איך מקבלים מעמד של משקיעים כשירים

ofir

הרשות לניירות ערך היא זו שקובעת אלו משקיעים עומדים בקריטריונים וזוכים ליהנות מהשקעות שאינן נגישות עבור כלל הציבור. מעמד של משקיעים כשירים מעיד על יכולת פיננסית, נזילות ופרמטרים נוספים שבוחנים את השווי של ההכנסות וההון העצמי. עבור רוב המשקיעים בשוק ההון קיימות מגבלות, אותן מגבלות מוסרות בחלקן עבור המשקיעים הכשירים. הסיבה לכך היא ידע נרחב בשוק ההון ויכולת כלכלית גבוהה יותר מזו של המשקיע הממוצע. משקיע כשיר רשאי לקחת חלק גם בהשקעות ששמורות לגופים מוסדיים.

איך מקבלים מעמד של משקיעים כשירים?

  1. הון מינימלי נדרש
  2. ידע נרחב בשוק ההון
  3. יכולת להגן על עצמם מפני הסיכונים

קבלת מעמד של משקיעים כשירים ניתנת בכפוף לעמידה בקריטריונים שהוגדרו בחוק ניירות ערך. על משקיע שמבקש לקבל מעמד של משקיע כשיר לעמוד לפחות באחד מ-3 התנאים הבאים:

  1. נכסים נזילים בשווי של מעל 8 מיליון שקלים : פיקדונות, נכסים פיננסיים, מזומנים.
  2. הכנסה שעולה על סכום של 1,200,000 בשנתיים האחרונות / הכנסה משפחתית שעולה על סכום של 1,800,000 ₪.
  3. נכסים נזילים בשווי שעולה על 5 מיליון שקלים בתוספת הכנסה בגובה של 600,000 ₪ / הכנסה של התא המשפחתי בגובה של 950,000 ₪.

בעבר הייתה גם דרישה להצגת ידע מוכח בשוק ההון ורזומה של עסקאות שבוצעו על ידי המשקיע. כיום, שני הקריטריונים הללו בוטלו אך אין כל ספק בנחיצותם. לקבלת המעמד יש לחתום על הצהרה בנוכחות של עורך דין/רואה חשבון/יועץ פיננסי שמעיד שהוצגו בפניו ההוכחות לעמידה בקריטריונים.

אלו יתרונות יש למשקיע כשר?

היתרון המשמעותי שיש למשקיעים כשירים על פני משקיעים אחרים הוא גישה אל השקעות שפתוחות לרוב רק עבור גופים מוסדיים. משקיעים כשירים רשאים לרכוש ניירות ערך כבר בשלב ההנפקה הראשוני בו ניתנת לרוב הנחה. המשקיעים הכשירים זכאים גם להשתתף בהנפקות פרטיות שאינן זמינות עבור שאר המשקיעים. יתרון נוסף הוא קבלת מידע פיננסי מלא עבור כל השקעה כולל נתוני עבר ותחזית לתשואה עתידית, יש למשקיעים כשירים גישה לנתונים שאינם חשופים עבור כלל ציבור המשקיעים.

מהי השקעה אלטרנטיבית?

אם בעבר תיקי השקעות הורכבו רק ממניות ואגרות חוב, כיום משקיעים כבר מודעים לחשיבות של גיוון. פיזור סיכונים בתיק ההשקעות פותח בפני המשקיעים הזדמנויות לתשואות גבוהות. השקעות אלטרנטיביות שהיו בעבר זמינות רק עבור משקיעים גדולים הפכו זמינות עבור כלל המשקיעים. ברשימת ההשקעות האלטרנטיביות הפופולריות נמצא קרנות השקעה בנדל"ן, קרנות השקעה פרטיות, קרנות גידור. משקיעים שמחפשים תשואות גבוהות מוצאים את ההשקעות האלטרנטיביות רלוונטיות. הביקוש הרב להשקעות אלטרנטיביות עורר את השוק והוביל לצמיחה, אפיקי השקעה חדשים הוקמו ונפתחו לקהל הרחב.

כמו לכולם גם לכם יש תיק השקעות, מתי בפעם האחרונה בחנתם את הביצועים? האם אתם יודעים היכן הכספים שלכם מושקעים? זה הזמן לבחון אופציות של השקעות אלטרנטיביות וזכאות למעמד של משקיע כשיר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *