למרות הגירעון שהותיר: מלול ישלשל לכיסו מקופת העירייה למעלה ממאה אלף ש"ח

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

מהקופה הציבורית: רחמים מלול ובנצי שרעבי יקבלו כל אחד, כמאה וחמישים אלף שקלים לכיסם הפרטי – דמי פרישה, שלושה חודשי שכר. חבר במטה הבחירות העירוני: "זה יסייע למלול לכסות את החובות שצבר ממערכת הבחירות בה כזכור הובס למתן דיל". 

 

ועדת הפנים בראשות ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה, אישרה הסתגלות של שלושה חודשים לראשי רשויות בישראל, שהובסו/הופרשו בבחירות האחרונות בחודשים פברואר/מרץ 2024 והנם מעל לגיל 70. נושא דמי ההסתגלות כאמור בא כתיקון לחוק, מאחר ועד היום, ראשי רשויות שעברו את גיל 70, לא היו זכאים לקבל דמי הסתגלות למשך שלושה חודשים, כפי שראשי רשויות וסגניהם שכיהנו בשכר כן זוכים לקבל זאת היום. לאור כך, מסתמן כי ראש העיר המובס רחמים מלול בן ה-78, וסגנו בנצי שרעבי גם הוא בן 78, יקבלו מקופת העירייה סכום של למעלה מ- 300 אלף שקלים, כלומר שלושה חודשי משכורת רטרואקטיבי. להחלטת המהלך פעל מלול מול חלק מחברי הכנסת החברים בועדה כשביקש את הצבעתם בעד התיקון לחוק ונראה שזה די יעזור לו. גורם בעירייה: " בגלל מלול הגענו למצב שמקצצים בכל פינה אפשרית, כל שקל שרק אפשר, כדי שהמערכת תשאר בריאה וללא פיקוח חיצוני או ועדה . פתאום נחתה עלינו ההחלטה ההזויה של ועדת הפנים. לא ברור למה זה צריך להגיע מהקופה הציבורית. יש למלול אחלה פנסיה, גם מהעירייה וגם ממשרד החינוך, למה הציבור צריך לשלם לו עוד כסף? מלול אדם מכובד, הוא לא מסכן, ב"ה יש לו מה לאכול בבית, אבל יש תושבים בעיר שבאמת אין להם. אולי לשם שינוי נראה אותו מוותר על הסכום הזה ומשאיר אותו לטובת הציבור. הוא כבר קיבל מאיתנו 15 שנה משכורת, תודה על מה שעשית ודי, תניח לנו לעבוד".

במכתב ששלחה השבוע חגית מגן, ראש מינהל שכר בשלטון המקומי לראשי הרשויות המקומיות ולגזברי הרשויות כתבה מגן:"  נבקש לעדכנכם כי ועדת הפנים של הכנסת תיקנה את סעיף 29 א להחלטת הרשויות המקומיות גמלאות לראש רשות וסגניו. שינוי השם ממענק הסתגלות למענק פרישה.ביטול מגבלת גיל 70".

ראש העיר מתן דיל, קרדיט: שרון גבאי
ראש העיר מתן דיל, קרדיט: שרון גבאי

כפי שפורסם לראשונה בחדשות רחובות ניוז, רחמים מלול כזכור השאיר גירעון בתקציב השוטף של עיריית רחובות, למעלה ממאה ועשרים מיליון שקלים וכן כמאתיים מיליון שקלים בתב"רים. ראש העיר הנכנס מתן דיל החל במרץ בבלימת הגירעון והצליח בפעם השלישית לשלם משכורות לעובדי העירייה. במקביל, שכר דיל חברה חיצונית שהגישה דו"ח על דרכי ההתמודדות בגירעונות העצומים שהעירייה לא ידעה מעולם. במסגרת תוכנית ההתייעלות, עובדים שעברו את גיל הפנסיה ומלול האריך להם את העסקתם, יאלצו לפרוש בסוף החודש הבא ובכך לצמצם את הוצאות העירייה של העובדים הוותיקים.

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/L7EUriSYO6lF5tqbzLBo5i

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *