לעולם לא נשכח את אלו שחרפו נפשם

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

"לעולם לא נשכח את אלו שחרפו נפשם – ולעולם נמשיך לקיים את מצוות החיים בארץ ישראל".

 

47 שנה לאסון הנ"ד – זוכרים את הנופלים בני העיר

רשת חוויות רחובות ובני המשפחות השכולות קיימו את הטקס השנתי לזכרם של חמשת הנופלים, שנהרגו באסון המסוק בבקעת הירדן. הטקס השנתי לזכרם של חמשת הנופלים התקיים היום (שני 10.6.24) בבית החמישה, במעמד משפחות הנופלים, ראש העיר מתן דיל, מנכ"ל הרשת גולן ביטון, תושבי השכונה, בני נוער והנהלת רשת חוויות.

הטקס התקיים בהובלת מירב אהרון מנהלת מרכז שוויץ רחובות החדשה ובהנחייתם של מנהל מרכז חוויות קרית משה יונתן בחור ותושבת העיר רויטל שאשא, בהשתתפות מנהלת מרכז חוויות תנופה מירי בלוי, הרב אברהם שעאר וליוותה בשירתה הזמרת שיר דהן. במהלך הטקס נאם שמואל ירושלמי אביו של סמ"ל יואב ירושלמי ז"ל

 

ראש העיר מתן דיל אמר כי: "לזיכרון אין זמן ואין מקום. גם לאחר 47 שנים אנחנו כאן זוכרים ומזכירים את חמשת הלוחמים האמיצים, בני העיר רחובות: יואב, דוד, אליעזר, אהרון ושלמה ז"ל היקרים שהונצחו בבית החמישה ובגשר הרעות בכביש 411. אנחנו כואבים יחד עם המשפחות היקרות את האובדן של טובי בנינו ומנציחים אותם במבנה מיוחד בו ילדות וילדים יכולים להתפתח, לצמוח, ללמוד ולהגשים חלומות. יהי זכרם ברוך".

 

גולן ביטון, מנכ"ל הרשת ציין כי: "צער האובדן ותחושת הכאב לא חולפים בחלוף השנים, הם נשארים איתנו, כשם שזכר הנופלים ומורשתם מלווה אותנו. לא בכדי בחרנו יחד עם המשפחות להפוך את המקום מבית הנצחה לבית שוקק חיים. מרכז בית החמישה שופץ לפני כשנה ונפתח מחדש כמרכז טכנולוגי ייחודי בארץ בשיתוף חברת סאן ספארק, והוא מהווה בית לצמיחה והתפתחות אישית עבור ילדי העיר. רוח החיים והתקווה נמצאות כאן כל יום, ממש כשם שזכרם של הבנים מלווה אותנו וכן, הזכות ללוות ולחבק את המשפחות. השנה יותר מתמיד יש לכך חשיבות עבור כל עם ישראל, לעולם לא נשכח את אלו שחירפו נפשם – ולעולם נמשיך לקיים את מצוות החיים בארץ ישראל".

 

אסון הנ"ד התרחש ב-10 במאי 1977, בעת תאונה אווירית, בה התרסק מסוק "יסעור" של חיל האוויר הישראלי במהלך תרגיל בבקעת הירדן. באסון נהרגו 54 חיילי צה"ל בניהם 44 לוחמי חטיבת הצנחנים, לוחמי פלוגת מאי 77 בגדוד 890 ועשרה אנשי צוות אוויר. חמישה מהם בני העיר רחובות, סמל יואב ירושלמי ז"ל, רב סרן דוד (דודו) כוכבי ז"ל, רב טוראי אליעזר (אלי) ישי ז"ל, רב טוראי אהרון בן חמו ז"ל, וסגן שלמה לייבוביץ ז"ל אשר הונצחו בבית החמישה, בית קהילתי לפעילויות העשרה ופנאי של רשת חוויות וכן, בגשר הרעות שבכביש 411.

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/L7EUriSYO6lF5tqbzLBo5i

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *