בחירות סוערות בפתח: בעקבות הסקרים הראשונים של בחירות 2023

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

בחירות סוערות בפתח: בעקבות הסקרים הראשונים של בחירות 2023 נראה כי במידה ויהיו ארבעה מתמודדים עד קו הסיום, מסתמן קרב צמוד ראש בראש על כסא ראש העיר. ראש העיר רחמים מלול שבבחירות 2018 קיבל 63 אחוזי תמיכה בהיותו מועמד יחיד, עדיין מוביל אבל צמוד אליו במרחק של שני אחוזים בלבד, נמצא מתן דיל.

 

הסקר שבוצע באמצעות דיירקט פולס מתאריך 29.1.2023 מציג את התוצאות הבאות: מתן דיל מוביל עם 22 אחוז, רחמים מלול 20 אחוז, זהר בלום 17 אחוז ומועמד אחר 8 אחוז. 33 אחוז לא החליטו או נמנעו מלהביע דיעה.

הסקר השני בוצע גם הוא בחודש ינואר על ידי מכון מדגם. לפי הסקר גם כאן התוצאות די זהות לקודמו. רחמים מלול 22.8 אחוז, מתן דיל 18.4 אחוז, זהר בלום 13.5 אחוז ויניב מרקוביץ' 11.3 אחוז. מועמד אחר 2.9 ועדיין לא החליטו או מתלבטים – 31 אחוז.

סקר מכון מדגם

הסקר השלישי נערך על ידי הסוקר ישראל בכר מטעמו של המועמד מתן דיל. סקר זה בשונה מהשניים הקודמים הנו סקר עומק, רחב יותר. מהסקר עולה כי רחמים מלול עם 30 אחוז, מתן דיל 27 אחוז, יניב מרקוביץ' 12 אחוז, זהר בלום 11 אחוז, עדיין לא החליטו – 22 אחוז.

במידה ורחמים מלול עולה מול מתן דיל לסיבוב שני, מתן דיל מנצח בגדול – 48.2% לדיל מול 32.5% בלבד למלול.

במידה ומתן דיל עולה לסיבוב השני מול זוהר בלום גם כאן מסתמן שדיל הוא זה שיאייש את כסא ראש העיר.
39.5% לדיל מול 20.6% בלבד לבלום.

ישראל בכר התייחס לתוצאות ואמר: ״אלה תוצאות לא שגרתיות וחזקות מאוד למתמודד שהיה באופוזיציה כל הקדנציה האחרונה. מתן עוד יכול לגדול אלקטוראלית עם קמפיין מדוייק וחזק״.

הסקר נערך בשבועיים האחרונים בקרב מדגם מייצג של 408 נסקרים תושבי רחובות בגילאי 17 ומעלה. טעות הדגימה המרבית עומדת על כ-5%.

כאמור העיר רחובות נערכת לקרב מרתק על ראשות העיר עם אחוז מתלבטים גבוה שעולה מכל הסקרים.

מתן דיל

המועמד לראשות העיר מתן דיל אמר: ״תושבי רחובות משלמים ארנונה גבוהה, ומקבלים תמורה נמוכה. אני מתמודד על ראשות העיר כדי לשנות את תפיסת הניהול הישנה והארכאית, ולהביא איתי אמות מידה חדשות של מקצועיות וחדשנות. העיריה בראשותי תהיה מנוהלת עם תכניות עבודה שנתיות, חזון לטווח רחוק, נגישות לכל תושבת ותושב ותפעל בשקיפות מלאה״.

תגובות