המעלילה על נרצח במסיבת נובה תבצע רק עבודות שירות

עמית מגנזי ז"ל תמונה באדיבות המשפחה

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

המעלילה על נרצח במסיבת נובה תבצע רק עבודות שירות. אימו של הנרצח: " זה עונש מגוחך". 

 

שופטת בית המשפט השלום ברחובות, קרן וקסלר, השיתה עונש קל של חמישה חודשי עבודות שירות וקנס כספי בסך 10,000 ש"ח, על עמית אבוקרט מנס ציונה, שכזכור הגישה תלונת שווא נגד עמית מגנזי ז"ל שנרצח במסיבת 'נובה' ברעים, שלכאורה נאנסה על ידו.

הסיפור התרחש לפני כחמש וחצי שנים כאשר מגנזי ואבוקרט למדו באותו תיכון ויצאו לפעילות עם חבריהם בחוף הים פלמחים. בחוף הם הקימו אוהלים, לטענת אבוקרט מגנזי ביצע בה מעשים מגונים ואף קיים עמה יחסים בניגוד לרצונה. רק לאחר כשנתיים וחצי, סיפרה אבוקרט לחברתה כי מגנזי אנס אותה לכאורה. באותו מעמד היא הציגה בפניה מסרונים לכאורה באינסטגרם שמגנזי שלה לה ובהם נכתב: "את לא יוצאת לי מראש, אני מת עלייך. אל תפני למשטרה".

עמית אבוקרט, צילום: באדיבות אתר פוסטה
עמית אבוקרט, צילום: באדיבות אתר פוסטה

אבוקרט טענה כי הוא איים עליה שלא תעז לפנות למשטרה. החברה ביקשה ממנה להראות לה את האינסטגרם ממנו נשלחו לה ההודעות בה מגנזי מתנצל על המקרה ומבקש שלא תגיש נגדו תלונה במשטרה. אולם אבוקרט לא היססה יותר והגישה תלונה במשטרה נגד מגנזי. עם הזמן נודע לחוקרי המשטרה כי אבוקרט בדתה את כל הסיפור. מגנזי כזכור נחקר באזהרה בתחנת משטרת בגין אונס, הכחיש מכל וכל את המיוחס לו ואף טען שמדובר בעלילה שרקמה נגדו. הוא שוחרר בתנאים ונאסר עליו ליצור עמה כל קשר.

בעקבות חקירת עומק שביצעה המשטרה וגילתה כי אבוקרט בדתה, נאלצה אבוקרט להודות שמסרה תלונה כוזבת.
לאור הדברים פרקליטות מחוז מרכז הגישה נגד אבוקרט כתב אישום לבית משפט השלום ברחובות בגין מסירת ידיעה כוזבת. במהלך המשפט אבוקרט בת 22 הודתה באמצעות עו"ד רותם טובול במסגרת הסדר טיעון באישום נגדה.

ב-7 באוקטובר מגנזי שחגג עם חבריו במסיבת נובה שברעים נרצח על ידי מחבלי החמאס במתקפת הטרור הרצחנית שפקדה את המדינה. משפטה של אבוקרט נמשך לצד אימו של מגנזי, עו"ד ענת גולדשטיין-מגנזי, שדרשה לגזור על אבוקרט עונש מאסר בכלא.

ענת גולדשטיין מגנזי באדיבות המשפחה
ענת גולדשטיין מגנזי באדיבות המשפחה

"הבן שלי נרצח פעמיים פעם אחת במסיבת הנובה ופעם שנייה על ידי הנאשמת", אמרה גולדשטיין-מגנזי. שירות המבחן המליץ לבית המשפט לגזור על אבוקרט עונש של 150 שעות שירות לתועלת הציבור ושתהיה תחת פיקוח של קצינת מבחן במשך שנה. התביעה דרשה לגזור על אבוקרט עונש מאסר של שישה חודשי עבודות שירות לאור חומרת המעשה. לדברי התובעת, הנאשמת הודתה במעשה לא מתוך ייסורי מצפון אלא רק לאחר שהבינה מהחוקרת שהיא עלולה להסתבך.
הסנגורית ביקשה לבטל הרשעתה של אבוקרט לאור הדרך הטיפולית-שיקומית שהיא עוברת וביקשה לאמץ את המלצת שירות המבחן. אבוקרט אמרה במהלך הדיון: "אני מבקשת סליחה. אני מבינה שכל התלונה הקשה והמסע שעמית ז"ל עבר בגללי לבד".

השופטת קרן וקסלר
השופטת קרן וקסלר

השופטת וקסלר התחשבה בעובדה שהנאשמת הודתה במעשיה. הביעה חרטה וצער ובושה ושילמה מחיר כבד ולכן הסתפקה בעונש של עבודות שירות בלבד. עו"ד ענת גולדשטיין מגנזי אימו של עמית התאכזבה מגזר הדין המקל עם אבוקרט: "זה עונש מגוחך. הייתי בטוחה שהשופטת תצא מאזור הנוחות ותעשה איזה שהוא תקדים שהעונש יהיה בפועל בכלא. ציפיתי לפיצוי גבוה יותר על הנזק שגרמה לבן שלי, שהוא סבל בגללה והיא התעללה בו שנתיים וחצי. השופטת ציינה שהיא לא הביעה חרטה ולא סליחה ומנסה לטעון שהיא הקורבן והנפגעת. חבל שהיא לא נשלחה לכלא. היו צריכים להחמיר איתה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *