הרכב ניזוק בהפגנות? אין מי שיפצה אתכם

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז
רכב שניזוק בצומת אושיות. צילום דוברות איחוד הצלה

מכוניות שניזוקו במהומות לא מכוסות על ידי הביטוח ולא ברור מי אמון על הפיצויים לבעלי הרכב שניזוק.

נדמה שאין אדם שלא צפה ביומיים האחרונים בסרטונים של ההתפרעויות האלימות במסגרת ה"מחאה" על רקע יחס המדינה והמשטרה לצעירים הישראלים ממוצא אתיופי. בשורה התחתונה, אזרחים שרכבם ניזוק, או נגרם להם נזק אחר בשל המהומות – יגלו שאין להם שום כיסוי או אפשרות לפיצוי על ההפסדים. כך מפקירה גם אתכם המדינה לאכול דייסה שלא אתם בישלתם.

באופן די מפתיע, מסתבר כי בעל הרכוש אינו זכאי לקבל פיצוי עבור נזקיו מחברת הביטוח שבטחה אותו בפוליסת ביטוח מקיף. גם הדלת להגשת תביעה למס רכוש – סגורה בפניו. האפשרויות היחידות הן להגיש תביעה כנגד המדינה או כנגד הבחור שגרם לנזק. או במילים אחרות – שבעל הרכוש יממן את הנזק מכיסו.

לכאורה, החברה שמבטחת את הרכב בפוליסת מקיף היא הכתובת, אולם הפוליסה התקנית מחריגה נזק שנגרם כתוצאה מפרעות ומהומותה הפוליסההתקנית – אותו מסמך שאושר על ידי המפקח על שוק ההון והביטוח שמכתיב את תנאי הסף לכל הפוליסות לביטוח רכב פרטי ומסחרי עד 3.5 טון, כוללת סעיף בו נכתב באופן בלתי משתמע כי אין כיסוי לנזק שנגרם כתוצאה מפרעות ומהומות. שונה הדבר אם המבוטח רכש הרחבה לכך, כי אז תדרש חברת הביטוח לשלם לו.

בעל רכוש שנפגע ורוצה להשיב לעצמו את הכסף ששילם לצורך התיקון יכול להגיש תביעה נזיקית כנגד הפוגע. בשלב הראשון יש להגיש תלונה במשטרה בגין הנזק שנגרם, ולקוות שבמהלך בירור האירוע הפוגע יאותר דרך צילומים, מודיעין או תיעוד אחר של האירוע. אם יאותר, יש לבקש את פרטיו מהמשטרה לצורך הגשת התביעה. במקביל, יש להוכיח את גובה הנזק באמצעות דוח שמאי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *