ממיניאפוליס לרחובות: 10 שנים של ערבות הדדית

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

ממיניאפוליס לרחובות: 10 שנים של ערבות הדדית ו-10 פרויקטים משותפים במפגש שנתי מרגש

 

שותפות ״ביחד״ של עיריית רחובות ומיניאפוליס פועלת במסגרת הסוכנות היהודית ומציינת השנה עשור להקמתה: השותפות מקיימת מגוון של פרוייקטים להידוק היחסים בין תושבי רחובות- לקהילה היהודית במיניאפוליס, מינסוטה שבארה"ב.

משלחת ממיניאפוליס הגיעה בשבוע האחרון לביקור מיוחד ברחובות לציון 10 שנים להקמת השותפות ו-10 פרויקטים משותפים.

רחובות היא חלק מרשת של ערים מרכזיות בישראל המקיימות קשרי שותפות ואחווה הדוקים עם קהילות יהודיות בצפון אמריקה בעידודה של הסוכנות היהודית.

במסגרת השותפות המיוחדת שנרקמה בין הערים, עיריית רחובות יחד עם מתנדבות ומתנדבים ברחובות ובמיניאפוליס מובילים פרויקטים שונים: פרוייקט שיתוף הפעולה החינוכי בין בתי ספר ברחובות ובארה״ב, פרוייקט משותף לבנות ובני הנוער, פרויקט חלוקת מילגות לסטודנטים על שם אמה גילברט, משלחת סטודנטים יהודים להיכרות עם ישראל, סיוע לחיילים בודדים, שיתוף פעולה בין עסקים מקומיים בשתי הקהילות, פרויקט מנהיגות ויזמות יהודית 248 עם הסוכנות, פרוייקט שיתוף פעולה בין אמנים משתי הקהילות, מועדון קריאה משותף, משלחות מנהיגים ומחוקקים שמגיעות לישראל, משלחת מנהיגים צעירים מהקהילה שמגיעה לישראל, משלחת זוגות צעירים מארה״ב בירח דבש, פרוייקט ״מומנטום" של מסע נשים מקהילות ארה״ב בישראל, פרוייקט ״תפוצות בסלון״ ועוד.

הפעילות מתקיימת באמצעות וועדת ההיגוי של השותפות רחובות- מיניאפוליס, זו השנה העשירית. וועדת ההיגוי מורכבת ממתנדבים בעיקר, הן מרחובות והן מקהילת מיניאפוליס והיא מונה כ-30 איש יחד, משני הצדדים. את הפעילות מרכזים שני יו״ר משותפים משני הצדדים- דודי אשכנזי מנהל האגף המוניציפלי בעיריית רחובות לשעבר וראש לשכת ראש העיר והמנכ״ל ומרק אפלבאום, יזם ואיש עסקים יהודי מקהילת מיניאפוליס.

מדי שנה נפגשים חברי וועדת ההיגוי למספר ימים של דיונים על מנת על מנת לבחון את ביצועי הפרוייקטים במהלך השנה, לפתור את הבעיות שצצות ולדון בהתמודדות עם האתגרים שעומדים בפניהן. כמו כן הם דנים ביצירת פרוייקטים חדשים להעמקת שיתוף הפעולה והקשר בין שתי הקהילות.

נציגי המשלחת ממיניאפוליס שהגיעו לרחובות ביקרו בבית דרור להנצחת השואה ויצאו למסע וירטואלי באושוויץ באמצעות משקפי מציאות מדומה, סעדו בבית הקפה ״שווים בקפה״ של רשת חוויות אותו מפעילים תושבים עם מוגבלויות, סיירו בחניון רעים במתחם ה״נובה״ ובעוטף עזה, ופגשו תושבים המתגוררים ברחובות בחודשים האחרונים מאחר ופונו מביתם בעוטף עזה.

עיריית רחובות מזמינה את תושבות ותושבי העיר- סטודנטיות וסטודנטים, בני ובנות נוער ומשפחות צעירות לעקוב אחר הפרסומים ולקחת חלק בפעילות המשותפת במהלך השנה.

ראש העיר מתן דיל אמר לחברי המשלחת שהגיעו מארה"ב: "העובדה שהגעתם לארץ דווקא עכשיו, בזמן מלחמה, מעידה על אהבתכם הגדולה למדינת ישראל. אנחנו מציינים היום עשור לשותפות בין העיר רחובות לקהילה היהודית ממיניאפוליס בו רקמנו קשר אמיתי של ערבות הדדית, אחדות, התפתחות והישגים משותפים. אני מעריך את התמיכה והתרומה שלכם לתושבי העיר רחובות ובטוח שגם בעתיד נוביל פרויקטים יפים ומיוחדים יחד".

סגן ראש העיר, זוהר בלום שיזם את הקמת השותפות לפני עשור הוסיף: ״השותפות עם הקהילה היהודית ממיניאפוליס מרגשת אותנו בכל פעם מחדש. חברי הקהילה היהודית הם המשפחה שלנו והם נרתמים למען לקהילה ברחובות בלב חם ומתוך אהבה וערבות הדדית. נמשיך לפתח את העשייה המשותפת למען תושבי רחובות״

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *