טיפים לתקופת חופשת הלידה

bestlinks111

בשעה טובה ילדת תינוק מתוק וחייכן, שלמעשה מהרגע הזה שינה לך ולכל בני המשפחה את החיים. כמובן שאין כל תחליף לאושר הקטן שנכנס למשפחתכם, אך חשוב לדעת מה לעשות וכמובן איך לנצל נכון את תקופת חופשת הלידה, שבינינו היא קצרה כל כך.

אז כדי שתוכלי לדעת מה לעשות בבית מהרגע שהשתחררת מבית החולים, ואיך למקסם את החזרה לשגרה שלך ושל המשפחה עם התינוק החדש שהצטרף, ריכזנו בשורות הבאות כמה טיפים והמלצות שאנו בטוחים שיעזרו לך.

חום ואהבה ללא הפסקה

הימים/שבועות הראשונים בחיי התינוק מתרכזים לרוב סביב פעולות שגרתיות שחוזרות על עצמן כמו שינה, אכילה ועשיית צרכים. למרות זאת חשוב לזכור לחבק, ללטף ולהחזיק את התינוק כמה שיותר כדי לתת לו ביטחון ולהקנות את הבסיס לתקשורת נכונה ובריאה. למרות שבגיל קטן כזה משחקים לילדים הם פחות רלוונטיים, תוכלי מדי פעם להשכיבו על הבטן ולהניח מולו ספרון או משחק צבעוני כדי לגרות את חושיו.

תנוחי – כמה שיותר וכמה שאפשר

אז נכון שכיום יש אפשרות לחלוק את הנטל עם בן הזוג כך שהוא יכול לצאת לחופשת הלידה, אך ששת השבועות הראשונים לאחר הלידה מוכרחים להיות "מנוצלים" על ידי האישה – לא רק בגלל הצורך בהנקה לקרבה לתינוק, אלא גם כדי שהיא תוכל לנוח ולהתחזק כמה שיותר. לכן בתקופה הזו זכרי לנצל את הזמן כמה שיותר למנוחה, וכמו שבוודאי אמרו לך רצוי שתישני מתי שהתינוק שלך ישן.

גם אם לפעמים הבית נראה לך מבולגן או שהרצפה מעט מלוכלכת, תוכלי תמיד להאציל סמכויות על בני הבית בכל הקשור לסדר וניקיונות. גם אם יש סידורים שונים שעלייך לעשות, כמו קניות לבית או תשלומי חשבונות שוטפים, היעזרי בבן הזוג או קרובי משפחה אחרים שאת יכולה לסמוך עליהם. זה הזמן שלך לשחרר את העומס מעצמך ולהקדיש את הזמן למנוחה והתחזקות.

צאי מהבית מדי פעם

הגוף והעייפות אולי אומרים לך שכדאי להישאר כמה שיותר בבית, אבל מומלץ שתצאי מדי פעם מהבית כדי להתאוורר וגם לספוג מעט ויטמין D. תוכלי לצאת לטיולים קצרים עם העגלה ברחוב, במידה ומזג האוויר מאפשר זאת, או לנסוע לבית קפה קרוב כדי ליהנות מקפה טוב או ארוחת בוקר קלה וכיפית שתמלא אותך באנרגיות.

השגרה היומיומית שחוזרת על עצמה מרגע הלידה יכולה להכניס אותך למעט דכדוך או להוריד את המוטיבציה, ולכן כדאי שתצאי החוצה לשאוף אוויר ואולי גם לנסות לקבוע מפגשים קצרים עם חברות או בני משפחה קרובים. במקום שיגיעו אלייך הביתה כדי לראות את התינוק ולהביא מתנה, קבעי להיפגש עם המבקרים בגינה השכונתית, בית קפה או כל מקום אחר שאינו הבית והוא נוח עבורך.

ספורט לאחר הלידה

דרך נוספת לצאת מעט מהשגרה ולהעלות את מצב הרוח היא באמצעות ספורט, ולכן כדאי שתאמצי שגרת כושר קלילה ונעימה שגם תסייע לך לחזור למשקל שלפני הלידה. גם אם מדובר בתרגילים שמבוצעים בעצימות נמוכה, רצוי שהם יעשו לפחות שישה שבועות לאחר הלידה, ואם מדובר על לידה בניתוח קיסרי מומלץ לחכות 8 שבועות.

מומלץ לבצע תרגילי ספורט פשוטים המתבססים בעיקר על מתיחות וחיטוב כמו תרגילי לאנצ' לרגליים, חיטוב וחיזוק שרירי הזרועות והחזה באמצעות תרגילי פוש אפ או תרגילי פלאנק לחיזוק שרירי הבטן. חשוב לזכור כי לפני כל התחלה של תרגילי כושר לאחר הלידה, יש להתייעץ עם רופא הנשים ולקבל את המלצתו וחוות דעתו לגבי סוג, היקף ועוצמת האימונים שאת מתכננת לעשות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *