הוארך מעצרו של פליקס אצ'ילדייב החשוד בניסיון רצח

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

הוארך מעצרו של פליקס אצ'ילדייב החשוד בניסיון רצח  

 

בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו של פליקס אצ'ילדייב, החשוד בניסיון רצח בת זוגו לשעבר. ההחלטה התקבלה ביום 27 באוגוסט 2024, על ידי השופטת אושרית הובר היימן.

האירוע המזעזע התרחש ב-16 באוגוסט 2024, סמוך לקריית עקרון בכביש בינעירוני 411. על פי החשד, אצ'ילדייב דקר את הקורבן מספר פעמים בפלג גופה העליון. הקורבן פונתה במצב קשה לבית החולים קפלן. בינתיים, החשוד נמלט מהמקום ברכבה של הקורבן. לאחר 11 ימי מצוד, אצ'ילדייב נתפס בטבריה. המשטרה ביקשה הארכת מעצר של 10 ימים נוספים להשלמת החקירה.

בחקירתו, החשוד בחר לשמור על זכות השתיקה. למרות זאת, בית המשפט מצא חשד סביר לביצוע העבירה על סמך ראיות חסויות.

מהעדויות עולה כי הקורבן סיימה את מערכת היחסים עם אצ'ילדייב, אך הוא סירב לקבל זאת. לפני האירוע, החשוד עקב לכאורה אחר הקורבן, מה שאילץ אותה לעבור לגור בבית הוריה. חשוב לציין כי לאצ'ילדייב עבר פלילי, כולל הרשעה קודמת בעבירות דומות של אלימות במשפחה. עורך הדין של ההגנה העלה חששות לגבי מצבו הנפשי של אצ'ילדייב. הוא רמז על אפשרות להפרעת אישיות תלותית.

בתגובה, בית המשפט הורה על בדיקה פסיכיאטרית ראשונית. מטרת הבדיקה היא לקבוע את כשירותו של החשוד למעצר. מעצרו של אצ'ילדייב הוארך עד ל-5 בספטמבר 2024. במהלך תקופה זו, המשטרה צפויה להשלים את חקירתה ולהעביר את התיק לפרקליטות. מקרה זה מדגיש שוב את הבעיה המתמשכת של אלימות במשפחה בחברה הישראלית. הוא מעלה שאלות קשות לגבי האתגרים העומדים בפני רשויות אכיפת החוק ומערכת המשפט בטיפול במקרים כאלה. האם מערכות התמיכה הקיימות מספיקות? האם יש צורך בצעדים נוספים למניעת מקרים דומים בעתיד? אלו שאלות שראוי שיעסיקו את הציבור ומקבלי ההחלטות בעקבות מקרה מזעזע זה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *