כנס העסקים ה-2 : מלול פנה לכחלון לסייע לו בשינוי החוק שפוטר את מכון ויצמן בהטלי השבחה

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

ראש עיריית רחובות פנה לשר האוצר משה כחלון וביקש ממנו לסייע בשינוי המצב החוקי בכך שפוטר את מכון ויצמן למדע מהטלי השבחה בגובהה 100 מיליון שקל.כחלון" אני מבטיח לבדוק את הנושא כי זה לא נשמע לי הגיוני".

הערב(שלישי) נערך כנס רחובות השני לעסקים ולכלכלה במרכז  מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל, בנושא "החדשנות כמובילה להצלחה בעסקים"

כנס רחובות השני לעסקים ולכלכלה התקיים הערב, במרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל.
ראש העיר פתח את הכנס, שהנחתה מחזיקת תיק רישוי עסקים גלי אפל קסטל; אורח הכבוד היה שר האוצר, משה כחלון, שדיבר בנושאים אקטואליים , מנהל מעוף ראשון לציון, רוברט פנקס הרצה בנושא כלי צמיחה לעסקים ואחרים, כמו כן המומחה לשיווק דיגיטלי נועם מנלה ריתק את הקהל בנושא "תפיסת עולם חדשנית".
הכנס יועד לכל מי שנושא הכלכלה והעסקים בעיר רחובות מעניין אותו, לבעלי עסקים ובעלי מקצועות חופשיים הפועלים בעיר רחובות וסביבתה.

שר האוצר, ח״כ משה כחלון החמיא לעיר על הפיתוח המואץ: ״הכל מתוכנן ברחובות. מה שקורה ברחובות זה חלום של כל שר האוצר״.
הוא החמיא לרחובות על השאיפה לשמירה על איזון, ועל היציבות הפיננסית שלה לטווח ארוך.
על התוכנית לקרית משה: ״קיצרנו הליכים בצורה דרמטית בקרית משה. אני חושב שהשכונה הזו צריכה לקבל את הטוב ביותר ״
בפיו הייתה עוד בשורה לתושבי רחובות, ביחס לביהח קפלן: הוא סיפר כי בטווח הקרוב תהיה הזרמה של מאות מליוני שקלים לביה״ח קפלן, שתקפיץ קדימה את השירות והתשתיות במקום.כחלון התייחס לדבריו של ראש העיר רחמים מלול שדרש ממנו לסייע בשינוי החוק הפוטר  את מכון ויצמן למדע בתשלום של ארנונה והן בתשלום של הטלי השבחה בגובהה של 100 מיליון שקל.

כאמור,במרכז דבריו של ראש העיר הייתה התוכנית האסטרטגית לפיתוח אזורי תעשייה ומסחר בעיר, שהוצגה על ידו. מלול: ״אנחנו מתכננים כעת את רחובות לעשרות השנים הבאות, כך שהכל יהיה מוכן לבאים אחרינו. אני צופה לרחובות עתיד כלכלי מצוין ״
עיריית רחובות זיהתה את המומנטום לפיתוח אזורי תעסוקה ומסחר: יחד עם הפיתוח המואץ של העיר והצמיחה הניכרת במספר יחידות הדיור בעיר בשנים האחרונות, וכמובן – הגידול במספר התושבים בעיר אשר צמח מ-120,000 איש לכ- 150,000 בתוך פחות מעשור.
היעד שהציבה עירית רחובות לעצמה – להביא לאיזון כלכלי ארוך טווח על ידי קידום אזורי התעסוקה .
הפוטנציאל הטמון בהפיכת רחובות למוקד כלכלי מוביל בישראל מתבסס על אוכלוסייה איכותית ומדדי איכות חיים, המציבים אותה בראש הדרוגים בשנים האחרונות.
עיריית רחובות הכינה תכנית אסטרטגית שמיפתה מגבלות קיימות וקבעה יעדים לפיתוח שיאפשרו גידול שטח התעסוקה בהיקף חסר תקדים בעיר .


תכנון: העירייה מקדמת תכניות שנמצאות בשיאו של הליך תכנון מקוצר, להגדלה כוללת היצע התעסוקה בכ – 3 מיליון מ"ר.
תנופת הפיתוח בהורוביץ כבר מקבלת ביטוי בשטח ויזמים נוספים מקדמים מעבר שלהם לפארק. בפארק תמר מקודמות תכניות לניצול מעט הקרקע שנותרה פנויה, ויוזמות נוספות להגדלת שטחי הבנייה במגרשים מאוכלסים. יזמים פונים לעירייה בתדירות גוברת עם יוזמות לבנייה חדשה למסחר ותעסוקה.
נגישות תחבורתית: כמו כן,  העירייה פעלה מול משרד התחבורה והגיעה עמו לסיכום על קידום מהיר של פרויקטים תחבורתיים שיתמכו בנגישות לעיר. ביניהם תחנת רכבת נוספת בהורוביץ ו-2 מחלפים חדשים בצפון ומערב העיר.
מנהלת חדשה לקידום יוזמות : פעולה מרכזית שנעשתה בתחילת השנה ועתידה לתמוך בגידול המואץ לתעסוקה היא הקמת מנהלת לקידום אזורי תעסוקה. בקרוב יסתיים המכרז לבחירת מנהל/ת המנהלת החדש. המנהלת תשמש כלי מרכזי ביצירת גשר בין היזם ובין העירייה ותהיה אחראית לקידום יוזמות להבאת עסקים חדשים, במקביל לשימור ושיפור השירות לעסקים קיימים.

כחלק מפעילות העיריה לחזק את הקשר עם בעלי העסקים והחברות הפועלים בעיר, החלו בשנה שעברה במסורת של  כנס רחובות לעסקים וכלכלה.
הכנס אשתקד נחל הצלחה ענקית. כ-300 בעלי עסקים ואורחים הגיעו ונהנו מהרצאות מרתקות, הן של ראש העיר על התוכניות בתחום והן של אנשי מקצוע בתחומים שונים ורלוונטיים, שהעניקו להם מידע רב ומועיל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *