חשיפה: פרטים ראשונים על המנוח בן דבח שפונה אל בית החולים קפלן ועל גופו סכומי כסף גדולים

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

חשיפה: פרטים ראשונים על המנוח בן דבח שפונה אל בית החולים קפלן ועל גופו סכומי כסף גדולים

(בתמונה – בן דבח צילום: באדיבות אתר פוסטה)

 

ביום ראשון נפטר בן דבח (29, תושב בת ים) בבית החולים קפלן לאחר שסבל משלוש דקירות שפגעו בריאותיו לאחר עימות עם לירון מהלל מרחובות. מעדויות שהגיעו לאתר חדשות "רחובות ניוז" עולה כי על גופו של דבח נמצאו עשרות שטרות בסכומי כסף גדולים, על פי הערכה עשרות אלפי שקלים. הכסף נלקח לכספת של בית החולים וחוקרי המשטרה אספו אותו לצורך חקירה. האירוע כזכור התרחש ביום חמישי 11.2.2021 ברחובות, דבח הגיע עם חברו שלומי גבריאלי לפגוש את לירון מהלל לאחר שיחות מקדימות. במהלך המפגש ביניהם התפתחו הדקירות בגינן הגיע דבח אל בית החולים קפלן ובמשך שבועיים נלחם על חייו, ביום ראשון (לפני יומיים) נקבע מותו.

לאחר מותו ביקשה המשטרה לנתח את גופתו במכון המשפטי באבו כביר, אולם משפחתו והמחלקה המשפטית של ארגון זק"א עתרו לבית משפט השלום בראשון לציון והיום (שלישי) אישר בית המשפט לדחות את נתיחת גופתו.

מכלה גוטווין המחלקה המשפטית זק"א

מהמחלקה המשפטית של ארגון זק"א נמסר: "בגץ קיבל את עתירת המשפחה וקיבל את עמדת ארגון זק"א לא לבצע נתיחה כללית במנוח. ב28.2.20 נפטר המנוח בביה"ח קפלן ברחובות לאחר שאושפז בו עקב פציעה חודרת. משטרת ישראל דרשה לנתח את גופת המנוח כדי לקבוע את סיבת המוות וזאת למרות הנסיבות הברורות בגינם הובהל המנוח לבית החולים. בדיון שהתקיים בבית המשפט בראשון לציון בפני השופט טל ענר הורה השופט כי יש לאפשר את נתיחת גופת המנוח לפי בקשת המשטרה. המשפחה פנתה לארגון זק"א בבקשה לסייע להם במניעת הנתיחה. עו"ד דרור שוסהיים יו"ר המחלקה המשפטית של זק"א שייצג את המשפחה פנה בעתירה לבגץ כדי למנוע את נתיחת גופת המנוח".

"לאחר דיון שהתקיים הורה בגץ למדינה לנמק את הצורך והחשיבות בנתיחה ע"י חוות דעת של המכון לרפואה משפטית , בשעות הערב חוות הדעת של המכון היתה לנתיחה חלקית, בדיון שהתקיים הבוקר דרשו שופטי בגץ את התייצבותו של רופא המכון לרפואה המשפטית לנמק את עמדתו מדוע יש צורך בנתיחה חלקית, סוף דבר קבע בגץ כי יש לקבל את העתירה וגופת המנוח לא תנותח מלא או חלקית.

לצערנו שוב אנו עדים לכך כי עמידה איתנה של המשפחה כנגד נתיחת גופת יקירהם מועילה כנגד התעקשותה של משטרת ישראל והפרקליטות בשעה כה קשה למשפחה לנתח את גופת יקירהם. מיכאל גוטווין רכז המחלקה המשפטית זק"א".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *