לרגל יום הזיכרון הקרנת הסרט על רמי סידון ז״ל שהיווה השראה לברית הערים רחובות – רהט

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

הבטיחה וקיימה: לרגל יום הזכרון לחללי צה"ל יזמה ח״מ איטל בציר אלשיך שיח והקרנת הסרט ״רמי פועם בלבבות״ ב״נווה עמית״ שהיווה השראה לברית ערים בין רחובות לרהט.

(בתמונה – תמר בר ואיטל בציר אלשיך)

https://chat.whatsapp.com/FEXsZjS1BkMGHdn67sEFXx

בדיוק לפני שנה הוקרן הסרט ״רמי פועם בלבבות״ בהקרנה חגיגית באונ׳ בר אילן, לזכרו של הלוחם רמי סידון ז״ל אשר נפל במלחמת יום כיפור.
רמי פעל למען הידוק הקשר בין יהודים ובדואים והיווה השראה לברית ערים שהתוותה בין רחובות לרהט בשנת 2001. באירוע נכחה גם ח״מ איטל בציר אלשיך, אשר נשאה דברים באירוע והבטיחה כי תפעל לחשוף את דמותו ההירואית של רמי לתושבי העיר רחובות למען הנצחת דרך הקרנת סרט המתעד את דמותו האגדית.

ואכן, חלפה שנה וכפי שהבטיחה אלשיך, ובימים אלו יזמה לרגל יום הזיכרון לחללי צה״ל את הקרנת הסרט ״רמי פועם בלבבות״ (הרשמה חינם לתושבים/ות) .
הקרנת הסרט תיערך באולם התרבות בדיור מוגן ״נווה עמית״, אשר התנדבו לקיים ולארח את האירוע. בסיומו ייערך שיח מעניין בהשתתפות: תמר בר, תושבת העיר, מורה לספרות ולתנ״ך לשעבר, סלימאן אל עביד,מנהל ומורה לעברית בביה״ס ״אבן סינא״ ברהט, אהרון שקד , חברו של רמי מסיירת שקד שלחם לצידו, ושאולי לב, שהיה בקורס קצינים עם רמי.

כיצד נוצרה ברית הערים בין רחובות לרהט?
תמר בר, נחשפה לדמותו ההירואית של רמי סידון , לאחר כמעט 30 שנה מאז נפל במלחמת יום כיפור. בשעה שפגשה בקורס תקשורת את סלימאן , בוגר אוניברסיטה בלשון העברית. סלימאן הסביר כי בחר ללמוד עברית בזכות היכרותו עם רמי סידון . כשסלימאן עוד היה ילד רמי התנדב להדריך אותו ואת יתר חבריו הבדואים. סידון יזם מפגשים משותפים בין שבט ״אל הוזייל״, (לימים הקימו את רהט) לבין אנשי הקיבוץ וענפי החקלאות שבמשק.

בזכות היכרות זאת, נולדה בשנת 2001 יוזמה חברתית משותפת בין סלימאן לתמר. הם יצרו חיבור בין תלמידי ביה״ס ״אבן סינא״ ברהט לבין תלמידי תיכון ״דה שליט״ ברחובות. פרויקט שהוביל לכינון ברית ערים בין רחובות לרהט.

סרט מעורר השראה ליצירת יוזמות בין עמים
לרגל 50 שנה לנפילתו יזמה תמר הפקת סרט על חייו לאחר תחקיר מעמיק שעשתה על דמותו של רמי. לפרויקט זה נרתמו חבריו ,בני משפחתו ואנשים נוספים, ״בתקווה שהסרט יעורר השראה ליצירת יוזמות ברוחו של רמי ובכך תימשך השראתו לקדם את כולנו לעתיד טוב יותר״ אומרת תמר בר.

לדברי אפרת רינגל, מנהלת תרבות ״נווה עמית״: ״אנו מזמינים את הקהילה מחוץ לבית להגיע להקרנה, להשתתף בשיח מעניין, ולהיחשף לסיפורים שמאחורי מותם של מיטב בנינו שנפלו על הארץ הזאת בכלל ולסיפורו המרגש של רמי סידון בפרט, שהיה לאגדה בחייו ובמותו״.

האירוע חינם. מספר המשתתפים מוגבל. לינק הרשמה: https://lp.vp4.me/oyqm

 

תגובות