בזכות חה"כ עדית סילמן חדר אקוטי לעיר אילת

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז
עידית סילמן (פייסבוק)

חה"כ הרחובותית  עידית סילמן העלתה לסדר היום את נושא העדר חדרים אקוטיים בפריפריה.אי לכך החליטה מדינת ישראל  לשים אחת ולתמיד את שירותי הבריאות של העיר הדרומית על סדר היום שלה.

פחות משנה חלפה מאז פרסמו ד"ר נורית יכימוביץ־כהן ואורלי אלמגור־לוטן דו"ח חמור על מצב שירותי הבריאות בפריפריה, לפיו כל נפגעת תקיפה מינית המתגוררת מדרום לבאר־שבע או מצפון לטבריה ולחיפה נאלצת לעשות דרכה עד לאחד מבתי־החולים האלו ברגעים הקשים ביותר ולאחר שעברה תקיפה מינית. זאת, בשל העובדה המצערת והבלתי-נתפסת כי קיימים בארץ רק 5 חדרים אקוטיים. התוצאה: בתי־חולים בפריפריה כגון 'יוספטל' באילת, 'זיו' בצפת והמרכז הרפואי 'גליל' בנהריה- לא מצוידים כלל בחדרים אקוטיים.

מסיבה זו ערכה חה"כ הרחובותית עידית סילמן לפני מספר שבועות סיור בבי"ח וולפסון בנושא וכבר היום(ראשון) בבוקר בישיבת הממשלה, מדינת ישראל החליטה לשים אחת ולתמיד את שירותי הבריאות של העיר הדרומית על סדר היום שלה. ע"פ ההחלטה, יוקמו וישודרגו תשתיות רפואה כגון חדרי ניתוח, מכון דיאליזה, מכון גסטרו, חדר אקוטי לנפגעי תקיפה מינית, מכשיר CT וחדרי לידה בבית החולים 'יוספטל'.

חשוב להדגיש כי החדרים האקוטים מהווים מוקד טיפול וסיוע ראשוני עבור נפגעי תקיפה מינית והחלטת הממשלה מהיום היא צעד חשוב ומשמעותי עד להקמת חדרים אקוטים בפריסה ארצית מספקת.

סלימן:"בקרוב אציג את תוכנית הבריאות שלי, אותה בכוונתי להביא לידי מימוש בכנסת הבאה. למעשה, את קווי המתאר שלה אני בונה ומייסדת כבר בימים אלו בשיתוף משרד הבריאות והרשויות המקומיות.

עיקרי התוכנית נוגעים להעצמת שירותי הבריאות הקהילתיים והמקומיים וכבר ניכר מהחלטות הממשלה מהיום שאנו צועדים בכיוון הנכון:

יוקצו מענקים מוגדלים לרופאים ולעובדי מקצועות הבריאות שיעתיקו את מקום מגוריהם לאילת או לחבל אילות בסכום של עד מיליון ₪ לאדם, תוקם תוכנית לקיצור תורים ברפואה יועצת בעיר, יוקמו שירותי רפואה מתקדמים מרחוק (Telemedicine) ויוקם מערך טיפולי בית".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *