חוויות לאוכלוסיות המיוחדות כל השנה

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

חוויות לאוכלוסיות המיוחדות כל השנה – הסתיימה שנת הפעילויות והחלו הקייטנות

עשרות משתתפים בקבוצות חברתיות מגוונות, הפועלות כל השנה בשיתוף מתנדבים, ציינו את סיום שנת הפעילויות ונפתחו הקייטנות המיוחדות

בשבועות האחרונים התקיימו מפגשי הסיום של חוגי הפנאי והעשרה לאוכלוסיות מיוחדות של רשת חוויות, הפועלים בחוויות שוויץ המדע במסגרת מועדונים ייחודיים, המותאמים למוגבלויות שונות, ובהם מעל 100 משתתפים. עוד במהלך השנה, פעלו במרכז שוויץ רחובות החדשה מועדון חברתי רב נכותי לגילאי 21 עד 55 ובשנה הקרובה תפתח פעילות חדשה לילדים עם מוגבלות פיזית וקוגניטיבית לגילאי 8-14. בנוסף, במרכז פועלים חוגים לילדים עם צרכים מיוחדים וחוג ג'ודו לגילאי 16+ המשלב נוער עם ובלי צרכים מיוחדים. במרכז אושיות פועלת במהלך השנה מועדוניות חברתית לגילאי 40+, המהווה מסגרת חוויתית למפגש מעשיר המעניק למשתתפים תחושת שייכות ושותפות.

עם סיום שנת הפעילויות נפתחו קייטנות הקיץ לאוכלוסיות המיוחדות, בניהולה של ענת פורקוש רכזת אוכלוסיות מיוחדות ברשת חוויות, באמצע חודש אוגוסט והן יסתיימו לקראת סוף החודש.
הקייטנות מיועדות לילדים על הרצף האוטיסטי ולילדים עם מוגבלות שיכלית התפתחותית, והן פועלות בשיתוף אגף הרווחה – מחלקת שיקום ונכויות של עיריית רחובות בניהולה של רבקה שטאובר, אקים רחובות בניהולה של אדווה אורן ומחזיקת תיק אוכלוסיות מיוחדות, חברת המועצה מגי סלע וגר.

גולן ביטון, מנכ"ל הרשת, מציין כי: "במהלך כל השנה מובילה רשת חוויות פעילות, בשיתוף הפורום העירוני לאוכלוסיות מיוחדות, עמותות, ארגונים, פעילים ומתנדבים, הנותנות מענה לקשת רחבה של צרכים עבור ילדים, נוער ובוגרי העיר." לדבריו "שנת הפעילות עבור האוכלוסיות המיוחדות נמשכת עד לאמצע אוגוסט ולאחר מכן, נפתחות מסגרות של קייטנות מיוחדות, מתוך חשיבות השמירה על רצף השגרה ועל מנת לספק מענה גם בתקופת החופש, בהתאם לצרכים המיוחדים לכל קבוצה. אנו רואים זכות גדולה בהובלת הפעילות השוטפת, לצד הקמת מיזמים חדשים, דוגמת בתי הקפה שנפתחו במרכז שוויץ המדע ושוויץ רחובות החדשה, ומופעלים על ידי האוכלוסיות המיוחדות. אני רוצה להודות לראש העיר מתן דיל, לחבר המועצה ויו"ר הדירקטוריון אמיתי כהן ולחברת המועצה מחזיקת תיק אוכלוסיות מיוחדות מגי סלע וגר שנותנים גב ופועלים למען הצלחת הפעילות".

דיקלה אסא, רכזת אוכלוסיות מיוחדות ומנהלת מערך הפעילות בשוויץ המדע, אומרת כי: "הקבוצות סיימו את השנה בפעילות חווייתית משותפת לכל קבוצה. השנה הנוכחית הייתה מאוד משמעותית וחשובה. הפעילויות מעניקות למשתתפים יציבות ועוגן משמעותי, במיוחד לנוכח שנה מאתגרת ולא פשוטה זו. אני רואה את ההתקדמות וההתפתחות האישית של כל אחד מהמשתתפים בחוגים וזה מרגש מאוד. ההרשמה לחוגים בעיצומה ואנו נערכים לשנה חדשה מלאה בעשייה וחוויות מעשירות".
במסגרת הפעילות שמוביל המרכז, נפגשות קבוצות חברתיות לאנשים בוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ולקויות למידה מורכבות בתפקוד גבוה, המשולבות עם מתנדבים מהקהילה, בהן קבוצת מועדון קטן עלינו; קבוצת מעגלי קריאה; קבוצת התיאטרון; קבוצת אומנות משולבת שהכינה השנה את המיצג "כלניות לאחר הגשם", להנצחת נרצחי עוטף עזה; קבוצות רעים, המונה 55 משתתפים, על הרצף עם קשיי תקשורת ולקויות למידה, שמחולקות לחמישה קבוצות גילאים בטווח שבין גילאי 13 ועד 30 פלוס.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *