חבר הכנסת עופר כסיף הניף במהלך הפגנה את דגל פלסטין

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז
ד"ר עופר כסיף (צילום מעמוד הפייסבוק)

ח"כ עופר כסיף הותקף על ידי שוטרים במזרח ירושלים לאחר שהניף את דגל פלסטין בהפגנה השבועית בשכונת שייח ג'ראח. כסיף ועוזרו הפרלמנטרי שנעצר תקפו את השוטרים שניסו לקחת מידיהם את הדגלים.

חבר הכנסת ותושב רחובות עופר כסיף (הרשימה המשותפת) הותקף אתמול (שישי) סמוך לכניסת השבת  על ידי שוטרים משום שהניף דגל פלסטין בהפגנה בשייח ג'ראח במזרח ירושלים. עוזרו הפרלמנטרי תיאודור אריאל עמר הוכה ונעצר. מהמשטרה נמסר כי "השניים סירבו להישמע לשוטרים ובשלב מסוים כשניסו להסיר את הדגלים מידיהם, הם החלו לתקוף את השוטרים, שנאלצו לעצור את אחד מהם".

תושב רחובות הגיע להפגנה השבועית נגד התנחלות יהודים בשכונה הנערכת מידי שבוע. בהפגנה השתתפו מס' מצומצם של  פעילי שמאל ותושבים פלסטינים, לדבר כסיף היא נערכה בשקט מופתי . בשלב מסוים הסתערו שוטרים על המפגינים כדי לחטוף מידיהם דגלי פלסטין. החוק אמנם אינו אוסר על הנפת דגל פלסטין, אך שוטר יכול לקבוע כי הדגל עלול לגרום להפרעה לשלום הציבור.
כאמור,כסיף  שהחזיק את אחד הדגלים התעמת עם אחד השוטרים שניסה לקחת לו את הדגל מהיד , בשעה  שעוזרו הפרלמנטרי  ניסו להתעמת עם השוטרים – אלו תקפו אותם.ועצרו את עוזרו.

"הם היכו אותו ודחפו אותו, אמרתי להם שאני חבר כנסת אבל הם לא נתנו לי להציג את התעודה", סיפר כסיף. "משטרה שמומחית בהשתלות נשק בבתים של חפים מפשע אין לה שום בעיה לשתול אלימות בהפגנה שקטה. אם הם היו מחכים רק עוד עשר דקות היינו מתפזרים. זה היה מיותר מטופש וחסר טעם".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "במהלך מחאה שהתקיימה היום ברחוב שייח ג'ראח בירושלים, החלו שני מפגינים להניף דגלי הרשות הפלסטינית ככל הנראה בכוונה לעורר פרובוקציה מכוונת ולהתסיס את האווירה. שוטרים שהגיעו למקום, ביקשו מהשניים להוריד את הדגלים תוך שמציינים בפניהם כי הדבר עלול להפר את הסדר הציבורי ולפגוע בשלום הציבור".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *