"התכנון עלינו – הממ"ד שלכם, תכניתו פורצת הדרך של מתן דיל לממ"ד בהישג יד".

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

"התכנון עלינו – הממ"ד שלכם, תכניתו פורצת הדרך של מתן דיל לממ"ד בהישג יד".

"המועמד לראשות העיר, עו"ד מתן דיל, חשף בשבוע שעבר את תכניתו למיגון וביטחון, שתהפוך את רחובות לעיר הממוגנת בישראל" אמרו במטה של דיל והוסיפו: " אך מה שעורר את מירב הסקרנות וההתעניינות, והוציא מאדישותה גם את העיתונות הארצית, הוא רעיון פורץ דרך שהגה דיל, על מנת להקל את תהליך בניית הממ"ד עבור התושבים מחוסרי המיגון, והעברת הנטל והיוזמה מהאזרח לעירייה".

"המועמד לראשות העיר, עו"ד מתן דיל, חשף בשבוע שעבר את תכניתו למיגון ובטחון העיר, זאת באמצעות טיפול יסודי ב-5 תחומים – מיגון פרטי, מיגון מוסדות חינוך, מיגון ציבורי (לרבות תכנית למיגון המונים), העצמת כיתות הכוננות בעיר ומענה הולם ראוי למילואימניקים ובני משפחותיהם. בעקבות הפרסום, זכה דיל להתעניינות רבה, במיוחד ברעיון המהפכני שהגה בנוגע למיגון הפרטי, שאמור להקל בצורה משמעותית על הדרך להשגת ממ"ד עבור התושבים.

בתקופת מלחמת "חרבות ברזל" התחדדה ההוכחה כי כניסה לממ"ד ומילוי אחר הנחיות פיקוד העורף מצילות חיים, ובשל כך הֶקֶלָה המדינה במתן ההיתרים לבניית ממ"דים. אך עדיין, בניית ממ"ד בבית קיים דורשת הגשת תכנית העומדת ברשימת דרישות שהאזרח הפשוט, לרוב, אינו מצליח לעמוד בהם. מתוך ההבנה כי לכל אדם עומדת הזכות לחוש בטוח ומוגן בביתו, הגה דיל את הרעיון שיהפוך את התהליך לפשוט ונגיש לכל, באמצעות העברת הנטל והיוזמה מהאזרח לעירייה, והפיכת תכניות המיגון למציאות.

במסגרת תכנית זו, תפעל העירייה באופן יזום לקידום תכניות והוצאת היתרי בניה עבור ממ"דים באמצעות פניה בקול קורא לאדריכלים שיתקשרו עם העירייה ויציגו תוכניות לאישור ברחבי העיר, עבור בעלי הנכסים השונים, להקמת ממ"ד מתאים. לצורך כך תוקם מנהלת ייעודית שתוקצה לטפל אך ורק בבקשות היתר בהליך מקוצר לתוספת ממ"דים.
העיר תחולק לרובעים, ובכל רובע ימונה משרד אדריכלים שיהיה אחראי על מיצוי הזכויות של הדיירים באותו הרובע ויבדוק את ההיתכנות הטובה ביותר להוצאת ממ"דים עבור אותם דיירים. תוך זמן קצוב יציג האדריכל לדיירים חלופת תכנון הטובה ביותר עבור בניית ממ"ד לנכס המוצע, ותחת אחריותו תתבצע התקשורת עם כל בעלי המקצוע הנדרשים.
בעלי הנכסים שיבחרו להמשיך את ההליך יזכו לסיוע וליווי של משרד האדריכלים והמנהלת שתוקם תדאג לזירוז התהליכים וקיצורם.

דיל: "נהוג לומר כי 'ביתו של האדם מבצרו', אך מה קורה כאשר הבית אינו ממוגן דיו? בתים רבים ברחובות אינם ממוגנים ותושביהם נאלצים למצוא פתרונות וחלופות שאינם תקניים ולעתים נשענים על המזל. מזל זאת לא תכנית עבודה, ולכן אני שואף להפוך את רחובות לעיר הממוגנת בישראל! לא מדובר במותרות אלא בצורך הכרחי, וזה בהחלט אפשרי!"

לתכנית הבטחון המלאה לעיר רחובות לחצו כאן >>

תוכן ממומן

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *