כל מה שצריך לדעת על מצבות כפולות

megalinks122

בחירת מצבה היא החלטה שמערבת רגשות רבים. המצבה מלווה את המשפחה לאורך שנים וכשמדובר בבני זוג שחלקו את השנים באהבה, מצבות כפולות יכולות להיות המענה כשהן מביעות את הייחודיות של היחסים בין השניים. כל מצבה מנציחה את האדם וכשזו כפולה היא מסמלת את האחדות והקשר העמוק בין השניים לאורך החיים ועתה גם במוות. 

 

סיבות לבחור מצבות כפולות

מצבות שהם כפולות הן הרבה יותר מאשר אבן קבורה. הן מבטאות את האהבה שהייתה לאורך השנים, את הנאמנות של הצדדים ויכולות לשמש כזיכרון משותף ויש מספר סיבות לבחור בהן:

  • סמל לאחדות – מצבה כפולה מסמלת את האחדות והשותפות שהתקיימה לאורך השנים. היא מעבירה מסר של אהבה נצחית והערכה הדדית של בני הזוג.
  • זיכרון משותף – מצבה אחת המשותפת לשני אנשים משמשת כמקום מרכזי בו אפשר להנציח את הזיכרון של בני הזוג ומאפשרת למשפחה ולחברים להיזכר בהם יחד.
  • עיצוב אישי – אפשר לעצב את המצבה על פי ההעדפה האישית ובכך להביע את החוטם של מי היו הזוג ומיהי המשפחה. 
  • חומר איכותי – המצבות יכולות להיות עשויות מחומר איכותי ועמיד כולל שיש וגרניט כשאלו מציעים עמידות ארוכת טווח.

 

עיצוב המצבות

עיצוב מצבות כפולות יכול להיות תהליך מורכב בעיקר בשל העניין הרגשי. המשימה היא להצליח למצוא את העיצוב שיספר את הסיפור המשותף, שיבטא את האישיות של כל אחד מבני הזוג ואת החיים המשותפים שלהם. בתהליך העיצוב נתייחס למספר אלמנטים כולל חומר, צורה, כיתוב, תמונות, עיטור וצמחייה.

חומר

אפשר לבחור לעצב את המצבה הכפולה מחומרים שונים ובהם:

  • שיש – חומר קלאסי ועמיד לאורך שנים המאפשר להשיג מגוון רחב של עיצובים וגימור.
  • גרניט – חומר קשיח ועמיד מאד בעל מראה אלגנטי ויוקרתי.
  • אבן חברון – חומר טבעי בעלת מרקם ייחודי שמענק למצבה מראה אותנטי.
  • חומרים נוספים – ניתן לשלב במצבה חומרים נוספים כמו מתכת, זכוכית ועץ וזאת כדי ליצור את העיצוב הייחודי.

צורה

האפשרויות רבות יותר מכפי שניתן לחשוב. מצבות כפולות קלאסיות יהיו מלבניות ובבחירה זו כדאי לדעת כי הן מאפשרות עיצוב בתוך המצבה עצמה ולכן זו יכולה להיות בחירה טובה. מצבה מעוגלת יכולה להתאים גם כן לאלו שמחפשים את המראה העדין. 

מצבה בצורת לב מסמלת את האהבה הנצחית והיא מתאימה מאד לזוגות רומנטיים. כמובן, ישנן צורות נוספות שיכולות להיות מבוססות על תחביבים משותפים ואירועים משמעותיים בחיי הזוג.

כיתוב

בהתייחסות לכיתוב יש להסתכל על שני אלמנטים: מה כותבים על המצבה ובאיזה סוג כתב. על מצבה כפולה אפשר לכתוב ציטוטים משירים, ספרים ומילים אישיות. ניתן להטביע תאריכים משמעותיים מעבר לתאריך המוות, להוסיף שמות, לציין הישגים ולכתוב משהו אישי שהזוג רצה לכתוב. 

היבט נוסף של הכיתוב הוא כמובן סוג הכתב כאשר הסגנון צריך להתאים למצבה כולה ויכול להשפיע על הנראות הסופית שלה.

תמונה

אפשר לחרוט תמונה של בני הזוג על המצבה וזאת כדי ליצור זיכרון אישי. אפשר להחליט על חריטה של כל צורה ומסר שחשוב למשפחה וניתן לבצע תבליט תלת ממדי של בני הזוג או של דבר מה שהיה משמעותי עבורם בחייהם. האפשרויות רבות וכדאי מאד להתייעץ עם המומחה בתחום בנושא.

 

לסיכום

בתהליך עיצוב מצבות כפולות יש לחשוב על כל היבטי המצבה כאשר יכול להיות שתהיה נכונות לשתול עצי נוי או פרחים ויכול להיות שיש נכונות ליצור מקום לחפצים אישיים, להנחת הפרחים ולשלב עבודות אומנות. המרכז הישראלי להנצחה ולמורשת מתמחים בתחום ומלווים את תהליך העיצוב והביצוע ברגישות רבה, מביאים המלצות והצעות ויוצרים זיכרון מרגש לתמיד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *