המועמד לראשות העיר מתן דיל חושף: חזון תכנוני הלכה למעשה"

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

"חזון תכנוני הלכה למעשה"מתן דיל עם פתרונות מעשיים למקומות שהעירייה הנוכחית כשלה בטיפול בהם.

 

המועמד לראשות העיר, עו"ד מתן דיל, חשף בשבוע שעבר את החזון התכנוני המהפכני שהוא מייעד לרחובות, ובמקביל, יצא לסיור בנקודות בעיר, בהם מחדלי התכנון זועקים לשמיים, עקב טיפול כושל או הזנחה של העירייה ב-15 השנים האחרונות, דוגמת פארק הורוביץ, שכונת חצרות המושבה ועוד. במסגרת תכניתו, מציע דיל פתרונות מעשיים שיאפשרו את שגשוגם של מקומות אלה.

במקביל לחשיפת החזון התכנוני שלו, סייר דיל במקום שהיה אמור להיות אחד העוגנים הכלכליים המרכזים של רחובות, פארק הורוביץ, אשר עקב טיפול כושל בו, וטעויות חמורות של העירייה בניהול המקום, נוצר מצב שבעלי עסקים אינם ממהרים להשקיע במקום, ואלה שכבר הגיעו והשקיעו מחפשים את דרכם החוצה.
בסיור בפארק הורוביץ, אשר תועד בסרטון שעלה לרשתות, משתקפים ההזנחה והלכלוך, ולצד זה מציג מתן את העוול שנעשה לבעלי העסקים כאשר עיריית רחובות, בצעד שערורייתי, החליטה להכפיל את מחיר החניה לפי 4 מהקיים וגרמה לבריחה המונית של בעלי העסקים שעוד היו שם.

פגיעה מוחשית כל כך בעוגן כלכלי שכזה, מביאה בהכרח לפגיעה באיכות השירות לתושב ובאיכות חייהם של תושבי רחובות. דיל מתייחס בתכניתו לנושא העוגנים הכלכליים, לרבות פיתוח המסחר במרכז העיר לצד השקעה בתכנון והקמת אזורי תעסוקה ומסחר גם בטבעת ההיקפית לכלל השכונות החדשות, לאורך צירי תחבורה עירוניים נגישים, כגון כביש 411, כביש 42 וכביש 40 ושימור האזורים החקלאיים בשולי העיר.

גם השכונות החדשות שנבנות בפאתי העיר סובלות מהיעדר תכנון, וללא פתרונות שייתנו מענה לגידול המשמעותי בכמות האוכלוסיה. בהזמנת התושבים, סייר דיל בשבוע שעבר בשכונת "חצרות המושבה", אשר צמחה והתפתחה אל תוך מציאות עגומה של פקקים, מצוקת חנייה, ליקויי תברואה, ונגישות מוגבלת לתחבורה ציבורית. דיל נפגש עם התושבים המתוסכלים, הבין את האתגרים, וכתב את "תכנית העבודה לשכונת חצרות המושבה" הכוללת, בין היתר התחייבות להפקעת שטחים בתב"ע מתחנת הדלק משטחי התעסוקה לטובת חניון לדיירי השכונה ושיפור הכניסות והיציאות מהשכונה, הוספת יציאה נוספת באמצעות הרחבת והפיכת כביש שמעון פרנס לדו סטרי ממשה פריד ועד דרך הים והוספת עשרות חניות חדשות בשני רחובות אלה.

את מצוקת התחבורה הציבורית הקיימת בשכונה יפתור דיל באמצעות הקמת תחנת רכבת נוספת ותגבור קווי האוטובוס מפאתי השכונה אל מרכז העיר ומחוצה לה, יפעל לניקיון השכונה באמצעות רפורמת הניקיון אותה הוא מתכוון להוביל ומתחייב שלא לתת ליזמים בשכונה הגדלת זכויות בנייה ללא מענה לצפיפות חנייה ושיפור דרכי כניסה ויציאה לשכונה.

דיל: "היעדר התכנון והחשיבה לטווח הרחוק ניכרים בכל מקום אליו אני מגיע, אם זה בשכונות החדשות ואם זה במרכזי המסחר והתעסוקה. עיריית רחובות התנהלה בצורה רשלנית שגרמה לנזקים אדירים שייקח זמן לתקן, אך אני מוכן לאתגר ואני מגיע עם תכניות מסודרות ומפורטות גם בנושא זה."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *