מחדל המשטרה מול ראש העיר ואייל גולן מרגיע שהכל בסדר

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

השבוע במנגל: מה לחש באוזן ראש הממשלה לאביב איטח, על המחדל של המשטרה כלפי ראש העיר, אלוף פיקוד העורף ועובדי עיריית רחובות והזמר אייל גולן מרגיע שהכל בסדר.

חדשות רחובות - פינת המנגל - רחובות ניוז
פינת המנגל – חדשות רחובות ניוז

שני: טקס לציון הניצחון ה-78 על גרמניה הנאצית. חברת מועצת העיר רחובות עו"ד קארין ברגינסקי יושבת בין שני המועמדים לראשות העיר. חבר מועצה עו"ד מתן דיל וממלא מקום ראש העיר זהר בלום. ברגינסקי: "זו תמונה ששווה אלף מילים וכל המוסיף גורע. כולנו רגועים ואפילו נינוחים ונראה שהצלחתי במשימה". המנגל ימשיך לעקוב.

 

חמישי: ראש העיר רחמים מלול, מפקד פיקוד העורף ובכירים נוספים נבלמו על ידי המשטרה בזמן שעשו את דרכם לזירת נפילת הרקטה ברחובות, שגבתה את חייה של תושבת העיר בת 82. מלול נאלץ להמתין 45 דקות במחסום המשטרתי שהוצב בכניסה לשכונה והוא זעם על כך בצדק שהשוטרים הנחמדים לא זיהו אותו. אלוף פיקוד העורף עבר את אותו עינוי עם המשטרה לאחר שהמתין כשעה במחסום ולא הורשה להכנס. למנגל נודע כי גם חברת מועצת העיר רחובות איטל בציר אלשיך שמלווה את ארגון "תאיר", לא הורשתה להכנס ולאחר כשעתיים של המתנה היא נאלצה לשוב לביתה. המנגל מסכם: השוטרים קצת הרבה איבדו את זה וחלקם עפו על עצמם! נמשיך לעקוב אחר המשבר שנוצר בין המשטרה לראש העיר.

בתמונות: ראש העיר רחמים מלול ומפקד תחנת רחובות דודי מירון, בתמונה הקטנה- איטל בציר אלשיך בחוץ

 

חמישי: עוד מזירת נפילת הרקטה, מי שהגיע ראשון היה מנכ"ל עיריית רחובות מאיר דהן שהחל לתת הוראות ולנהל את האירוע. דהן כאמור הדיר שינה כבר מיום רביעי, בשעה 04:30 הוזעק ל"בור"-חדר החירום שבקניון, לקיים הערכת מצב עם כלל הגורמים העירוניים. התוצאה- הוא ניהל הכל במקצועיות מיטבית וגם זכה לשבחים על כך מפיקוד העורף.

מנכ"ל העירייה מאיר דהן בחפ"ק שהוקם

 

חמישי: תושב העיר רחובות, הזמר המצליח במדינה אייל גולן, מוציא מליאם הפקות הודעה מרגיעה ואחראית: " מקום הנפילה אכן קרוב לביתו של אייל גולן ששהה באותה העת בביתו במרחב מוגן בביתו. אנו מתפללים לשלומם של הפצועים וקוראים לכולם להשמע להנחיות פיקוד העורף".

זירת נפילת הטיל במרחק אווירי של 400 מטרים מביתו של אייל גולן

 

חמישי: עוד מזירת האסון, כתבת ערוץ 14 רונה לוי מרקוביץ', נשלחה לסקר את האירוע, רונה הגיעה עם צוות צילום, פגשה את בעלה באקראי, סגן ראש העיר עו"ד יניב מרקוביץ', רגע לפני ששוחח מרקוביץ' עם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ. שייקספיר אמר: "כל העולם הוא במה וכל האנשים רק שחקנים".

יניב מרקוביץ' ורונה לוי מרקוביץ'

 

חמישי: חבר מועצת העיר רחובות עו"ד מתן דיל הגיע לזירת נפילת הטיל, משם המשיך עם חבריו לרשימתו, אביב איטח ועו"ד קארין ברגינסקי לבקר את המפונים בבית החולים קפלן.

מתן דיל וחברי רשימתו בביקור הפצועים בקפלן

 

חמישי: בהערכת המצב שסיכמה את אירועי היום אמר תושב רחובות אל״מ אופיר כהן, מפקד נפת שפלה לראש העיר: "כל העובדים שהיו במקום, שאפו לכם! אמנם האירוע לא נגמר אבל התנהלות כזו מדויקת והתגייסות מיידית לא ראיתי ברשויות אחרות. כל האנשים הגיעו למקום מהר כולם תיפקדו בצורה מצוינת ללא יוצא מן הכלל".

משמאל: אופיר כהן

 

חמישי: שעות ספורות לאחר נפילת הטיל, נשלחה הודעה בקבוצת פיקוד העורף של מחוז מרכז וירושלים על התנהלותה למופת של עיריית רחובות. צוין כי הראיון של הראיס, רחמים מלול, בחדשות ערוץ 12, היא דוגמה טובה להסברה מדויקת בשעה שכזו. כך נכתב בההודעה הפנימית: "ראו דוגמה טובה מאד של ראש עיריית רחובות שעולה לשידור בערוץ 12, מציג שבוצעה הערכת מצב ראשונית בשטח הבניין שנפגע, מעדכן שהרשות הקימה מרכז מידע לציבור בסמוך לבניין שנפגע, מעביר מסר לתושבים ולאזרחים להישמע להנחיות פיקוד העורף". שאפו למחלקת הדוברות בעירייה. דוברת העירייה אביטל רגב קיסר, לפריאל יונאייב מנהלת מחלקת ניו מדיה ולחלי פרייד רכזת שירות לציבור.

 

חמישי: גם אנשי תקשורת ארציים נאלצו להתעמת עם שוטרי תחנת רחובות וקציני משטרה, שאיבדו לגמרי את האירוע ובמקום לטפל בזירה הם הדפו בצורה מכוערת וברוטאלית את העיתונאים שהגיעו בסה"כ לבצע את עבודתם מבלי להפריע. לסיכום: השוטרים התבלבלו לגמרי ומזל שדובר מחוז מרכז סנ"צ יגאל הבשור ודוברת מרחב שפלה רפ"ק מזי באני היו שם ועשו סדר! (בתמונות: השוטר חן ברששת שהתנהג בברוטאליות, עומד מול כתב הפלילים של ערוץ 13 אלי סניור, דוברת המרחב רפ"ק מזי באני, משמאל כתב כאן 11 שגם התעמת עם השוטרים דניאל אלעזר ותחתיו פקח השיטור העירוני חיים יעקובוב שגם התנהג בברוטאליות). צילומים: רחובות ניוז

.

 

חמישי: מ"מ ראש העיר זהר בלום, התגייס לטובת ההסברה הישראלית בזירה הבינלאומית לאחר פגיעת הרקטה בבניין בלב רחובות. בלום השיב לשאלות הכתבת הזרה בשפה האנגלית של רשת החדשות הבינלאומית, inews24,  התראיין לערוץ 14 בתקשורת הישראלית ולרשת ב'. במהלך הראיון הסביר בלום על ההתרחשויות, שיבח את הסיוע המהיר שהעניקה העירייה לתושבים, הבהיר כי תושבי רחובות ואזרחי ישראל חזקים מול הטרור ואיחל שנדע ימים טובים יותר. הקרדיט לראיונות בכלי התקשורת מגיע לנועה עזר, דוברת החרוצה של בלום. 

זהר בלום מתראיין לכלי התקשורת

 

חמישי: חבר מועצת העיר רחובות המחזיק בתיק שירותים חברתיים, עו"ד שמואל בר דאנזאן, הגיע במהירות לזירת האירוע ומיהר לפעול מול משטרת ישראל ופיקוד העורף כדי לאפשר את כניסת עובדי הרווחה (שגם הם נאלצו להמתין זמן רב במחסומי המשטרה) לאירוע, על מנת שיעניקו מענה וטיפול במצוקה שאליה נקלעו דיירי הבניין שנפגע.

עו"ד שמואל בר דאנזאן

 

שישי: חבר מועצת העיר רחובות פנחס הומינר, שלח לחפ"ק שהוקם במוזיאון הווטרנים הסמוך, חמין, קיגל ומטעמים כבר מרגע קרות האסון. הראיס רחמים מלול ושאר הנוכחים התענגו וכמובן שהודו לו על הסיוע. נציין שאחד המשלוחים בוצעו על ידי דודי שמואל "עמותת לשבוע" שדאג גם למאושפזים שפונו לבית החולים קפלן. יישר כוח!

פנחס הומינר ודודי שמואל

 

שישי: חבר מועצת העיר רחובות אביב איטח הצפין ונסע למושב עמיקם לנחם את הבוס לשעבר, שר הביטחון יואב גלנט על פטירת אמו. מי שעוד היה בניחום הם ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה וראש המוסד דדי ברנע ששיגרו תמונה עם מסר לאויבינו.

אביב איטח בניחום אבלים אצל יואב גלנט

 

פפראצ'י השבוע

שני: חבר מועצת העיר רחובות אבי קינד עומד ליד מדורות ל"ג בעומר במזרח העיר, משוחח בפלאפון וחוזר לפמליה של זהר בלום שמסיירים.

אבי קינד צילום: פפראצ'י מנגל

 

חמישי: עובד עיריית רחובות חן קריטי, נכנס לשטח הסטרילי בזירת נפילת הטיל, כשהוא עוטה שחפץ של ארגון ידידים.

חן קריטי צילום: מנגל

 

שישי: הזמר המצליח איתי לוי הגיע לפרגן לבעל מועדון הקמינו ברחובות מישל כהן ולבנו תומר, והודה להם שכיבדו את תושבי רחובות ולא פתחו את המקום ביום חמישי בשל האסון שפקד את העיר, בו כזכור נהרגה תושבת העיר מרקטה.

בתמונה מימין: תומר כהן, איתי לוי ומישל כהן.

 

 

תגובות