המאמנת הלוחמת: בגיל 4 עברה צינתור, בנה חלה בלוקמיה, היום היא מצילה אחרים

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

סיפור חיים מטורף של מאמנת כושר!  בגיל 4 עברה צינתור, בגיל 3.5 חלה בנה בלוקמיה, לאחר שהתמודדה וניצחה את כל האתגרים היא כאן בשביל לעזור לאחרים שמתקשים.

 

מילדה רגילה שעברה 2 ניתוחי לב פתוח והשתלת קוצב לב הפכה מורן קופרלי מרחובות להיות עבור מתאמנים רבים, למורת דרך בתחום הכושר הפיזי והמנטאלי. מורן מצאה איך לעזור לאותם מתאמנים למצוא את נקודת התפנית בחייהם.
באמצעות חיבור בין גוף לנפש ,תנועה ורגש.

מורן קופרלי בת 40, נשואה ואם ל-3, עוסקת מזה 15 שנה בתחום הכושר והפיטנס. "מאז ועד היום ספורט וריקוד זרם בדמי" היא מספרת. "נולדתי כילדה רגילה, פעילה וטמפרמנטית שיא. שום סימן של רעד, הכחלה או עייפות. בגיל 3.5 מהתקררות וצינון פשוט מצאו את עצמם הוריי מגלים כי הם עומדים בפני אתגר לא פשוט בכלל! הילדה הבכורה שלהם נולדה עם חור בלב ואף אחד לא טרח לעדכן אותם עד הלום!".

 

"ככה פשוט ביום בהיר אחד זה נפל עליהם. הם החלו להתרוצץ בין רופאים פרטיים לחפש פיתרון . כולם אמרו פה אחד המסלול פשוט . צינתור וניתוח לב פתוח. חצי שנה לאחר מכן עברתי את הצינתור והניתוח הראשון ואני רק בת 4 להזכירכם.
אחרי שנתיים נפתחו כל התפרים מבפנים ושוב אותו מסע רק שאז אני בת 6 היום בתור אמא אני מבינה איזה מסע זה לעבור כזה דבר עם ילד. אחרי ניתוח נוסף מסתבר שהייתה רשלנות רפואית ועכשיו אני נזקקת לעבור ניתוח להשתלת קוצב לב.
10 שנים דחיתי את הניתוח הטראומה בעיצומה ואני לא מוכנה לעבור שוב את מסע האימה הזה. להיות שפן ניסיונות !!!
לאחר 10 שנים בהם זה היה בלתי נמנע, עברתי את ההשתלה.
אני רק יכולה לומר לכם שבעקבות המסע שעברתי כילדה עם פוסט טראומה שסחבתי איתי,  היום אני מי שאני חד משמעית!".

 

"מעולם לא התביישתי בצלקות שלי מעולם לא התחבאתי מאחורי בגדים שעטפו אותי. אמא שלי תמיד הייתה אומרת לי לכי זקופה וגאה. את ילדה רגילה לכל דבר , זה חלק ממך לא גנבת את זה. גידלו אותי להיות מי שאני כמו שאני להיות בטוחה ושלמה בעצמי. אחרי ההחלמה התחלתי לחזור למסלול הריקוד והכושר. לוחמת אמיתית כזו אני!!! סיימתי ביה״ס תיכון כולם מתגייסים לצבא ורק אני צריכה להתנדב.
והנה אלוהים שם לי עוד מכשול בדרך להתנדב איפה? בבית חולים לחזור ולהתמודד מול הטראומה שהכי קשה שלי .
החלטתי שאם אני לא מתנדבת במשהו שהנפש שלי יכולה להכיל אז לא . זה קודם הבריאות שלי ואח״כ כולם".

"לא בזבזתי זמן אפילו לא לשניה חייתי חיים משוגעים נהניתי מכל רגע וכמובן התחלתי ללמוד ולהתמקצע בתחום הכושר. התאהבתי בתחום מהרגע הראשון, התשוקה בערה בי להצליח.
הייתי שכירה במספר סטודיואים ברחובות, הפכתי למאמנת אישית door to door ומהר מאוד תוך שנתיים פתחתי סטודיו משלי. בניתי סביבי קהילה של נשים עוצמתיות . הסטודיו הלך וגדל , התפתח וכך גם אני. מצאתי את עצמי נשואה , אמא לשניים עובדת סביב השעון אבל עם תשוקה עזה לעיסוק שלי.
הייתי הולכת לישון כל לילה עם חיוך וקמה עם אחד רחב יותר".

 

"ללכת כל ערב הביתה עם סיפוק גדול שאני עושה לאנשים טוב , שאני גורמת להם להיות בתנועה. לעבור תהליכים פיזיים ופנימיים . תהליכים קצרים או ארוכים פשוט לבחור בעצמם.  במאי 2017 החיים שלי קיבלו תפנית. אבל לא סתם תפנית, אם אז הלב שלי היה עם חור באותו תאריך נפער בו בור.
השמיים נפלו האדמה רעדה ואני אני הבנתי שאני יוצאת למלחמה. מלחמה על החיים של הבן שלי. הילד שלי בן 3.5 חלה בלוקמיה. אתם מבינים את המסע ? היום אני עוברת בדיוק מה שאמא שלי עברה רק שהיום אני לא הילדה אני אמא שצריכה להגן על הבן שלה. מהר מאוד הבנתי שבמלחמה הזו אני לא מפסידה! אני מתעשתת על עצמי במהרה משנסת מותניים, מזדקפת, נכנסת לחליפה וממריאה.

מבינה שמהמשבר הזה אני יוצאת מחוזקת שאין אופציה נוספת שהוא לא צולח את זה. אני כמו לביאה נלחמת בכל שנה, שעה, רגע ושניה שהילד שלי יחיה. ידעתי והאמנתי באמונה שלמה שהשם לא שם אותי פה סתם , אני פרפר החופש, זו שאוהבת לחיות לבלות ולשמוח בתוך 4 קירות שרק הוא יודע איך יוצאים מהם. תוך שבועיים במחלקה התחלתי אני לקבל משפחות חדשות לחבק, לדבר, להרגיע ולהכיל את מה שעד לפני שניה לא היה לי בעצמי. הבנתי מה הוא רוצה ממני. גיליתי את הכוחות ותעצומות הנפש שיש בי. הבנתי מה הייעוד שלי .
הפכתי לא מבחירה – לאמא של מחלקה שלמה. היום תודה לאל הילד שלי בריא ושלם. הבנתי שהיעוד שלי ללמד אחרים איך לנהל משברים בחיים. להראות להם איך לבחור בדרך של התמודדות ולא בריחה . לאוו דווקא משבר רפואי כל משבר כמשבר . האחד עובר משבר כלכלי, זוגי, נפשי זה בכלל לא משנה מה המשבר. אבל מה שחשוב הוא איך מנצחים אותו?? איך בוחרים להתמודד ?? אין סיבה לא לנצח אותו. היום הסטודיו שלי הפך לבית עבור המון מתאמנים ומתאמנות שמגיעים להיות בתנועה פיזית ורגשית. שמגיעים ללמוד לא רק איך מפעילים את הגוף אלא איך מרפאים גם את הנפש. אני יכולה לספר לכם שמי שמגיע /ה אליי מבין מיד שהוא בא לעבוד! לעשות תהליך קצר או ארוך מועד של ירידה במשקל / חיטוב / ליווי תזונתי/ מנטאלי הוא תהליך של סבלנות וסובלנות. הבנתי שאלוהים העביר אותי את הנסיון הזה רק כדי שאני אוכל לעזור לאנשים אחרים ולהיות האדם בדרך שלי היה חסר בהתמודדות שלי עם המשבר. היום אני ניצבת איתנה בשביל אותם אנשים שמתקשים לראות שיש אור בקצה המנהרה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *