כפי שהבטיח דיל! לראשונה תושבות ותושבי רחובות ייהנו מחנייה חינם

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

כולנו כחול-לבן: בקרוב תושבות ותושבי רחובות ייהנו משעתיים חנייה חינם בכחול לבן! איך עושים את זה? כל הפרטים בכתבה.

 

לראשונה: עיריית רחובות מודיעה היום, רביעי (3.7) על הטבה חדשה ומיוחדת לתושבות ותושבי העיר- שעתיים חניה חינם בכחול לבן.

איך זה הולך לעבוד?
החל מיום ראשון, א' בתמוז תשפ"ד, 7.7.24, תושבות ותושבי רחובות יוכלו להירשם לקבלת הטבה לשעתיים חנייה ללא תשלום בכחול לבן באמצעות אתר אגף התנועה. ההטבה זמינה לתושבות ותושבי העיר בימים א'-ה' בכל רחבי העיר למעט אזור פארק המדע, פארק הורוביץ ובית החולים קפלן (רח' פסטרנק). את ההטבה ניתן לממש באמצעות אפליקציות החניה פנגו וסלופארק בלבד והיא מיועדת לתושבות ותושבי קבע ולדיירות ולדיירים המתגוררים בשכירות. כל תושב/ת רשאי/ת לממש את ההטבה לרכב אחד בלבד, לפיכך תושב/ת שעל שמו/ה רשומים מספר רכבים יכול/ה לממש את הטבת שעתיים חניה חינם באמצעות רכב אחד בלבד.

 

כדי ליהנות מההטבה ניתן להירשם מראש (החל מיום ראשון הקרוב, 7.7.24) באתר אגף התנועה של עיריית רחובות בקישור > https://tnua-rehovot.co.il/ , למלא את הפרטים הדרושים ולצרף את המסמכים הבאים: רישיון רכב בתוקף ע"ש המבקש/ת בלבד (במידה והרכב הינו רכב חברה יש לצרף אישור מתאים), רישיון נהיגה בתוקף, ת"ז כולל ספח, טופס ארנונה (עם שם המשלמ/ת). דיירים המתגוררים בשכירות יתבקשו להציג חוזה שכירות בתוקף. לאחר הגשת כלל המסמכים הרלוונטיים ובדיקתם- תתקבל הודעת SMS שתאשר את הרשמתכם לקבלת ההטבה. שימו לב- מימוש ההטבה יתאפשר רק לאחר 48 שעות ממועד קבלת אישור על ההטבה. תושבות ותושבים שאינם ברשות מנוי לפנגו/סלופארק יתבקשו לאשר במעמד ההרשמה להטבה את העברת מספר הטלפון הנייד שלהם לחברת פנגו/סלופארק על מנת שיוכלו להצטרף לשירות.

הטבת שעתיים חנייה חינם בכחול-לבן הינה הטבה יומית מצטברת, כלומר ניתן לנצל במהלך יממה אחת פרקי חניה שונים תוך הפעלה וכיבוי אמצעי התשלום, עד 120 דקות ביום. בתום שעתיים חניה חינם יחל התשלום בעבור החנייה.

עיריית רחובות ריכזה עבור התושבות והתושבים את המידע המלא בעמוד ייעודי באתר העירייה> https://www.rehovot.muni.il/1149/

ראש העיר מתן דיל, קרדיט: שרון גבאי
ראש העיר מתן דיל, קרדיט: שרון גבאי

מתן דיל, ראש העיר: "הבטחנו ואנחנו מקיימים. בקרוב תושבות ותושבי העיר רחובות יוכלו ליהנות לראשונה משעתיים חנייה חינם בכחול לבן ברחבי העיר. מדובר בבשורה אמיתית שיכולה לחסוך לכל תושבת ותושב מאות שקלים בכל חודש. במקביל אנחנו פועלים כדי לאשר תכניות חדשות בתחום התחבורה הציבורית כמו ה"קו הכחול" וממשיכים בסלילת שבילי אופניים חדשים ברחבי העיר. מהפכות טובות ורבות נוספות עוד לפנינו".

רונן אהרוני
רונן אהרוני

רונן אהרוני חבר המועצה המחזיק בתיק בתחבורה: "על התכנית הזו עבדנו במשך חודשים ארוכים וכעת היא יוצאת מהכוח אל הפועל ובקרוב כל תושבות ותושבי העיר יוכלו ליהנות ממנה. מהפכת שעתיים חניה חינם בכחול לבן היא הסנונית הראשונה לשינויים ושיפורים משמעותיים שאנחנו נוביל בתחום התחבורה בעיר בשנים הקרובות למען תושבות ותושבי העיר".

ליאור שוקרי מנהל אגף שיטור פיקוח ושילוט

ליאור שוקרי, מנהל אגף תנועה, שילוט, פיקוח ושיטור עירוני: "אגף התנועה גאה להוביל את מהפכת החנייה בעיר ולהעניק לתושבות והתושבים הטבה שתקל עליהם את עלויות החנייה בכל חודש. ההרשמה להטבה הינה ידידותית, קלה ופשוטה וניתן להגיש את הבקשה באתר אגף התנועה העומד לשירותכם 24/7".

הערות חשובות נוספות:
-רישום לתו חנייה אזורי אינו פוטר מרישום להטבת שעתיים חניה חינם.
-לא תתקבלנה בקשות להטבות לדירות מחולקות שלא בהתאם להיתר הבנייה בחוק.
העירייה רשאית להפסיק את מתן ההטבה בכל עת במידה ויתברר שהתושב/ת אינו/ה עומד/ת בתנאי הזכאות.
-יש לציין כי בעקבות המצב הכלכלי המורכב של עיריית רחובות בשנה האחרונה נעשתה בדיקה מקיפה עם רשויות אחרות ברחבי הארץ המעניקות הטבה דומה וממנה עולה כי הטבת שעתיים חניה חינם אינה צפויה לפגוע באופן משמעותי בקופת העירייה ואף צפויה לעודד את התושבים לחנות ברחבי העיר, לרכוש ולתמוך בעסקים המקומיים ובכך לחזק את הכלכלה המקומית.
-עוד חשוב לציין כי העלייה בתשלום הארנונה בשנת 2025 נקבע ע"י משרד הפנים בלבד ומדובר בעלייה גורפת לכל הרשויות בישראל. עיריית רחובות לא תעלה את הארנונה מעבר לקביעת משרד הפנים.
-עיריית רחובות תבחן בהמשך את האפשרות להרחיב את תכנית "שעתיים חניה חינם בכחול לבן" לאזורים נוספים בעיר שאינם כלולים בתכנית במתכונת הנוכחית.

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/L7EUriSYO6lF5tqbzLBo5i

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *