כך סיכן אייל גולן את חייו למען חיילי צה"ל ואיך תרמו רחמים מלול ושאר נבחרי הציבור למצב

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

השבוע במנגל באווירת המלחמה: כל תרומת נבחרי הציבור לחיילי צה"ל ולאזרחים וכך סיכן אייל גולן את חייו כדי לשמח את חיילי צה"ל. 

חדשות רחובות - פינת המנגל - רחובות ניוז

תחילת שבוע: עם הישמע האזעקה הראשונה בשבת שעברה, התייצב במועמד לראשות העיר רחובות סגן ראש העיר עו"ד יניב מרקוביץ׳ בחמ״ל העירוני ומקפיד מאז להוציא מידי יום, סרטון עדכון לתושבים עם סיכום היום. הסרטונים זוכים לעשרות אלפי צפיות ונראה שהציבור צמא למידע ועדכונים. בנוסף, הוביל השבוע מרקוביץ׳ מבצע עירוני רחב היקף, של לתליית מאות דגלי ישראל בכל המרחב העירוני. הדגלים הוצבו בכל הצירים המרכזיים בעיר במטרה להעלות את המורל ולחזק את תושבי העיר בימי המלחמה.

יניב מרקוביץ'
סגן ראש העיר רחובות יניב מרקוביץ'

 

ראשון: ציונות בצל המלחמה. זהר בלום, המועמד לראשות העיר רחובות נותן הוראה לכל אנשי רשימתו להתגייס למאמץ המלחמתי. מטה הבחירות נרתם  ונצמד לפלוגה של צה״ל שהתמקמה בעיר. גילי לוי הצעירה ברשימה, הקימה חמ״ל מתנדבים עם כ-2,000 איש, עו"ד שמואל בר דנזאן ואורית שרגאי פתחו במבצע איסוף מצרכים לחיילים, בשיתוף תנועת הצופים, אוה גור דאגה להביא לעיר מבצע התרמת דם של מד״א ואבי קינד מתפקד על ניהול הלוגיסטיקה של מבצע גיוס התרומות ושינוע המוצרים לחיילים שגויסו להילחם בחזית.
ביו לבין טיפל בלום בעשרות פניות של תושבים שניסו לאתר את יקיריהם הנעדרים והקפיד לעודד את כולם, להרים את הראש ולהביט קדימה.

זהר בלום ורשימת החינוך בראש
זהר בלום ורשימת החינוך בראש

 

ראשון: חברת מועצת העיר רחובות עו"ד קארין ברגינסקי פתחה קו חם בשתי שפות, בשפה העברית ובשפה הרוסית. הקו פעל כל ימות השבוע כאשר ברגינסקי ישבה בחמ"ל שבעירייה והעניקה סיוע לכל מי שנזקק דרך שיחות וידאו. בנוסף, ברגינסקי ארגנה ושלחה מאות חבילות לחיילים, חילקה חבילות לנזקקים וניצולי שואה, פקדה הלוויות ולהלכה לניחום אבלים. ברגינסקי: "אני מודה מקרב לב לכל מי שתרם, עזר ונרתם. שולחת חיבוק למשפחות ששכלו את יקיריהם ומאחלת החלמה מהירה לפצועים. מאמינה שיחד ננצח!".

קארין ברגינסקי
קארין ברגינסקי

 

רביעי: סגן ראש העיר רחובות אמיתי כהן, הגיע עם משאית עמוסה בכל טוב לתושבי העיר שדרות ולחיילי עוטף עזה. במהלך סיור עם ראש העיר אלון דוידי, פגשו את נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג, שהגיע לחזק את התושבים ואף הודה באופן אישי לכהן על תרומתו.

אמיתי כהן, עם נשיא המדינה
אמיתי כהן, עם נשיא המדינה

 

רביעי: המועמד לראשות העיר רחובות חבר מועצת העיר רחובות עו"ד מתן דיל, הפתיע את חיילי וקציני חפ"ק קצין העיר, שעושים עבודת קודש ותרם להם ארחות בוקר עם מבחר סלטים. מושיק אזקטלן מרחובות, המשרת במשרד הודה לדיל: " בימים אלה, ידינו כמודיעי נפגעים עמוסות בעבודה, ונדמה כי ההודעה המרה לא פוסחת על אף בית בישראל. בין משימה למשימה יצא לי לדבר עם מתן דיל ולספר לו שבכל הטירוף שכחנו לאכול. זכינו לביקור המפתיע שהגיע חמוש בארוחת בוקר מפנקת לכל מודיעי הנפגעים של זירת השפלה, פשוט הגיע ברכבו הפרטי, בצנעה ובשקט. מתן, בשמי ובשם כל הצוות – תודה ענקית!".

מתן דיל עם חיילי קצין העיר
מתן דיל עם חיילי קצין העיר

 

חמישי: הזמר הרחובותי המצליח במדינה, אייל גולן, הגיע במיניבוס שלו עם גרושתו דניאל, מאבטחו אלון קטריאל ורבו הרב ניצן ראובן, לבקר חיילים מאושפזים בבתי החולים בדרום הארץ ואף לשמח חיילים בשטח, רגע לפני כניסתם לרצועת עזה. לפתע הופעלה אזעקת צבע אדום, גולן וגרינברג נשכבו על הקרקע ויצאו משם בשלום.

אייל גולן, הרב ניצן ראובן, דניאל גריברג. צילום מסך אינסטגרם
אייל גולן, הרב ניצן ראובן, דניאל גריברג. צילום מסך אינסטגרם

 

חמישי: חבר מועצת העיר רחובות דני מרשה וחבריו, הפעילים החברתיים אבאי זאודה וסלומון מלקו, ארגנו חבילות וציוד לחיילים וגייסו עשרות אלפי שקלים. מרשה: "ארזנו כ-70 קרטונים וגייסנו 35,000 שקלים, בסכום הכסף רכשנו לחיילים מאות גרביים, חולצות, תחתונים, מגבות, סיגריות ועוד. אנחנו מודים למתנ"ס קרית משה בהובלת גולן ביטון ועובד ראובן שאיפשרו לנו שימוש בחדרי המתנ"ס ולכל אחת ואחד שסייעו למען המיזם החברתי המרגש. עם ישראל חי!".

דני מרשה וסלומון מלקו במתנ'ס קרית משה
דני מרשה וסלומון מלקו במתנ'ס קרית משה

 

חמישי: חבר מועצת העיר רחובות יצא לחלק דגלי ישראל בשכונות העיר, יחד עם ניידת של השיטור שכרזה לתושבים לרדת ולקחת דגל. ההיענות היתה גבוהה ולאור הדרישה נרכשו עוד אלפי דגלים. שרעבי: " ביום ראשון אמשיך במשימה להעלאת המורל וחיזוק החיילים, אחלק דגלים בשאר השכונות".

רועי שרעבי מחלק דגלים
רועי שרעבי מחלק דגלים

 

חמישי: בין ניחומי האבלים לבין הלוויות מסכם חבר מועצת העיר רחובות אביב איטח, שבוע עמוס לאחר שיזם והוביל את מרכז הסיוע הגדול ברחובות ללוחמים ברחבי הארץ בהרצל 207 בבר מסעדה 'בעל הבית'. איטח: "אני אסיר תודה לאלפי התושבים והמתנדבות והמתנדבים שפקדו את המרכז שלנו – אתם 'רחובות היפה' .מאחל לכולנו ימים טובים יותר".

 

שישי: מנהלת אגף החינוך הבלתי פורמלי בחברה העירונית, אביה קפרא, ערכה בביה הפרשת חלה ואפתה עשרות חלות ולחמניות אותן חילקה לחיילי צה"ל. קפרא קיבלה שיחת טלפון דקות ספורות לפני שבת ושמעה על משפחה שזקוקה לסיוע, היא לא חשבה לרגע, היא נטלה מספר חלות שהשאירה למשפחתה ומסרה אותן לאותה משפחה. למה? כי אין הלב הרחב שלה!

אביה קפרא בהפרשת החלה
אביה קפרא בהפרשת החלה

 

שישי: חבר מועצת העיר רחובות פנחס הומינר מחסידות קרעטשניף, סייעו למאות לוחמי צה"ל באמצעות ארגון החסד השייך לחסידות  "לשבוע", ובשיתוף מאפיית "בילקעלה", בהגשת חמין, מאפים טריים ולחמניות טריות לשבת.

 

שישי: לצד ישיבות הערכות המצב, ראש העיר רחובות רחמים מלול נכח ב- 13 הלוויות של נרצחי הטבח בדרום הארץ וגם בלוויות נוספות שנערכו בעיר. בכניסת השבת הגיע מלול לאזור נפילת הטיל, ברחוב ירושלים בעיר. מלול התראיין לכתב ערוץ 12 ברהנו טגניה וניהל את האירוע בצורה מופתית. בתום אחת הלוויות, נחגשו למלול שתי נשים, תושבות רחובות, שהודו לו על פועלו וסיפרו עד כמה התרגשו מהספדו המרגש. השתיים הבטיחו לו את קולן בקלפי, מלול השיב: "אני לא חושב על הבחירות, זה לא בראש שלי כרגע", בינתיים מועד הבחירות לרשויות המקומיות אכן נדחה לחודש ינואר.

ראש העיר רחמים מלול בבית העלמין ובזירת נפילת הטיל
ראש העיר רחמים מלול בבית העלמין ובזירת נפילת הטיל

 

שישי: הקומיקאי הרחובותי המצליח, אוראל צברי, מעדכן את עשרות אלפי העוקבים שלו, שהוריו יקיר ומרים, עברו בשלום את מתקפת הטילים האחרונה על רחובות.

אוראל צברי והוריו בביתם ברחובות
אוראל צברי והוריו בביתם ברחובות בזמן האזעקה

 

פפראצ'י השבוע

חמישי: מנכ"ל עיריית רחובות מאיר דהן מניח זר באחת הלוויות וממשיך משם להערכת מצב, באותו הערב הגיע דהן לשתי לוויות נוספות עם זרים.

מנכ"ל העירייה מאיר דהן
מנכ"ל העירייה מאיר דהן

חמישי: תושבת העיר רחובות מלי (מלכה) ששון, התנדבה במשך השבוע, להכין אוכל ל-למעלה מ-1500 מנות שנשלחו לחיילי צה"ל.

מלי ששון
מלי ששון

 

שישי: הספר הרחובותי של הסלבס הראל יעיש, נסע לספר על חשבונו חיילים קרביים, באחד מבסיסי צה"ל באזור רחובות.

הראל יעיש בבסיס צה"ל
הראל יעיש בבסיס צה"ל

שישי: זירת נפילת הטיל ברחוב ירושלים ברחובות, כתב חדשות 12 ברהנו טגניה, היחיד שנשלח מהתקשורת הארצית לסקר את האירוע. נציגי הציבור ואחרים ניצלו את המפגש לסלפי ולשיחות סלון.

ברהנו טגניה עם זהר בלום, קארין ברגינסקי וחן קריטי
ברהנו טגניה עם זהר בלום, קארין ברגינסקי וחן קריטי

 

מוצ"ש: הזמר איתי לוי הגיע לפני זמן קצר, לנחם את משפחת מידני בקרית עקרון, שיושבים שבעה על בנם החייל סהר מידני ז"ל שנפל בהגנה על מדינת ישראל בדרום הארץ..

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *