החברה העירונית ורשת חוויות פתחו בהצלחה את קייטנות וצהרוני הקיץ!

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

החופש הגדול כבר כאן: החברה העירונית ורשת חוויות פתחו היום בהצלחה את קייטנות וצהרוני הקיץ! במקביל, נפתחה בחברה העירונית הרשמה לצהרונים לשנת הלימודים הבאה. 

 

למעלה מ-20,000 ילדות וילדים פתחו הבוקר (שני, 1.7) באופן רשמי את החופש הגדול בקייטנות החברה העירונית ורשת חוויות. בחודשי הקיץ הילדות והילדים ייהנו ממגוון רחב של קייטנות המתאימות לכל הגילים ופועלות בכל רחבי העיר

ההרשמה למחזורי ב' ו-ג' של קייטנות החברה העירונית (המיועדות לבוגרי גן חובה – כיתות ג') ולקייטנות הספורט והאומנות עדיין פתוחה וההורים מוזמנים להירשם באמצעות אתר החברה >* https://did.li/W0uIw  ניתן עדיין להירשם גם לקייטנות וסדנאות הקיץ של רשת חוויות> https://www.havayot.org.il/812/

 

 

אגפי החינוך הבלתי פורמלי ברשת חוויות והחברה העירונית פתחו היום בהתרגשות גדולה את קייטנות הקיץ. הצוותים עובדים במשך שבועות ארוכים על פתיחת קייטנות וצהרוני הקיץ בשיתוף מינהל החינוך בעיריית רחובות והנהגת ההורים העירונית. הקייטנות והצהרונים מעניקים לילדות ולילדים מסגרות חינוכיות איכותיות בחודשי יולי-אוגוסט, ולהורים את האפשרות לשמור על שגרת החיים והעבודה גם במהלך חופשת הקיץ.

 

החברה העירונית* פתחה הבוקר את "קייטנות בית הספר של החופש הגדול" המיועדות לתלמידות ולתמידי כיתות א'-ג', קייטנת מוכנות לכיתה א' המיועדת לעולים לכיתה א' בשנת הלימודים הבאה, קייטנת אנגלית – "אינגליש GO2 " המיועדת לתלמידות ותלמידים בוגרי כיתות ג' בעיר וגם קייטנות ומחנות הספורט – כדורגל, כדורסל ועוד, סדנאות אמנות בבימת הנוער ועוד.

הורים יקרים שימו לב- ניתן עדיין להירשם למחזורי ב' ו-ג' (המוצע השנה לראשונה) של קייטנות וצהרוני החברה העירונית, ההרשמה מתבצעת באמצעות אתר החברה העירונית ותתאפשר עד לתאריך 10.7.24. בנוסף, עדיין ניתן להירשם למחזורי אוגוסט במחנות הספורט וכן לסדנאות האומנות- כדוגמת סדנת קומיקס וסדנת פודקאסט בבית מיכל, לסדנאות בבית האומנים, בבית האסמים ועוד ועוד, מהרו להבטיח את מקומכם >   https://did.li/W0uIw  

 

 

רשת חוויות פתחה גם היא הבוקר את קייטנות גני הילדים עם תוכנית פדגוגית עשירה ומגוון רחב של קייטנות איכותיות לילדים הבוגרים במרכזים הקהילתיים, בין היתר: מחנה מחול מקצועי של בי"ס עלמא, סדנת בינה מלאכותית, רובוטיקה, מיינקראפט וגיימינג, מבוכים ודרקונים, היפ-הופ ועוד ועוד. רשת חוויות משלבת את ילדות וילדי החינוך המיוחד בקייטנות השונות ומעניקה להם מסגרת חינוכית איכותית הנותנת מענה רחב לכל צרכיהם. בנוסף, הרשת צפויה לפתוח קייטנות תוכן נוספות במרכזים הקהילתיים במהלך חודש יולי ואוגוסט המתאימות לכל הילדות והילדים כמו: אילוף כלבים, משחק ודיבוב, התעמלות אומנותית, קייטנת מולוקולה ועוד. להרשמה לקייטנות וסדנאות הקיץ ברשת חוויות> https://www.havayot.org.il/812/  

יש לציין כי בנוסף לקייטנות הפועלות בין השעות 08:00-13:00, החברה העירונית ורשת חוויות מציעות לילדים ולהורים צהרונים הפועלים בשעות אחר הצהריים והם הילדות והילדים נהנים מארוחת צהריים חמה ופעילויות מהנות ואיכותיות למגוון רחב של גילים.

ראש העיר מתן דיל, קרדיט: שרון גבאי
ראש העיר מתן דיל, קרדיט: שרון גבאי

 

מתן דיל, ראש העיר המחזיק בתיק החינוך אמר היום: עם פתיחת החופש הגדול אני שמח לראות את המעבר המהיר והפשוט של הילדות והילדים מהגנים ובתי הספר לקייטנות הקיץ. אני מודה למינהל החינוך, החברה העירונית, רשת חוויות והנהגת ההורים העירונית על העבודה המשותפת והמסורה למען הילדות והילדים של כולנו ומאחל חופשה נעימה לכל התלמידות והתלמידים".

אפרת צוקרמן
אפרת צוקרמן

 

ראש מינהל החינוך בעיריית רחובות אפרת צוקרמן: "מערכת החינוך ברחובות מלווה את הילדות והילדים מקצה לקצה, במהלך שנת הלימודים ועד לסוף החופש הגדול. אני שמחה על הפתיחה המוצלחת של קייטנות וצהרוני הקיץ המעניקים מגוון אפשרויות לכל תלמידות ותלמידי העיר ומברכת על שיתוף הפעולה של החברה העירונית ורשת חוויות עם הנהגת ההורים העירונית".

חדשות רחובות - אייל פרנקל צילום רמי זרנגר - רחובות ניוז
חדשות רחובות – אייל פרנקל צילום רמי זרנגר – רחובות ניוז

 

לדברי אייל פרנקל, מנכ"ל החברה העירונית: "אני גאה בעובדי אגפי ומחלקות החברה העירונית, אשר גם בשנה מורכבת וייחודית זו מצליחים לתת מענה איכותי, מקצועי ומגוון לאלפי משפחות בעיר, לרבות יצירת קייטנות חדשות ומגוונות והוספת מחזור נוסף לקייטנות הקיץ, בהן יוכלו לבלות וליהנות אלפי ילדים משלל פעילויות חינוכיות על ידי אנשי צוות מקצועיים ומנוסים. אני מודה לראש העיר מתן דיל, מינהל החינוך בעירייה ולהנהגת ההורים העירונית על שיתוף הפעולה לאורך כל הדרך, ולכם, ההורים, על האמון שאתם נותנים בנו לאורך כל השנה וגם עכשיו בהרשמה לקייטנות הקיץ. תודה מיוחדת לצוותי אגף החינוך הבלתי פורמלי, מחלקת צהרונים וקייטנות, אגף הספורט, בימת הנוער ובתי התרבות על פעולתם ללא לאות להפעלת קייטנות וסדנאות קיץ ייחודיות ואיכותיות גם בשנה זו. אני מאחל לכל ילדי העיר חופשה מהנה ובטוחה!".

מנכ"ל רשת חוויות גולן ביטון

 

גולן ביטון, מנכ"ל רשת חוויות הוסיף: הקייטנות שמובילים הצהרונים לילדי הגנים כוללות תוכנית פדגוגית מדהימה לקיץ, לרבות הנחיות יומיות לצוותים, שגם עברו הכשרות לקראת הקייטנות. בתוך כך אנחנו משלבים את ילדי החינוך המיוחד בקייטנות, מענה שהסדרנו והוכיח את עצמו, המאפשר להם להצטרף לקייטנות עם סיום מסגרות הלימודים שבהן הם נמצאים. החל מה-1.8 יוכלו ילדי החינוך המיוחד להירשם לקייטנות רשת חוויות גם בשעות הבוקר, וזוהי זכות גדולה עבורנו לתת להם מענה ראוי והולם. אני מודה לראש העיר מתן דיל על התמיכה, למינהל החינוך בעירייה, להנהגת ההורים, למנהלת אגף הצהרונים שלי מרין, למנהלים ולעובדים והעובדות המסורים, שלא עוצרים לרגע וממשיכים היישר מסיום מסגרות שנת הלימודים אל פתיחת מסגרות החודש, לצד הובלת מעל 100 אירועי תרבות ופנאי בשכונות במהלך הקיץ".

 

החברה העירונית פותחת את ההרשמה לצהרונים לשנת הלימודים הבאה

עיריית רחובות והחברה העירונית שמחות לפתוח היום, שני (1.7) את ההרשמה לצהרונים בבתי הספר לשנת הלימודים תשפ"ה

בהתאם למתווה הצהרונים החדש- מחירי הצהרונים יישארו בעלות זהה גם בשנת הלימודים הבאה וההורים והתלמידים יקבלו שלושה ימי פעילות מלאים בצהרונים בימי הגשר בין יום כיפור לסוכות.

הצהרונים יופעלו במתווה תוכנית "ניצנים" של משרד החינוך ויעניקו מענה חינוכי משלים במסגרת הבית ספרית עד השעה 17:00. הצוותים החינוכיים המקצועיים של החברה העירונית יקבלו את התלמידות והתלמידים בצהרונים עם פעילויות העשרה וארוחת צהריים חמה. להרשמה באתר החברה העירונית> https://bit.ly/3VTE24R

השנה האחרונה הביאה איתה עליית מחירים משמעותית ברוב תחומי החיים. למרות ההתייקרויות הכלליות במשק, ראש העיר מתן דיל קבע כי החברה העירונית לא תעלה את מחירי הצהרונים לשכבת ג' וכיתות החט"צ בשנת הלימודים הבאה (בעוד משרד החינוך משתתף בעלויות של שכבות א'-ב'). בהתאם למתווה הצהרונים החדש התלמידות והתלמידים ייהנו מ-13 ימי צהרון מלאים בזמן החופשות והגשרים אותם קבע משרד החינוך (לעומת 11 ימים בשנה שעברה) ובנוסף יקבלו חוג העשרה נוסף מידי שבועיים.

בשנת הלימודים הנוכחית נרשמו לצהרונים כ-3,000 ילדות וילדים שנהנו מתוכנית חינוכית עשירה, ערכית וחווייתית בפיקוח "ניצנים" של משרד החינוך הכוללת: עזרה בשיעורי בית, ארוחת צהריים חמה, פעילויות בחופשות, פעילות העשרה ועוד. החברה העירונית פעלה בשיתוף פעולה מלא עם מינהל החינוך בעירייה והנהגת ההורים העירונית כדי להציג את מתווה הצהרונים הטוב ביותר למען ההורים בעיר רחובות וכעת קוראת להורים לרשום את ילדיהם לתכנית ניצנים המיועדת לתלמידות ותלמידי כיתות חט"צ וא' -ג'.

תוכנית "ניצנים" הינה תוכנית כלל ארצית של צהרונים בהשתתפות משרד החינוך, אליה יכולים להירשם תלמידות ותלמידי כיתות א'-ב' במחיר מוזל. תלמידות ותלמידי כיתות ג' בכל בתי הספר בעיר וילדי החטיבה הצעירה בבתי הספר "בגין" ו"רמת אלון" יכולים להירשם לצהרוני החברה בתשלום מחיר מלא. צהרוני החברה העירונית פועלים על-פי תוכנית 'ניצנים' של משרד החינוך ובפיקוחו. התוכנית והעלות הם בכפוף לקול הקורא שיפורסם של משרד החינוך לשנת תשפ"ה.

 

 

צהרוני החברה העירונית פועלים בבתי ספר מכל המגזרים בעיר – הממלכתי, הממ"ד והחרדי. בהתאם לסיכום עם הנהגת ההורים העירונית, בבתי הספר הממלכתיים והממלכתיים-דתיים יעניקו הצהרונים בשנת הלימודים הקרובה שירותים נרחבים שיכללו, בין היתר: הארכת יום הלימודים עד לשעה 17:00, שירותי אבטחה, קיום ימי צהרון מלאים (בין השעות 08:00-16:00) ב-13 ימי חופשה במהלך השנה (3 ימי גשר בין יום כיפור לחג הסוכות, 5 ימים בחנוכה ו-5 ימים בחופשת שלפני חג הפסח) וחוג העשרה נוסף לכל ילד מידי שבועיים. בבתי הספר בחינוך החרדי בעיר קיימת תוכנית מותאמת והצהרונים יפעלו, ככלל, עד לשעה 16:00.
רכזי וצוותי החינוך בצהרונים של החברה העירונית עוברים הכשרות מקצועיות על ידי משרד החינוך ובנוסף גם הכשרות קציני ביטחון ומד"א. כמו כן, הצוותים העובדים בצהרונים עוברים השתלמויות מקצועיות, פדגוגיות וחינוכיות במהלך כל השנה. ההרשמה לצהרונים נפתחה כאמור וניתן להירשם באמצעות אתר החברה העירונית > https://bit.ly/3VTE24R

ההרשמה פתוחה עד למוצאי השבת- 10.8.24, ולאחר מועד זה ההצטרפות לצהרונים תתאפשר על בסיס מקום פנוי בלבד. פתיחת מוקד צהרון כפוף לרישום של 18 משתתפים/ות.

 

מתן דיל, ראש העיר ומחזיק תיק החינוך: "אנו קשובים לציבור כל הזמן ומנסים למצוא את הדרכים הנכונות להקל על ההורים במציאות הכלכלית הנוכחית. למרות עליית המחירים במשק – מחירי הצהרונים לשכבת ג' והחטיבה הצעירה לא יעלו בשנת הלימודים הבאה. אני מברך על שיתוף הפעולה בין החברה העירונית, מינהל החינוך והנהגת ההורים העירונית המוביל את העשייה המשותפת למען הילדות והילדים של כולנו".
אייל פרנקל, מנכ"ל החברה העירונית: "החברה העירונית שמחה לעמוד לצד ההורים ולתת מענה חינוכי, איכותי וחיוני מבלי להעלות את מחירי הצהרונים. אני מודה לכל השותפות והשותפים במינהל החינוך ובהנהגת ההורים העירונית וכן לאגף החינוך הבלתי פורמלי ולמחלקת הצהרונים, על ההיערכות המקצועית לשנת הלימודים הבאה".

 

אפרת צוקרמן, ראש מינהל החינוך בעיריית רחובות: "הצהרונים בעיר מעניקים לתלמידות והתלמידים מסגרת חינוכית איכותית בתום שעות הלימודים ולהורים את האפשרות להשלים את יום העבודה. מינהל החינוך בעיר רחובות שמח לפעול למען ההורים ולהקל עליהם בתקופת החופש הגדול וגם במהלך כל שנת הלימודים".

 

יו"ר הנהגת ההורים העירוני צופית גולן

צופית גולן, יו"ר הנהגת ההורים העירונית: "צהרוני תכנית "ניצנים" מספקים לילדינו מסגרת המשך חינוכית ובטוחה בבתי הספר. אנחנו מאמינים שהמתווה שנקבע לשנה הבאה בועדת ההיגוי המשותפת משקף את המענה הטוב ביותר לילדים ולהורים, בהתאם לכללי "ניצנים". אנחנו מקווים מאוד שגם הליך בחירת ספק ההזנה יושלם עד תחילת השנה. הנהגת ההורים העירונית רחובות מאחלת להורים ולילדים חופשה נעימה ובטוחה".

אביה קפרא
אביה קפרא

אביה קפרא, מנהלת אגף החינוך הבלתי פורמלי בחברה העירונית: "תלמידי הצהרונים נהנים מתכנים ערכיים, איכותיים וחיוניים. אנו שמים דגש על הכשרתם המקצועית של צוותי הצהרונים, המלווים לאורך כל השנה בהשתלמויות מקצועיות ובהדרכה פדגוגית שוטפת. אני מודה לצוותים על ההיערכות המקצועית לשנת הלימודים הבאה במטרה לספק לתלמידים מסגרת איכותית, מהנה ובטוחה. וכן לרשות ולהנהגה העירונית על שיתוף הפעולה לאורך כל השנה".

 

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/L7EUriSYO6lF5tqbzLBo5i

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *