החנוכיה לא תדלק: אפרים קפרא במשא ומתן למכירת החנוכיה הגדולה במזרח התיכון המוצבת במרכז העיר

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

החנוכייה לא תדלק: אפרים קפרא טוען שהעירייה לא מסייעת לו בתיקון החנוכיה שתרם לעיר והפכה לסמל ולאור כך הוא מנהל משא ומתן למכירתה.

 

תושב העיר ופעיל חב"ד אפרים קפרא טוען שביקש אין ספור פעמים עזרה מהעירייה לתחזק את החנוכיה שתרם והוצבה במרכז העיר ומדי חג חנוכה נערכת בה הדלקת נרות לתושבים. קפרא "התחננתי לכל גורמי העירייה שיעזרו לי לתקן את המנורות שנשרפו, עוד יומיים חנוכה אבל החנוכיה לצערי תשאר כבויה, ממש עצוב, במקום להאיר את מרכז העיר בחרה העירייה להחשיך אותו ואת התושבים. סמל העיר יישאר לדאבוני חשוך, זו תעודת עניות לעירייה שבחרה להחרים אותי ואת היצירה המופלאה של אמיליו מוגלינר הידוע כאומן בינלאומי ביצירותיו ותרומותיו הרבות".

אפרים קפרא

 

"אפרים קפרא "העירייה מעלמת מהחנוכיה הכי גדולה  והמעוצבת ביותר בארץ בשווי של רבע מליון שקלים ולא מוכנה להשקיע בה, אפילו שקל אחד, כאשר בעיר אחרת
היו עושים ממנה אתר תיירותי מספר אחד מושך קהל רב מכל רחבי הארץ. כבר 6 שנים מאז שהעמדנו אותה במרכז העיר החנוכיה עומדת כמו פיל לבן ללא תפאורה שתמשוך אליה את הציבור, כמו כלה ללא איפור, אפילו לא טרחו לסייע לתקן את מנורות החשמל שנשרפו בחנוכה
שנה שעברה, העירייה אינה מוכנה לעשות זאת עד מתי ימשך המצב הזה?  לכן לא נותרה לי ברירה אחרת אלא למצוא קונים מעיר אחרת, שירכשו ממני את החנוכיה ויטפחו אותה כמו שצרי. במקום אחר היא תהיפך לאתר אומנותי אמיתי שימשוך קהל רב ותהווה סמל העיר".

החנוכייה בגן המייסדים שתרם אפרים קפרא

קפרא הוסיף "השנה לדאבוני כנראה שלא תהיה הדלקה מרכזית בהשתתפות קהל גדול שלה כמה מאות אנשים
כפי שהיה במשך כל השנים בעבר. כבר התקשרו אלי הרבה תושבים שהתעניינו אם תתקיים השנה הדלקה המונית בחנוכה כמו בכל שנה ומאוד הצטערו לשמוע ממני תשובה שלילית. לצערי ככה מתייחסת בזלזול מרגיז עיריית רחובות לחנוכיה אומנותית מיוחדת ויקרה והיחידה בכל הארץ שלא טרחה להוציא עליה אפילו שקל אחד.
כל המימון לבניית החנוכיה ע"י האומן אמיליו מוגילנר
שולם מחשבוני הפרטי בהשקעה של רבע מליון שקלים.
את כל התכנון והיוזמה לבניית החנוכייה בגובה
של 10 מ' במשקל של 25 טון של ברזל ובטון בא מצידי בהשראת הרעיון לפרסם את נס חנוכה בכל הארץ".

קפרא שמנסה למכור אותה לעיר אחרת סיכם.

"אני במשא ומתן עם קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים בתיווך הרב החב"די של הקבוצה הרב עמי פייקובסקי.
אני מקווה שהעסקה תצא לפועל בקרוב ממש בעז"ה
ואז החנוכייה שהיא הסמל של בית"ר תעמוד צמוד לאצטדיון טדי בפירסום הכי גדול".

 

מהעירייה נמסר: " החנוכייה שהוצבה בגן המייסדים יועדה ותוכננה לפעול על בסיס חשמל בלבד. לצערנו, מר קפרא בחר להדליק את החנוכייה בעבר באמצעות אש בוערת, מה שהוביל לפגיעה משמעותית במערכת החשמל של החנוכייה ואף לחשש לפגיעה בפסל עצמו. כדי לבדוק את הנושא שלחה עיריית רחובות קונסטרוקטור למקום.
תיקון מערכת החשמל עשוי לסכן את מבנה החנוכייה כולה ולכן התיקון לא יבוצע".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *