מסתמן: בגלל מאבקים בין משרדי הממשלה לא תהיה הזנת בוקר

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

בגלל מאבקי כוחות בין משרדי הממשלה: לא יהיו ארוחות בוקר לאלפי ילדי הגנים בעיר רחובות, הורי גני הילדים הונחו לשלוח את ילדיהם עם ארוחה מהבית. 

 

להלן הודעת הנהגת ההורים בעקבות מאבקים במשרדי הממשלה, שפרסמה הנהגת ההורים ברחובות וכאמור נפגעות בעיקר השכבות החלשות:  "הורים יקרים בבקשה שימו לב, כדי שתוכלו להתארגן לתחילת שנה באופן מיטבי, חשוב לנו ליידע אתכם שבתחילת שנת הלימודים לא תהיה הזנה (ארוחת בוקר משותפת) בגני הילדים ויהיה עליכם לשלוח עם הילדים ארוחת בוקר מהבית. לפי הוראות הקבע של חוזר מנכ"ל משרד החינוך החל משנת הלימודים הקרובה, תשפ"ה, רק העירייה מוסמכת לגבות תשלומים עבור הזנה בגני הילדים. לעיריית רחובות מותר לגבות כספים מההורים רק לפי חוזר מנכ"ל ספציפי לשנת הלימודים תשפ"ה. לצערנו משרד החינוך עדיין לא פרסם את החוזר ולא ברור מתי הוא יפורסם. במצב הזה אין אפשרות לקיים את ההזנה בגני הילדים מתחילת השנה: – לעיריית רחובות אסור לגבות את הכספים ללא חוזר מנכ"ל.
– לאף גורם אחר, כולל ועד הגן או הגננת, אסור לגבות כספים מההורים לקיום ההזנה בגן. עד לפרסום חוזר מנכ"ל משרד החינוך והשלמת הגבייה ע"י עיריית רחובות, אתם מתבקשים לצייד את הילדים בכל יום בארוחת בוקר מזינה ובריאה ולהקפיד על כללי האלרגיה כפי שתמסור לכם הגננת".

ראש העיר רחובות עו"ד מתן דיל
ראש העיר רחובות עו"ד מתן דיל

יש לציין כי בעיר רחובות, בניגוד לרשויות אחרות, החינוך המיוחד לא נפגע אל יפעל כרגיל בסיועה ועידודה של עיריית רחובות.

חדשות רחובות - צופית גולן נבחרה פה אחד לתקופת כהונה נוספת כיו"ר הנהגת ההורים העירונית ברחובות - תרבותי נשי
חדשות רחובות – צופית גולן

יו"ר הנהגת ההורים העירונית ברחובות צופית גולן, המכהנת כסגנית יו"ר הנהגת ההורים הארצית ציינה כי הבעיה הרבה יותר גדולה: "אני קוראת למשרד החינוך להפסיק את הביזיון ולא להכנס יותר לכיס של ההורים. הצהרונים שלנו ברחובות יעלו עכשיו הרבה יותר כסף". גולן הוסיפה: "כל הסיפור כאן הוא בגלל קיצוץ שהחליט עליו משרד החינוך. עד היום שילמנו עבור כל ילד 735 ש"ח לכיתות א-ב, עכשיו זה יעלה עוד 110 לחודש, כלומר תשלומי ההורים עלו משמעותית ל- 1,100 ש"ח לילד בשנה. כואב לי שתהיה לנו בעיה עם ההזנה אבל ההורים צריכים להבין שהמלחמה שלנו היא על משהו הרבה יותר גדול, על זה שיפסיקו להכנס לכיס שלנו ולתת לנשום ולחיות בכבוד. ברחובות לומדים כשלושת אלפים ילדים בכיתות א'-ב וגני ילדים יש כ-4500 ילדים".

 

יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט ח"כ יוסף טייב: "ועדת החינוך בראשותי לא תהיה חותמת גומי לאישור תשלומי ההורים, בגובה של אלפי שקלים בשנה". היו"ר הוסיף "בסוף חודש מאי אישרה הוועדה עלייה של 4 ₪ בתעריף ביטוח אישיות לתלמיד, כי לא הייתי מוכן להשאיר אף ילד ללא כיסוי ביטוחי. אולם כבר אז הודעתי כי זהו תנאי עד שמשרדי האוצר והחינוך יספגו את הסכומים הללו ויציגו תכנית דיפרנציאלית להפחתת תשלומי ההורים. בוועדה יש תמימות דעות סביב הצורך בהפחתת גובה תשלומי ההורים ועד שמשרד האוצר לא יכניס את היד לכיס, או שמשרד החינוך ימצא מקור תקציבי אחר, הוועדה בראשותי לא תאשר את תעריפי תשלומי ההורים כפי שניסה משרד החינוך להביא לפתחה של הכנסת".

 

ממשרד החינוך נמסר: "ארוחת בוקר משותפת בגני הילדים מתקיימת בהתאם לחוזר מנכ"ל והגבייה עבורה הוסדרה לקראת שנת הלימודים תשפ"ג במסגרת סעיף רכישת שירותים מרצון. בהתאם לחוזר תשלומי הורים, הגורם היחיד שרשאי לגבות תשלומי הורים הוא הרשות המקומית או הבעלות על מוסד חינוך (ובמקרה זה הגנים) עוד נמסר מטעם המשרד כי ועדת החינוך בכנסת טרם אישרה את תשלומי ההורים לשנת הלימודים תשפ"ה, ולכן חוזר תשלומי ההורים לשנת תשפ"ה טרם פורסם".

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/L7EUriSYO6lF5tqbzLBo5i

 

תגובות

2 Responses

  1. טוב מאוד תיכנסו לכיס של ההורים עים יש להם כסף לדברים מיותרים צהרונים מועדוניות בתי הספר שח החופש הגדול בתי הספר של החגים מיפעל בתי טמחוי בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים ובמעונות היום אז יש להם הרבה כסף כול הכבוד לבצלאל סמוטריץ'

  2. אבל לכושים וערבים ומסתננים יש הכל על חשבון ילדי ישראל
    טפיי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *