המנגל באווירת מלחמה: המוקד החדש של רחמים מלול והתרומה המרגשת של אייל גולן לפגועי נפש

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

המנגל באווירת מלחמה: הכירו את מוקד הפניות החדש של רחמים מלול ועם מי הסתובב ישי לוי בעיר רחובות

חדשות רחובות - פינת המנגל - רחובות ניוז
פינת המנגל – חדשות רחובות ניוז

 

ראשוןנועה עזר, הדוברת של זהר בלום מחליטה בימים אלה לוותר על העיסוק בדוברות, לטובת עזרה מסביב לשעון למשפחות השכולות ולמפוני עוטף עזה (ביחד עם כל צוות הקמפיין בהם ישי דובדבני). בין לבין היא מפתיעה את זהר בלום עם פוסט מרגש ובו היא מביעה את הערכתה האישית אליו, בעיקר מספרת כיצד הוא מסייע בצניעות רבה מאחורי הקלעים לכל משפחה ולכל פנייה, תוך כדי האבל המשפחתי הכבד שלו על הירצחם של דולב ואודיה סויסה ז״ל, שנרצחו באכזריות ע״י מחבלי חמאס לפני שבועיים.

זהר בלום, נועה עזר וישי דובדבני
זהר בלום, נועה עזר וישי דובדבני

 

ראשון: מלון לאונרדו בו מתארחות משפחות מעוטף עזה, נערך הפנינג אותו מארגנות דניאלה בש ויוליה גרבץ טסיבולסקי, עם מתנדבים רבים. סגן ראש העיר רחובות עו"ד יניב מרקוביץ׳ מגיע לביקור קצר אך מתאהב בעמדת הכנת קפקייקס. צוקית גיגי, תושבת העיר, עושה למרקוביץ׳ הדרכה פרטית בהכנת הקצפות.

יניב מרקוביץ' וצוקית גיגי
יניב מרקוביץ' וצוקית גיגי

 

ראשון: זה השבוע השני שמעצבת השיער הרחובותית, עשירה מתוק, דואגת לספר את חיילי צה"ל על חשבונה בנקודות הכינוס ברחבי העיר רחובות. בתה תופרת מדים ובמקביל, מגייסת עשירה ספרים מקומיים שמתנדבים לספר את חיילי צה"ל. יישר כוח.

עשירה מתוק עם החיילים
עשירה מתוק עם החיילים

 

שני: מנכ״ל רשת חוויות גולן ביטון ויו"ר דירקטוריון רשת חוויות, סגן ראש העיר אמיתי כהן, יצאו להרים את המורל לתושבי העיר וחילקו דגלי ישראל בצומת קניון רחובות. 🇮🇱עם ישראל חי 🇮🇱.

 

שני: ישיבת הערכת מצב בעירייה. בין היתר דנים המשתתפים במספר פניות המוקד שנפתחו מפתיחת המלחמה. ראש העיר רחמים מלול מספר איך הוא בעצמו הפך למוקד פניות התושבים. מלול: "אתם לא יודעים מה זה, אני מוקד חדש- 107.. כל יום אני מקבל עשרות פניות אישיות של תושבים ואני דואג לכל אחד מהם באופן אישי".

רחמים מלול בהערכת מצב חמ"ל עירוני
רחמים מלול בהערכת מצב חמ"ל עירוני

 

שלישי: בעקבות המלחמה – תושב רחובות, אלירז שדה, נקרא לדגל וגויס למערך המילואים. שדה מעלה שתי תמונות מרגשות רגע לפני שעוזב את ביתו עם רעייתו אילנית לוי ובתה אלין. נאחל לו ולכל חיילי צה"ל שיחזרו לשלום.

אלירז שדה עם אילנית ואלין. צילום מסך אינס
אלירז שדה עם אילנית ואלין. צילום מסך אינס

 

רביעי: יו"ר ועד עובדי עיריית רחובות רמי מדהלה, מארח את הזמר ישי לוי, באחד מבסיסי צה"ל שבאזור רחובות. לוי שר לחיילי צה"ל והעלה את מורלם כמו שהוא יודע לעשות. מדהלה: "תודה רבה לישי לוי היקר על זה שהגיע לשמח את חיילי צה״ל עם ישראל חי 🇮🇱🇮🇱".

רמי מדהלה וישי לוי
רמי מדהלה וישי לוי

רביעי: חבר מועצת העיר רחובות עו"ד מתן דיל, מחליט לשנות את שלטי חוצות העיר שתלה במסגרת המירוץ לראשות העיר רחובות, במקום זאת מממן מכיסו הפרטי קמפיין חדש: של דגל ישראל עם הכיתוב "יחד ננצח". למנגל נודע שדיל קיבל למעלה מ- 2000 בקשות של תושבים שביקשו לתלות על בתיהם את השלטים לעידוד המורל. מאחר ולא רצה לאכזב אף תושב,  נאלץ דיל להדפיס עוד אלפי שלטים ולגייס מתנדבים למשימה.

דיל וקמפיין השילוט החדש
דיל וקמפיין השילוט החדש

 

רביעי: מאז פרוץ המלחמה, שולחת חברת מועצת העיר רחובות ויו"ר סניף רחובות אגודה למען החייל עו"ד קארין ברגינסקי, מאות חבילות ליחידות שונות ע"פ דרישה באגודה. מוצרי מזון וביגוד נתרמו על ידי מעדני מניה וברגינסקי העניקה להם תעודת הערכה. ברגינסקי: "כל כך מרגש לראות את כולם נרתמים, הפעם תודתי המיוחדת למעדני מניה שתרמו אין ספור מזון וביגוד לחיילים היקרים שלנו. בגאווה רבה הענקתי להם את תעודת הערכה".

ברגינסקי ובעלי מניה
ברגינסקי ובעלי מניה

 

חמישי: הזמר הרחובותי המצליח במדינה, אייל גולן, מוציא שיר חדש ביום ה-13 למלחמה, לחיזוק ועידוד החיילים והאזרחים בשם: "עם ישראל חי". גולן ריגש שסיפר כי הכנסותיו של השיר ייתרמו לעמותת ער"ן, שמסייעים לפגועי נפש לחיילים, ילדים וקשישים.

אייל גולן עם גרושתו דניאל גרינברג שפרגנה בהכנת הסינגל. צילום מסך אינסטגרם
אייל גולן עם גרושתו דניאל גרינברג שפרגנה בהכנת הסינגל. צילום מסך אינסטגרם

 

חמישי: נועה בן חיים ועידו שור תכננו להתחתן בטבע אך למלחמה היו תכניות אחרות. עידו מילואימניק בסיירת מגלן התגייס לבסיס הסמוך לקיבוץ נען. “המטבח של נטלי״ התנדבו לתרום את הקייטרינג לחתונה. הזוג והחברים הקרובים החליטו שלא מבטלים את החתונה. ובחמישי אחה״צ התנדבו חברי קיבוץ נען וסייעו בני הנוער של הקיבוץ, לצד הרס״רים של עידו והחברות הטובות של נועה כדי לארגן את החתונה בזמן קצר בתיכון ברנקו וייס בנען. חברת מועצת העיר רחובות איטל בציר אלשיך הפתיעה את הזוג ואירגנה להם את רמי קליינשטיין שיכניס אותם בברית הנישואין ואביהו פנחסוב יופיע להעלאת המורל של הפלוגה הלוחמת. פנחסוב הפתיע בכניסה היישר לחופה כשהוא רכוב על סוס של הקיבוץ. בערב חזרו הזוג הביתה ויום למחרת עידו כבר היה בבסיס.

רמי קליינשטיין בחתונה
רמי קליינשטיין בחתונה. צילום: עדן חי

חמישי: חבר מועצת העיר רחובות אביב איטח, הגיע למטבח הגדול בשכונת כפר גבירול שהקימו שותפיו לעשייה, שחף דקל ורעות ניסים בביתם של משפחת דקל. איטח: "שחף ורעות תמיד חושבים בגדול, מרגש לראות מדי יום 900 מנות של אוכל חם ללוחמינו מעשה ידם של עשרות מתנדבות שפקדו את ביתו בכל בוקר – זו רחובות היפה ואני מצדיע לכולם".

אביב איטח עם שחף דקל ורעות ניסים
אביב איטח עם שחף דקל ורעות ניסים

 

שישי: זהר בלום וחברי המועצה של ״החינוך בראש״ מגיעים עם ארוחת שף מפנקת עבור חיילות וחיילי צה״ל של צוות חילוץ והצלה בפיקוד העורף. על ההפקה הייתה אחראית חברת המועצה אורית שרגאי ועל החלוקה והבישולים שף פרטי וחברי המועצה אבי קינד, אוה גור ושמואל בר דאנזאן.
החיילות והחיילים יצאו שבעים ומרוצים רגע ונהנו גם מהופעה להקה צבאית שהגיעה להרים את המורל.

זהר בלום עם רשימת החינוך בראש וחיילי צה"ל
זהר בלום עם רשימת החינוך בראש וחיילי צה"ל

 

שישי: יו"ר מרחב רחובות הסתדרות העובדים עודד עמרם, יצא בפעם השניה, עם עובדי המרחב רגע לפני כניסת השבת, לחלק עשרות ג'חנונים וקובנות לחיילי כיפת הברזל, לעובדי כיבוי אש ועובדי ומתנדבי מגן דוד אדום. עמרם: " אני מודה למאפיית ג'רפי ולמטעמי תימן על תרומתם, עם ישראל חי".

עודד עמרם עם עובדי המרחב בחלוקה
עודד עמרם עם עובדי המרחב בחלוקה

 

שישי: גיא ממאפיית שמואל ברח' עזרא ברחובות, מפנק את לקראת כניסת השבת, את חיילי המערך הטכני בטייסת תחזוקה, גף מבנה שבבסיס תל נוף. יישר כוח לאבי לודריק שגישר בין הצדדים וניצח על היוזמה.

אבי לודקריק ומאפיית שמואל
אבי לודקריק ומאפיית שמואל

 

פפראצ'י השבוע.

שישי: ראש העיר לשעבר שוקי פורר ששירת בלהקה צבאית, מגיע לשיר לחיילי צה"ל באחד ממקומות הכינוס בעיר. פורר: "מביא לכם את ברכת העיר רחובות שזכיתי להיות ראש העיר שלה במשך עשר שנים, שנית את ברכתי האישית ואת האהבה הגדולה שאנחנו רוכשים לכם".

שוקי פורר משמח חיילים
שוקי פורר משמח חיילים

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *