התרגיל שעשתה המשטרה: מדובב הוכנס למעצר והחשוד מרחובות הודה במעשיו

בית סוהר, כלא, אסיר צילום: אילוסטרציה

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

התרגיל שעשתה המשטרה: מדובב הוכנס לתא המעצר והחשוד מרחובות הודה בהצתת בית הכנסת. 

צילום: אילוסטרציה

בית סוהר, כלא, אסיר צילום: אילוסטרציה
בית סוהר, כלא, אסיר צילום: אילוסטרציה

תושב רחובות שנעצר בשישי שעבר בחשד לפריצה לבית וגרימת נזק לרכוש, כמעט שסיים את ימי מעצרו לאחר שלמשטרה לא היו ראיות לקשור אותו גם להצתת בית כנסת בשכונת מרמורק. אמש (חמישי), הכניסה המשטרה מדובב לתאו, לאחר שיחה ביניהם, הודה החשוד בהצתה ואף מסר פרטים מוכמנים על המקרה. לפני זמן קצר נערך דיונו בבית משפט השלום בפתח תקווה, נתיג תחנת משטרת רחובות רנ"ג אביחי הרמתי ביקש בפעם הרביעית להאריך את מעצרו בשבעה ימים לאור ההתפתחות בחקירה.

עו"ד איתי רוזין

סנגורו של החשוד עו"ד איתי רוזין ביקש לקצר את ימי המעצר: " לטענת היחידה החוקרת החשוד התוודה בפני המדובב. היו אמורים להיות תמלולים, יש את הוהודעה שהוא מסביר שהתרבב. מדובר בחשוד שבזמן האירועים היה בבית החולים מאושפז. היה פרק זמן של יום אחד שעזב את האשפוז וחזר וגם את זה היחידה החוקרת לא בדקה על מנת לבחון אליבי. הוא ידע לתת פרטים על אירוע שאחר עשה, עדיין לא אומר שזה הוא. אני מבקש להורות על שחרורו או לקצר את ימי המעצר".

השופטת רנה הירש

בתום הדיון בחנה השופטת רנה הירש את החומרים והורתה להאריך את מעצרו עד יום שלישי הבא. "לאחר שעיינתי בחומר החקירה שהוצג בפני, מצאתי שקיים חשד סביר הקושר את החשוד לכל המיוחס לו. אציין כי במידע שמסר החשוד למדובב היו פרטים נוגעים הנחזים להיות פרטים מוכמנים, כאשר מחזקים את החשד הסביר באופן משמעותי".

שריפת בית הכנסת בשכונת מרמורק. קרדיט: רז רוזנצווייג
שריפת בית הכנסת בשכונת מרמורק. קרדיט: רז רוזנצווייג

בשישי שעבר, 31,5,2024, סמוך לשעה 08:00, פרצה כזכור שריפה בבית כנסת שבשכונת מרמורק ברחובות, שעות ספורות לאחר המקרה, עצרה המשטרה חשוד, תושב רחובות בן 46, זמן שאושפז לאחר ניתוח בבית החולים קפלן. במשטרה הוציאו הודעה בדבר מעצרו: "שוטרי מחוז מרכז עצרו כעת תושב רחובות בחשד להצתה של בית כנסת בעיר. עם קבלת דיווח על שריפה בבית כנסת בעיר, ללא נפגעים וללא נזק לספרי הקודש, כאשר בתום בחינת הזירה, עלה חשד להצתה, הרקע לאירוע פלילי. בתוך כך, חוקרי התחנה ניהלו חקירה ועצרו לפני זמן קצר לחקירה תושב העיר בשנות הארבעים לחייו בחשד לביצוע המעשה, בתום חקירתו יוחלט לעניין המשך מעצרו בהתאם לממצאי החקירה".

צילום: כיבוי אש
צילום: כיבוי אש

החשוד כאמור נעצר אמש במוצ"ש ולאחר דיון בשיחת וידאו ממיטת אישפוזו הוחלט להאריך את מעצרו ביום אחד.  ביום ראשון בצהריים נערך דיון נוסף, הפעם בנכוחות החשוד לאחר ששוחרר מבית החולים. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים, בטענה כי החשדות בדבר פריצה וגרימת נזק לרכבו של בעל בית הכנסת התחזק, אולם בנושא הצתת בית הכנסת אין למשטרה ראיות הקושורת אותו לאירוע. אמש (חמישי), בזמן מעצרו בתאי המעצר של בית משפט השלום בראשון לציון, הכניסה המשטרה מדובב וכעבור שיחה עמו הודה החשוד במעשה ההצתה.

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/L7EUriSYO6lF5tqbzLBo5i

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *