מאות תלמידים ברחובות ציינו את יום ירושלים במיזם מוזיקלי מיוחד

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

מאות תלמידים ברחובות ציינו את יום ירושלים במיזם מוזיקלי מיוחד

מאות תלמידים בבתי הספר הממלכתיים ברחובות לקחו השבוע חלק במיזם מיוחד לציון יום ירושלים, בהובלת מרכז זהות 'מורשתנו' הפועל בעיר. המיזם, שהתקיים במתחמי בתי הספר השונים, כלל מופע מוזיקלי חווייתי וקטעי קריאה מרתקים, שנועדו לקרב את התלמידים למורשת ירושלים ולסיפורה המופלא.

במסגרת המופע, נחשפו התלמידים לדמויות מפתח שעיצבו את פני העיר לאורך הדורות, בהן בעלי מלאכה, משוררים ואמנים. באמצעות הסיפורים האישיים, הועברו לתלמידים מסרים על ערכים כמו אמון והחיבור לעם ולירושלים.

אחד מרגעי השיא של המופע היה שירתו של השיר "ירושלים של זהב" של נעמי שמר, שנכתב שבועות ספורים לפני שחרור העיר במלחמת ששת הימים. התלמידים למדו על נסיבות חיבורו של השיר ועל האופן שבו הוא מבטא את הקשר העמוק בין העם היהודי לבירתו הנצחית.

 

מנהלת ההדרכה במרכז זהות 'מורשתנו' ברחובות נעה מונטין: "אנו פועלים כל השנה בבתי הספר הממלכתיים ברחובות כדי להנחיל לתלמידים את ערכי המורשת והזהות היהודית. אירועי יום ירושלים הם רק דוגמה אחת לפעילויות המגוונות שלנו, המשלבות למידה, חוויה ועשייה משמעותית".

מנכ"ל ארגון "זהות" אלי ליפשיץ: "מרכז זהות 'מורשתנו' ברחובות, הוא שותף אסטרטגי של מערכת החינוך בעיר בהעצמת הזיקה של בני הנוער ברחובות למורשת ישראל. המיזם המרגש לכבוד יום ירושלים מדגים נפלא כיצד ניתן להפוך את הנושא לרלוונטי ובעל משמעות עבור כל תלמיד ותלמידה. כולי תקווה שהפעילות הזו תהדהד אצל התלמידים עוד זמן רב, ותחזק את הקשר שלהם לעיר הבירה ולעם היהודי".

_קרדיט תמונות: ארגון זהות/ללא_

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *