גלעד מזרחי על ביטול קווי אגד באושיות: "נתארגן לחסום הכניסות לעירייה ולמשרד התחבורה"

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

התושבים מאבדים סבלנות: הפעיל החברתי גלעד מזרחי על ביטול קווי אגד בשכונת אושיות: "נתארגן לחסום הכניסות לעירייה ולמשרד התחבורה".

מיום שישי, רגע ביטול קווי אגד אל שכונת אושיות, נאספו עד כה 250 חתימות מצד תושבי השכונה שהוגשו לפעיל החברתי גלעד מזרחי. את החתימות צרף מזרחי למכתב שנמענו בו בכירי משרד התחבורה.

 

מזרחי: " אם הנושא לא יוסדר מיידית, וקו 15 לא ייכנס לאושיות, במסגרת החוק, נתארגן תושבי אושיות ונחסום את הכניסה לעירייה ולמשרד התחבורה. זו הפקרות -הם מתייחסים לשכונת אושיות כאילו זו חלק מהפזורה… העברתי גם מכתב דחוף ללשכת ראש הממשלה שמגיע אלינו ביום רביעי, הזמנתי את ראש הממשלה לאושיות ואם לוח הזמנים יאפשר לו-הוא גם יגיע לביקור. לא ייתכן שהרשויות כל הזמן מבלבלות את המח על דאגה לחלש לקשיש ולבעלי מוגבלויות..ואלה בדיוק חלק מהאנשים שנזקקים לקו 15. אסור להיות נחמדים יותר מידי, ואם הנושא לא ייפתר מיידי -כולנו נתארגן לחסום את הכניסה לעירייה ולמשרד התחבורה. כיהנתי בעבר כמחזיק תיק התחבורה-העירייה חייבת מיידית לדאוג לנהגי אגד לנקודת עצירה, שבה הנהגים יוכלו להתפנות לשירותים-לשתות, להתפלל ולקחת הפסקה קלה. שנים הייתה להם נקודת עצירה בשכונה ומישהו פתאום משנה את כללי המשחק-נקווה שאין כאן שיקולים לא ענייניים. הבעיה גם בתושבי אושיות עצמם- כאשר שמים להם פח זבל חדש -או שותלים פרחים-הם מודים מקרב לב לעיריה..זה חלק מהבעיה..אחרי לחץ של שנים שהפעלנו סוף סוף משפצים את המתנס,אך אבוי אם זה יהיה שיפוץ סתמי.לא נורמלי שילדים באים לחוגים במתנ"ס..ומרחק מטר מהם יש נקודת משטרה… המשטרה צריכה לצאת מהמתנ"ס ולהיות במקום שרואים אותה. אושיות זה מקום שה"בכירים" באים אליו רק לפני בחירות, ואם התושבים יהיו חכמים אפשר לעשות שינוי-אם לא,ימשיכו לאכול קש..ולהגיד תודה על דברים שמובנים מאליו…בשכונות אחרות".

 

יש לציין כי ממוצאי שבת פועלים הצדדים במלוא המרץ למציאת פיתרון. את החיבור בין הצדדים עשה כזכור חבר המועצה מתן דיל שכבר ביום שישי שוחח עם שרת התחבורה מירי רגב וזו חיברה את דיל לראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית יעקב נתניהו. כבר משעות הבוקר (ראשון) ועד לרגע כתיבת השורות, מנסים הצדדים, מנכ"ל העירייה דורון מילברג, מנהל אגף התחבורה ליאור שוקרי, הנהלת אגד והרשות הציבורית להגיע לפיתרון שיחזיר לתושבי השכונה את קווי אגד.

עיריית רחובות צילום רחובות ניוז

אמש הוציאה העירייה הודעה בנושא: "עיריית רחובות מבהירה: ההחלטה להפסיק את כניסת קווי אגד לשכונת אושיות הינה באחריות אגד ומשרד התחבורה, בניגוד לחוק ובניגוד למכרז שבו זכתה אגד להפעלת קווים עירוניים בעיר רחובות. החלטה זו משמעותה החזקת תושבי אושיות כבני ערובה, בנסיון לקבל מעיריית רחובות שטחים על חשבון הציבור להקמת מסוף לתחבורה ציבורית, שטחים שאינם קיימים בפועל בעיר. משום כך, החליטה אגד באופן חד צדדי לא להפעיל את הקוים הרלוונטיים- מה שפוגע בתושבים. במידה והקווים לא ישובו לפעול גם לטובת תושבי שכונת אושיות, עיריית רחובות תפעל בכל האמצעים המשפטיים שעומדים לרשותה להביא להשבת הקוים על פי המכרז, ובהתאם למחויבותה של אגד להפעלת קווי תחבורה ציבורית בעיר רחובות. חשוב לציין כי בשד׳ הקיבוצים באושיות נוצר מפגע תחבורתי, בטיחותי וסביבתי לתושבים, עם הפיכת הכניסה לשכונה למקום חניה על הכביש לאוטובוסים רבים, בניגוד להנחיות. הדבר מסכן את הנוהגים במקום ואת הולכי הרגל, באזור נגרם רעש תמידי וזיהום אויר המפריעים מאוד לתושבים, וכן חסימת נתיב תנועה שגורמת לפקקים. על אף בקשות ואזהרות חוזרות ונשנות, המצב לא השתנה, ועיריית רחובות פועלת באמצעים שונים לאכיפת ההנחיות במקום, ותמשיך לעשות כן לטובת התושבים. לצערנו, בשל כך החליטה אגד להעניש את תושבי שכונת אושיות ולהפסיק לנסוע בשכונה. מדובר בהחלטה שפוגעת בתושבים, ואין לה שום קשר לעירייה.
עיריית רחובות מבהירה כי אין שום קשר בין חסימת נתיב לא מורשית עי אוטובוסים, לבין ההחלטה של אגד לא לכבד את מחויבותה לשרת תושבים, בכל רחבי העיר, בתחבורה הציבורית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *