לידיעת כונני איחוד הצלה ומד"א ברחובות

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

בימים אלו משטרת ישראל הגבירה את האכיפה בתחום אכיפת שינוי מבנה ברכבים – התקנת אורות חירום (רולרים, פליקרים, מע" כריזה וכיו"ב) ללא היתר בכתב ממשרד  התחבורה לרכב בטחון
כנגד רכבים אשר בהם ימצאו "אמצעים" אלו (גם לא בזמן הפעלתם) תבוצע הורדה מהכביש + השבתה עד לפירוק "האמצעים" והחזרת המצב לקדמותו וקנס כספי גבוה מאוד.
אחד הכוננים של גופי ההצלה התייחס לדברים "בשביל מה צריך כוננים שמבזבזים את זמנם ?? התנדבות להציל חיים זה מיותר לדעת משרד התחבורה.כבר הוכח בפעם המי יודע כמה שכל דקה קובעת בכל הקשור להצלת חיים.
מאחל לאחראי על כך במשרד התחבורה שיצטרך כונני הצלה ואף אחד לא יגיע בזמן המהיר כדי לחוש לעזרתו בגלל פקקים. אולי מישהו יקבל מעט שכל במשרד התחבורה ויאשר לאנשי חסד להציל חיים בלי קנסות מיותרים ואז גם לא יצטרך אותם".

צריך לזכור שמי שרשאי לנסוע עם אורות מהבהבים בצבעים כחול ו/או אדום ולהפעיל כריזה הם רכבי ביטחון אשר הוגדרו כך בחוק. (להוציא אישורים מיוחדים שניתנים מהמשטרה)
כגון אמבולנסים כבאיות ניידות משטרה ורכבי שב״כ
לגבי מתנדבים של מד״א/איחוד הצלה/יחידות חילוץ וכדומה אשר יוצאים לאירועים דחופים עם רכבם הפרטי כמובן שהחוק אינו מאשר את האור הכריזה והמעבר על חוקי התנועה. ורובם אף הוזהרו על כך ע"י דוברי הארגון להם הם משתייכים.
חשוב להדגיש כי השוטרים לעת עתה אכן מעלימים עין ומאפשרים זאת מתוך הבנה של המצב. למרות ששוב אין שום היתר לכך ואף זה לפעמים יכול לסכן את הנהגים סביב.
יש שני מקרים שמתעוררים אחת לכמה חודשים:
האחד זה ששוטר מחליט ״ליפול ״ על מתנדב שכזה הן בתפקיד והן בעצירה לביקורת שיגרתית וישנו קנס או ויתור. כאשר במידה ויתקבל דו"ח תנועה על סעיף זה ארגוני ההצלה לא יוכלו להוציא מכתב לביטול.
 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *