מביאים אנרגיה חדשה לרחובות: שר האנרגיה והתשתיות נפגש עם ראש העיר מתן דיל

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

מביאים אנרגיה חדשה לרחובות: שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן הגיע לפגישת עבודה עם ראש העיר מתן דיל

הקמת תאגיד אנרגיה עירוני, הפחתת זיהום אוויר, הטמנת קווי חשמל ונושאים נוספים עלו בפגישה המשותפת בין ראש העיר מתן דיל לשר האנרגיה והתשתיות וחבר הקבינט המדיני ביטחוני, אלי כהן, שהגיע לביקור מקצועי בעיר.

הפגישה התקיימה היום, שלישי (21.5) בלשכת ראש העיר מתן דיל ואליה הגיעו בכירים נוספים במשק החשמל והאנרגיה: מאיר שפיגלר מנכ"ל חברת החשמל, אמיר שביט, יו"ר חברת החשמל, איתי שגיא, מנהל אגף מפעלי מים וביוב עירוניים ברשות המים, עירית הייטנר מנהלת אגף שלטון מקומי ופרויקטים בחטיבת אנרגיה מתחדשת, אייל בן דוד, סמנכ"ל פיתוח במקורות ובכירים נוספים.

במהלך הפגישה הנוכחים דנו בהקמת תאגיד אנרגיה בשיתוף חברות מהמגזר הפרטי, מהלך שיביא להתייעלות באנרגיה בתשתיות העירוניות, יאיץ פרויקטים, יחסוך בהוצאות ויפחית את זיהום האוויר באזור. תאגיד האנרגיה יאפשר להאיץ את קצב התקנת המערכות הסולאריות, מתקני האגירה ועמדות הטעינה לכלי הרכב החשמליים בשטחיהן. מהלך זה יסייע גם בחיסכון הוצאות שוטפות והשקעתן בשיפור השירות לאזרח, לצד הפחתת פליטות גזי חממה.

בנוסף, סוכם בדיון על קידום תוכנית הטמנת קווי החשמל בעיר ופיתוח תשתיות המים והביוב כדי לסייע בקידום תוכניות הבניה ופיתוח העיר תוך הגברת אמינות מערכת החשמל בשגרה ובחירום. הטמנת קווי המתח תצמצם פגיעות בקווי ההולכה, תשפר את פניי העיר ותפחית את מגבלות הבנייה והתכנון ברחבי העיר. הטמנת קווי המתח הוא פרויקט ארצי בעל חשיבה רבה למשק החשמל, שיושקעו בו למעלה מ-20 מיליארד שקלים בשנים הקרובות ויאפשר לרשויות בכל הארץ ובניהן גם רחובות- למקסם את השימושים בקרקע ולצמצם את הפגיעה בנוף.

מהנדסת העיר דלית הראל הציגה בפני השר והצוות המקצועי הבכיר פרויקט אותו מובילה עיריית רחובות: "פארק אקו-מיחזור" בו יוכלו להפיק אנרגיה באמצעות מיחזור פסולת. נושא נוסף שעלה בדיון היה שאיפתה של עיריית רחובות לייצר עצמאות אנרגטית עירונית שתשמש את כלל תושבות ותושבי העיר בזמני שגרה וגם בהיערכות לקראת מצב חירום.

נציגי העירייה שנכחו בפגישה: ממלאי מקום ראש העיר שוקי קרומר ואביב איטח, סגן ראש העיר זהר בלום, מנכ"ל העירייה מאיר דהן, מהנדסת העיר דלית הראל, מ"מ מנכ"ל הל"ר רזי בארי, סמנכ"ל הל"ר אלעד שגיא, מנכ"ל תאגיד המים הבאר השלישית זורי שעובי, ומנהל אגף תקשוב גדי שעובי.

שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן: "הקמת תאגיד אנרגיה ברחובות היא בשורה עבור תושבי העיר והסביבה, התכנית תשפר את איכות החיים של התושבים, תביא לחיסכון באנרגיה ותאפשר לעירייה להשקיע יותר ברווחה, בחינוך ובפיתוח תשתיות. הטמנת קווי המתח באדמה תגביר את אמינות מערכת החשמל, תשפר את נראות פניי העיר ותסייע בקידום תוכניות הבניה באזור. יחד עם ראש העיר ידידי מתן דיל נפעל לקדם את רחובות כעיר ירוקה אשר תספק את צרכי האנרגיה של העיר מאנרגיות מתחדשות ולא מזהמות דבר שיתרום רבות לאיכות הסביבה"

מתן דיל, ראש העיר: אני מודה לשר האנרגיה והתשתיות אלי כהן ולצוות המקצועי שהביאו היום בשורות אמיתיות לעיר רחובות! בעולם האנרגיה טמונות הזדמנויות נפלאות שיאפשרו לנו להפוך את העיר רחובות לעצמאית בתחום האנרגיה, תוך צמצום הזיהום הסביבתי, חיסכון בהוצאות ויצירת הכנסות חדשות. בפגישה המשותפת עם השר אלי כהן סיכמנו על הקמת תאגיד אנרגיה חדשני באמצעותו נוכל להבטיח ודאות אנרגטית לעיר, נפיק חשמל ירוק ונחסוך בעלויות השוטפות. בנוסף הצלחנו להתניע את תהליך הטמנת קווי החשמל והשר הביא עימו בשורה חשובה נוספת והיא הסרת חסמים רגולטורים וחיבורה של רחובות לקו מים ראשי נוסף באזור מזרח העיר. כחלק מהשאיפה להעניק לתושבי העיר את השירות הטוב ביותר עלינו לחשוב מחוץ לקופסה ולבחון אפשרויות נוספות, לכן הנחיתי את צוותי מינהל ההנדסה לחשוב על הקמת פארקי תעסוקה חדשים נוספים, כמו פארק האקו-מיחזור, שיוכל להפיק תועלת סביבתית אנרגטית חשובה לצד תועלת כלכלית לעיר רחובות".

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/L7EUriSYO6lF5tqbzLBo5i

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *