התקנת רשת מחשבים בבית ובמשרד

megalinks122

התקנה של רשתות מחשבים דורשת תכנון מקצועי, תחזוקה טובה ולאחר-מכן שירותי הדרכה ותמיכה מקצועיים. קיימים סוגים שונים של רשתות מחשבים ולכל לקוח מתאימים את הרשת בהתאם לצרכיו הספציפיים. בבית ובעסק, רשת מחשבים היא מוצר אינטראקטיבי המאפשר למחשבים להיות מקושרים ביניהם, להעביר מידע ולשתף מכשירים חיצוניים אחרים כגון מדפסת, סורק ומודם. התקנה של רשת מחשבים חייבת להיות מקצועית עם הגדרות מסודרות ולהיעשות על ידי טכנאי מחשבים מוסמך ומקצועי. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לקרוא את המאמר שלפניכם. 

התקנה של רשתות מחשבים בבית ובעסק

בין הקמת רשת מחשבים בבית לבין התקנתה בעסק אין הרבה הבדל. ההבדל העיקרי הוא בהיקפים ובגודל הקצאת המשאבים. רשת מחשבים ביתית דורשת פס שונה וכרטיס רשת אשר מותאם לשימוש ביתי. ויש כמובן גם הבדל מבחינת התפעול והתחזוקה וכן מבחינת כמות המידע המועבר והחשיפה שלו וכפועל יוצא מכך ברמת האבטחה הנדרשת.

התקנת רשת מחשבים דורשת מקצוענות ומומחיות. כיום ניתן להקים רשת מחשבים אלחוטית או קווית ולכל סוג יש את היתרונות והחסרונות שלו. 

סוגי התקנה שונים של רשתות מחשבים

רשת חוטית

רשת מחשבים המותקנת באמצעות כבלים ורשת אלחוטית שונות זו מזו במספר פרמטרים. ניתן לומר באופן כללי כי רשת קווית היא מהירה יותר אך גם מסורבלת יותר בגלל הצורך בחיבור פיזי בין המחשבים והחוטים "הרצים" על הרצפה לא ממש אסתטיים לעין.  

רשת אלחוטית

הרשתות האלחוטיות מתקשרות ביניהן ללא חיבור פיזי אמנם אבל האינטרנט שלהן איטי יותר ופחות יציב כיוון שיתכנו בעיות קליטה בין החדרים השונים. לרשת אלחוטית ניתן להתחבר באמצעות מחשב נייד מכל מקום בטווח השידור והקליטה שלה. 

רשת אלחוטית היא נוחה בכך שהיא מייתרת את החוטים והכבלים אבל כדאי לזכור שכל מחשב שמתחבר אליה חייב להכיל כרטיס תקשורת של רשת אלחוטית.

לכן, לפני שפונים להתקנה אלחוטית יש לוודא כי בכל המחשבים המיועדים להתחברות יש כרטיס תקשורת אלחוטית ואם לא, יש להתקינם. כך גם לגבי הציוד ההיקפי כגון מדפסות ופקסים. 

חשוב גם לזכור כי לרשת אלחוטית קל יותר להאזין מבחוץ ויש להגן עליה באמצעות שם משתמש וסיסמא כדי למנוע גלישה לא מורשה דרכה, למשל על-ידי השכנים. 

לסיכום, כיום כמעט ואין ארגון, עסק או בית המתנהל ללא רשת מחשבים. המחשבים מרושתים בינם לבין עצמם ומחוברים לרשת האינטרנט. הבחירה בין התקנת רשת קווית לאלחוטית מחייבת הבנה רבה בתחום ולכן עליה להתבצע על-ידי איש מקצוע המתמחה בכך. 

לפני שמבצעים התקנה של רשת מחשבים חשוב שטכנאי יבדוק את התנאים והתשתית במקום. הדבר תקף כמובן גם למצלמות אבטחה, מדפסות, טלוויזיה חכמה, פלאפונים חכמים וכל אמצעי שמקבל נתונים ומידע ברשת ומשדר אותם. לאחר קבלת הנתונים ניתן לקבוע את צורת ההתקנה ואת מחירה. 

 תמונה:freepik

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *