מתן דיל: "העיר עדיין לא נקייה ואנו יודעים זאת"

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

לא מטאטאים את הבעיות מתחת לשטיח: עיריית רחובות בשיקוף מצב הניקיון לתושבים – "אנו בתהליך שינוי עמוק ורחב – תידרש עוד סבלנות".

במסגרת מדיניות השקיפות אותה מוביל ראש עיריית רחובות מתן דיל, משתף היום דיל את התושבות והתושבים, באופן פתוח וגלוי, יחד עם סגנו, מחזיק תיק חזות העיר זהר בלום, בתהליך השינוי המהפכני המתחולל בנושא הניקיון שכולם כל כך מצפים לו.

"העיר עדיין לא נקייה ואנו יודעים זאת", כך מסכם דיל את המצב נכון לכתיבת שורות אלה, "אנו נמצאים בעיצומו של תהליך רחב, במטרה לשנות את המציאות בעיר מן הקצה אל הקצה, באמצעות מכרזי ניקיון שמציבים סטנדרטים חדשים וגבוהים, ומעמידים בראש סדר העדיפויות איכות, קידמה טכנולוגית ויעילות. כיום, העירייה עדיין כפופה למכרזים ישנים, בהם ניתנה עדיפות אך ורק למחיר הזול, ללא מנגנוני פיקוח או בקרה על הקבלנים המבצעים. תהליך יצירת המכרזים החדשים, שייתנו מענה הולם לצרכי התושבים, אינו מתרחש ביום אחד, אך אנו נחושים להשיג את היעד ועובדים לשם כך מסביב לשעון".

ברקע הדברים, עומדת גם הפרשייה שעלתה לכותרות בחודש מאי האחרון, במסגרתה נתון אחד מקבלני הניקיון הפועלים ברחובות תחת חקירה. הקבלן שנחקר אמון על 60% מכוח האדם, ועקב כך נוצר מחסור משמעותי בעובדים בתחום הניקיון, אשר מורגש בכל פינה בעיר.

בחודשים האחרונים הושקעה עבודה רבה בבניית מכרז ניקיון מקיף, שעתיד להתפרסם בתחילת השבוע הבא. בניגוד לשנים עברו, בהן המחיר הזול הוא שהכריע את הכף, כעת ידרשו הקבלנים הניגשים למכרז להוכיח את יכולתם לספק עבודה יעילה ואיכותית, הנסמכת ברובה על מכונות וטכנולוגיות חדשניות לשטיפה וניקוי של מדרכות וכבישים ופחות על כוח אדם, בדגש על רכבי ניקוי חדשים משנת 2025, וכן על יכולותיהם לעבוד תחת מנגנוני פיקוח ובקרה ולעמוד במדדים שהוצבו, כפי שלא היו בעבר ברחובות.

בשורה נוספת שמגיעה מכיוונו של מחזיק תיק חזות העיר, זהר בלום, מתייחסת להכפלת כוח העבודה בתחום פינוי הגזם, החל מה-1.9, עם כניסתו של קבלן נוסף לעבודה וכן שינוי בנהלים שיאפשרו מעקב ובקרה על שעות העבודה ואיכותה, גם כאן באמצעות טכנולוגיות חדשניות – צעד נוסף וחשוב בתהליך ההתייעלות העירוני.

ראש העיר מתן דיל, קרדיט: שרון גבאי
ראש העיר מתן דיל, קרדיט: שרון גבאי

ראש העיר מתן דיל מסכם: "בשל היותנו כפופים למכרזים מהשנים האחרונות, ובשל רצוני להעביר את העירייה להתנהלות שקופה, אחראית ותקינה, אנו נאלצים להתמודד עם התרת קשרים סבוכים, מצב שדורש מאיתנו סבלנות, שתשתלם לכולנו בסופו של תהליך. אני פונה אליכם, תושבות ותושבים, מבין את התסכול מהמצב, מודה על אורך הרוח שהפגנתם עד כה ומתחייב כי בעתיד הלא רחוק נגיע אל היעד הנכסף – עיר נקייה בכל המובנים".

סגן ראש העיר זהר בלום
סגן ראש העיר זהר בלום

סגן ראש העיר ומחזיק תיק חזות העיר, זהר בלום: "אנו עובדים במרץ כדי לעשות מהפכה של ממש הן בהטמעת נהלי עבודה חדשים והן בבניית תהליכי פיקוח ובקרה שיאפשרו לנו להעניק לתושבות ולתושבים עיר נקייה ומצוחצחת. מצטרף לבקשתו של ראש העיר לעוד מעט סבלנות מצדכם שתשתלם לכולנו בסופו של דבר".

תגובות

תגובה אחת

  1. העיר מלוכלכת יותר מאשר היתה בעבר
    טאטה כביש נוסע ברחוב במרכזו והלכלוך נשאר ברחוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *