חקירת המשטרה בעיריית רחובות: מכתב המנכ"ל ופרטים נוספים על החקירה

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

חקירת המשטרה בעיריית רחובות: מנכ"ל העירייה מרגיע את העובדים. במקביל, נמשכת החקירה בנושא שני הבכירים מעיריית רחובות, האחד ישהה במעצר והשני צפוי להשתחרר לביתו.

 

במסגרת חקירת להב 433 נעצרו מספר חשודים בהם בכירים בעיריית תל אביב, החקירה כידוע היתה סמויה והפכה לגלויה עד למועד מעצרם שבוצע לפני כשבועיים. כעת נודע כי במהלך דיון שנערך ביום שני שעבר, טען עו"ד יצחק איצקוביץ' המייצג את הקבלן החשוד בפרשה בעיריית תל אביב, כי הלקוח שלו עובד כמנהל עבודה בעיריית רחובות. בהמשך הדיון הוסיף הסנגור: " הוא עובד ברחובות, מנסים לקשור אותו לתל אביב, השאלה איזו ראיה קושרת אותו לתל אביב שאפשר לעשות שינוי חזית אדיר?". נציג המשטרה המשיך לטעון כי יש בידם ראיות חזקות הקושרות אותו לחשדות והציגו לשופט דוח סודי שמאשש את טענתם. כאמור שבוע לאחר אותו דיון, נעצרו הבוקר (שלישי) שני בכירים מעיריית רחובות. מעצרם בוצע במהלך סיור שגרתי שביצעו בשכונת כפר גבירול. משם המשיכו חוקרי היחידה למשרדי העירייה ונטלו חומרים שעשויים לשמש אותם בחקירה.

יחידת להב 433 צילום: רחובות ניוז
יחידת להב 433 צילום: רחובות ניוז

החקירה כזכור החלה בעיריית תל אביב ונוהלה בחשד לעבירות של שחיתות ציבורית, הלבנת הון וקיזוז חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מאות מיליוני ₪. במסגרתה נעצרו הבוקר (שלישי) עובדי עירייה בכירים באשקלון ובעיר רחובות, בחשד לעבירות שוחד, מרמה, עבירות מס והלבנת הון.

שני הבכירים מעיריית רחובות עדיין נחקרים במשרדי להב 433 שבעיר בלוד, בינתיים החליטה היחידה לעצור את אחד מהם ולהביאו מחר להארכת מעצר בפני שופט בית משפט השלום בראשון לציון. החשוד השני עדיין בסטטוס מעוכב ובסיום חקירתו צפוי להשתחרר לביתו.

עו"ד אלון קריטי - חדשות רחובות ניוז
עו"ד אלון קריטי

עו"ד אלון קריטי המייצג את אחד החשודים: "מרשי משתף פעולה באופן מלא, נראה כי מקרה זה ילמד בסופו של יום כי למרשי אין כל נגיעה בדבר והוא ינוקה מכל חשד".

מאיר דהן צילום: באדיבות עיריית רחובות

מכתב שהוציא היום מנכ"ל העירייה מאיר דהן לעובדות ולעובדים: "עובדות ועובדים מנהלות ומנהלים יקרים, הבוקר הופתענו כולנו כאשר הגיעו לבניין העירייה חוקרי משטרה מצוידים בצווים וביקשו לבצע פעולות חקירה שונות ואף עיכבו לחקירה מספר עובדים. מיד עם היוודע הדבר הוריתי לשתף פעולה עם המשטרה ולהציג לחוקרים כל מידע שיבקשו. אני מאמין כי מערכת החוק והמשפט תגיע לחקר האמת ותעשה זאת מהר ככל האפשר. זהו יום קשה ומטלטל לעובדי העירייה ולמנהליה. אני רוצה לחזק את ידכם ולקוות יחד איתכם כי בסופו של דבר יתברר לכולם שהבדיקה תסתיים בלא כלום. אני מודע לעובדה כי חקירה זו מטילה צל כבד על כלל עובדי העירייה העושים עבודת קודש, ומשרתים את הציבור נאמנה מדי יום. הרימו את הראש, המשיכו לבצע את עבודתכם על הצד הטוב ביותר, היו גאים בה ויחד נעבור גם את המשבר הזה בשלום ובבשורות טובות".

 

הטראומה של עובדי עירייה רחובות מלהב 433 חזרה לאחר עשור. 

כפי שהובטח: שלב ב' של השוק העירוני יוצא לדרך! - רחובות ניוז
ראש העיר לשעבר רחמים מלול

יחידת להב 433 פעלה בעיריית רחובות לפני כעשור בדיוק, בחודש דצמבר 2014, בפרשייה בה נחקר ראש העיר לשעבר רחמים מלול במשך שעות רבות במשרדי היחידה שבלוד, בחשד לעבירות של הפרת אמונים כאשר החקירה עסקה בשאלה האם מלול היה מודע לכך שהיועץ המשפטי החיצוני של העירייה רועי בר נמצא בניגוד עניינים. בחודש יוני 2015, הודיעה יחידת להב 433 על סגירת התיק של מלול מחוסר תשתית ראייתית שתספיק להעמידו לדין. בחקירה שחשפה היחידה היום (שלישי), מדובר על עבירות שבוצעו לכאורה עוד בקדנציה הקודמת בה כיהן רחמים מלול כראש העירייה וסגנו יניב מרקוביץ' היה אמון על נושא התברואה- חזות העיר.

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/L7EUriSYO6lF5tqbzLBo5i

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *