הפנינג טו בשבט בעמק גלילות

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

הפנינג טו בשבט בעמק גלילות מצפון לרמת אביב ג', סיורי ליקוט, סדנאות טבע ואמנות לילדים והסברים על תוכניות הבנייה בעמק היפה.הכניסה חופשית.

מי היה מאמין שבתל אביב רבתי, או יותר נכון באזור צומת גלילות שכל נהג בארץ מכיר, מתקיימת שמורת טבע אמיתית, המשתרעת על שטח של לא פחות מ-1,750 דונמים? אם אתם מכירים את עמק גלילות, הוא עמק הנרקיסים, זה הזמן שלכם לקום ולשמור עליו.

השטח המדובר ממוקם בין רמת אביב לפי-גלילות (הידוע לשמצה) ולנתיבי איילון. באופן מפתיע, למרות הקרבה לתל אביב, רוב שטח השיפוט הוא בתחום רמת השרון, ומשתי ערים אלה יצאה הרעה בדמות תוכנית להקמת אלפי יחידות דיור. מאז נאבקים בתוכניות גופים ירוקים שונים כדי למגר את רוע הגזרה.

עמק גלילות הוא שטח חקלאי מהאחרונים שנשארו. זהו קצה-קצהו המערבי של שטח המשתרע מזרחה לכיוון הכפר הירוק, וכולל שדות, מטעים ופרדסים (ובפני עצמו מזמין לטיול רגלי משובב נפש). מסוף הסתיו ותחילת החורף, כלומר בימים אלה ממש, מתחילה באזור פריחה מרהיבה שמתחלפת עם העונות. הפתיח הוא של פרחי בר אופייניים, ובאקורד הסיום המאוחר יותר תמצאו כאן כלניות, אירוסים, סייפנים ושלל פרחי חורף ואביב מוגנים ונדירים.

בין שפע הצומח, אולי תזכו לראות גם בעלי חיים שזה ביתם; חלקם עומד בסכנת הכחדה ממשית, כמו טריטון הפסים, ארנבת השדה ועופות מים שונים. אבל השיא המעלף, שבגינו התאספנו היום, הוא של אלפי נרקיסים המתרוממים בראשיהם הצחורים, מנוקדים בחוצפה צהובה במרכזם. הפריחה מרוכזת בחלקו הצפוני של השטח, מעבר לנחל אחיה המנקז את שטחי הכפר הירוק, ונהגים חדי עין שעולים על כביש איילון דרומה עלולים לסכן את חייהם בפזילה לנוכח הפלא המבצבץ מתוך הביצה

איך מגיעים: ברמת אביב ג', בפינת הרחובות דרזנר וגרונר יש שביל עפר המוביל פנימה ואחר כך מתפצל. ממשיכים ימינה ומגיעים למפגש עם נחל אביה (אגב, דרך המעבר התת-כבישי אפשר להמשיך ולטייל במרחבי הכפר הירוק).

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *