החזרי מס בקורונה

bestlinks111

משבר הקורונה הוא המשבר הבריאותי והכלכלי החמור ביותר שידע העולם במאה השנים האחרונות לפחות. אנחנו מדברים על משבר בו מרבים נגזל משלח ידם, מה שהפך אותם חשופים לא רק לקשיים כלכליים ובריאותיים לא פשוטים, כי אם גם, חשופים מול המנגנונים הבירוקרטים המורכבים של מדינת ישראל.

רשות המיסים היא לא גוף חביב על הישראלים ולא בכדי. אנחנו מדברים על גוף מסורבל, כזה ששקוע במנגנונים ישנים, כזה שלא יודע לעבוד דרך האינטרנט, שמייצר אינספור בעיות עבור ישראלים רבים, גוף שעלול לא פעם לבוא אליכם בדרישות על אף הטעויות שאנשיו ביצעו ולא אתם.

היחידה להחזרי מס החזרי מס בשנה רגילה לא תמיד ניתן לקבל ללא הפעלה של לחץ בירוקרטי על המערכת. אבל בשנת הקורונה, לאור אוזלת היד של רשויות המס, בוודאי בכל הקשור להפעלה של אתר האינטרנט, התהליך עלול להפוך למייגע אפילו יותר.

אבל, זה ממש לא אומר שאתם צריכים לוותר. אחרי שנה כל כך קשה יכול להיות שמגיעים לכם החזרים מרשות המיסים, אין שום סיבה שתוותרו עליהם. היינו שמחים להציג לכם את הסיבות בגינן יכול להיות שמגיעים לכם החזרי מס.

שימו לב כי העקורונות הללו נכונים עד שש שנים לאחר אותה שנה. כך שגם אם אתם לא הלכתם לקחת את הכסף שלכם בשנה החולפת, אתם יכולים להגיש את הדוחות הרלוונטיים ולקבל את כל המגיע לכם גם בדיעבד.

מתי אתם צריכים לחשוד כי מגיע לכם החזר מס בקורונה

  • אם עבדתם ביותר מעבודה אחת: משבר הקורונה הביא רבים למחוזות שלא שיערו אותם לפני כן. אנחנו מדברים על רבים שהייתה להם פרנסה קבוע וברורה ואלו הפכו למובטלים. לכן, אם עברתם בין כמה עבודות, יכול להיות שמדרגת המס שלכם הוגדרה גבוהה עוד המשכורת שלכם הפכה נמוכה בהרבה, מה שכמובן צריך לעורר את החשד כי מגיע לכם החזר מס.
  • אם הפכתם עצמאים: מי שהפך לשליח בחברה המעסיקה עצמאים בלבד או מי שהפך לעצמאי בלבד והפסיק לעבוד בעוד עבודה עם תלוש משכורת, יכול להיות שהייתם צריכים להגיש דוחות שלא הגשתם, יכול להיות שאתם מרוויחים פחות מבעבר, יכול להיות שמגיע לכם החזר מס.
  • אם מגיעים לכם מענקים: מדינת ישראל חילקה מענקים עבור רבים שלא הלכו לקחת את הכסף המגיע להם. המנגנון הבירוקרטי אמנם מאיים אבל אין סיבה שלא תקבלו את הכסף שמגיע לכם על פי חוק.
  • אם יצאתם במהלך השנה לחל"ת וחזרתם לעבודה: אולי קיבלתם חודש אחד או יותר משכורת נמוכה מזו שקיבלתם בעבודה הרגילה שלכם ואז חזרתם וכך מס הכנסה חישב את מדרגת המס שלכם לא נכון. יכול להיות שאם נחלק את כל המשכורת שקיבלתם לכל החודשים בשנה נגלה כי מדרגת המס שלכם צריכה להיות נמוכה יותר השנה. גם זו עילה לתביעה להחזרי מס בקורונה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *