בלעדי: בכיר בעיריית רחובות: "עובד שלא מגיע לעבודה לא יישאר אצלנו!"

חדשות רחובות - עיריית רחובות צילום רחובות ניוז - רחובות ניוז

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

בלעדי: בכיר בהנהלת עיריית רחובות:" עובד שלא מגיע לעבודה אין לו מה לחפש כאן". בצל המתיחות פנה הבוקר רמי מדהלה למתן דיל: "אני מבטיח לך שיתוף פעולה"  

 

על רקע המתיחות בין ראש העיר רחובות עו"ד מתן דיל לועד עובדי העירייה רמי מדהלה בדבר פיטורי עובדים במסגרת תוכנית התייעלות וחיסכון הקופה הציבורית. גורם בהנהלת העיר אמר לחדשות רחובות ניוז: " יש לנו חשדות על עובדים שכלל לא מבצעים את עבודתם, חלקם מדפיסים כרטיסים וממשיכים לעיסוקיהם. מדובר על תופעה מתמשכת ובזבוז כספי ציבור. מצופה ממי שלא מעונין לעבוד שלא יגיע לעירייה וימנע אי נעימות, יש לציין לשבח שרוב עובדי העירייה מבצעים את עבודתם על הצד הטוב ביותר, אך לא נאפשר את הגזל של הקופה הציבורית יותר". בכנס סייעות וגננות עירייה שנערך הבוקר (רביעי) בהיכל התרבות, התיחס רמי מדהלה למצב המתוח לאחר שבית הדין לעבודה שינה את תוכניותיו: "ראש העיר הצלחתך הצלחתנו, אני מבטיח לך שיתוף פעולה".

תזכורת: בעקבות המתחים הוציא יו"ר מרחב הסתדרות העובדים עודד עמרם אישור לסכסוך עבודה, במסגרת האישור ניתנה למדהלה אפשרות לשבש את פתיחת שנת הלימודים ב- 1.9.2024. בעקבות כך פנתה ברביעי שעבר עיריית רחובות לבית הדין לעבודה, כדי להסיר את איום שיבוש פתיחת שנת הלימודים מאחר והדבר יכל לפגוע בעשרות אלפי תלמידים והורים מהעיר. בדיון שנערך בחמישי שעבר, בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב-יפו בין עיריית רחובות להסתדרות העובדים הכללית החדשה לועד עובדי עיריית רחובות, דיווחה העירייה על גירעון של מעל 300 מיליון ₪. ההסתדרות וועד העובדים ביקשו מסמכים ונתונים כספיים מהעירייה. העירייה הסכימה להעביר נתונים כספיים מבוקרים ותקציבים לשנים 2023-2024. לגבי תוכניות התייעלות והבראה של העירייה, כולל אפשרות לפיטורים וקיצוצים. טענה ההסתדרות שיש צורך בניהול משא ומתן וחתימה על הסכם קיבוצי לפני יישום צעדי התייעלות. הצדדים הסכימו לחזור לשולחן המשא ומתן בחסות בית הדין, עם התחייבות להימנע מצעדים חד-צדדיים. כך למעשה הצליח מתן דיל למנוע את שיבוש פתיחת הלימודים ולהרגיע את עשרות אלפי ההורים. בתוך כך צפויים הצדדים להיפגש היום-רביעי.

רמי מדהלה

לאחר הדיון הוציאה העירייה הודעה ששמחה את ההורים וילדיהם: " עיריית רחובות, באמצעות באי כוחה, הגישה לבית הדין האזורי לעבודה, בקשה דחופה לצו מניעה כנגד ועד העובדים המאיים בשביתה ובצעדים ארגוניים העלולים לפגוע בפתיחת שנת הלימודים, בהיערכות העיר לשעת חירום, בפינוי אשפה וניקיון ובשירותי העירייה לתושבים. זאת על רקע צעדיי ההתייעלות הארגוניים אותם מבקש להוביל ראש העיר מתן דיל החל מכניסתו לתפקיד, על מנת להתמודד עם הגרעון התקציבי הגדול בתולדות עיריית רחובות, ולהימנע מהצמדת חשב מלווה לעירייה. בית המשפט קיבל את עמדת העירייה וברגע האחרון נמנעה השביתה".

ראש העיר מתן דיל, קרדיט: שרון גבאי
ראש העיר מתן דיל, קרדיט: שרון גבאי

בהמשך צויין כי זו אחת מהתחייבויותיו של דיל: "כזכור, עם כניסתו לתפקיד, גילה ראש העיר מתן דיל, עירייה המנוהלת עם בור תקציבי עצום של כ-300 מיליון ₪, עובדה אשר מחייבת הצמדת חשב מלווה ע"י משרד הפנים. דיל, אשר פועל בשקיפות מלאה ובשיתוף פעולה עם משרד הפנים, הציג בפני נציגי המשרד תכנית התייעלות מקיפה ומקצועית, אשר תביא בסופו של יום לצמצום הגרעון ולאיזון תקציבי בתוך שנתיים. משרד הפנים הביע אמון בתכניתו של דיל וחזר בו מהרצון למנות חשב מלווה לעיר".

 

 

תגובות

3 Responses

  1. היועמשית גרגר חול לעומת מנהלת מוקד 106 של עריית רחובות, היא שקרנית, היא מושחתת, היא רודנית, היא נגד התושבים ומשתפת פעולה עם הנציגים שמתעללים בתושבים שפוני למוקד.
    בושה!!!!

  2. תלכו להישתלמות בעיריית נס ציונה .ראש העיריה בוקסר טיפל מהתחלה עת כניסתו .בתופעות של עובדים מדפיסים כרטיס .וזה היה העבודה שלהם להדפיס ולקבל משכורת .תופעה בהרבה עיריות ששם חבר מביא חבר כולל מישפחה ואין כניסה לזר כמו תופעה בנמלים .מי שמכיר

  3. זה עירייה שמעסיקה רק תימנים
    זו עירייה שאני מאמין שיש בה משפחות פשע
    עובדים איכותיים אני לא מאמין שיש בעירייה הכל קומבינות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *