מתן דיל ניצח במאבק: בית הספר יעבור למבנה ציבורי ראוי

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

ראש העיר רחובות מתן דיל, ניצח במאבק משפטי נוסף ובמסגרת פשרה כ- 380 ילדים מביה"ס יועברו למבנה ראוי.

 

עיריית רחובות הגישה כאמור ערעור בחמישי שעבר, לבית משפט המחוזי בלוד, בבקשה לבטל צו מניעה שהוציאה עמותת "קרן ילדנו" המנהלת את מרכז תקוותנו ברחובות. זאת כדי לאפשר מעבר ביה"ס למבנה השייך לעירייה.

מרכז תקוותנו צילום רחובות ניוז

בית המשפט המחוזי מרכז-לוד אישר הסדר פשרה בין עיריית רחובות לבין קרן ילדנו-מרכזי תקוותנו, בסכסוך שנסב סביב השימוש במבנה תקוותנו שהנו מבנה ציבורי, והחזיקה בו עמותת "קרן לילדנו" במשך 49 שנה בהתאם להסכם. בשנת 2019 הסתיים החוזה והמבנה אמור היה להמסר חזרה לידי העירייה, אולם זה לא נעשה. ראש העיר רחובות מתן דיל ביקש לעשות סדר, ולשולחנו הגיעה סוגיה ממנה עלה כי העירייה משלמת לאדם פרטי עבור שכירות מבנה ביה"ס שמונה כ-380 ילדים, לא הרחק ממרכז תקוותנו.

ראש העיר מתן דיל, קרדיט: שרון גבאי
ראש העיר מתן דיל, קרדיט: שרון גבאי

דיל הבין שמבנה תקוותנו הוא אופציה חלופית הן למבנה ראוי והן כדי לחסוך מעלות השכירות שמשלמת העירייה עבורו. הוא הורה למנהלי האגפים, יוסי כפיר מנהל אגף נכסים, שלמה ידעי מנהל התחזוקה ומנהלי החינוך בעירייה לפעול במיידי להכשרת כיתות לטובת העברת בית הספר, במקביל, עתרה עמותת "קרן ילדנו" לבית משפט השלום בראשון לציון, השופט ישראל פת נענה לעתירה והוציא לעירייה צו הפסקה בכל ההליך. דיל לא ויתר, הוא הורה לעורכי הדין של העירייה לערער על ההחלטה ולבסוף הצליח. במסגרת פשרה בין הצדדים, סוכם כי  ביה"ס יועבר למבנה תקוותנו לצד זאת ימשיכו פעילויות החוגים המתקיימות במרכז.

מרכז תקוותנו צילום רחובות ניוז

על פי ההסדר שקיבל תוקף של פסק דין, העירייה תוכל להפעיל במבנה את בית הספר כמתוכנן, במקביל לפעילות החוגים של קרן ילדנו שתמשיך להתקיים כסדרה החל מהשעה 16:30. הצדדים התחייבו לפעול במשותף למציאת פתרונות מוסכמים עבור חוגים שפעלו בשעות מוקדמות יותר.

זהר בלום

סגן ראש העיר, זהר בלום, שנכח בדיון, הביע שביעות רצון מההסדר: "אנו שמחים שהגענו להבנות שמאפשרות את המשך הפעילות החינוכית החשובה של העירייה, תוך שמירה על פעילות החוגים של הקרן". מנהל המתנ"ס, משה ישראלי, הוסיף: "ההסדר מבטיח את המשך פעילות החוגים החשובה לקהילה".

ההסדר, שיהיה בתוקף עד ל-31 ביולי 2025, כולל גם התחייבות של הצדדים לנהל שיח להסדרת כלל המחלוקות ביניהם. במידה והשיח לא יצלח, העירייה תוכל להגיש תביעת פינוי, אך לא לפני 1 בינואר 2025.

חדשות רחובות - השופט ד"ר אברהם גורמן - רחובות ניוז
חדשות רחובות – השופט ד"ר אברהם גורמן – רחובות ניוז

בית המשפט, בראשות השופט אבי גורמן, שיבח את הצדדים על נכונותם להגיע להסכמות ואיחל להם הצלחה בהמשך שיתוף הפעולה.

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/L7EUriSYO6lF5tqbzLBo5i

תגובות

תגובה אחת

  1. את הספר באושיות
    למה סגרו
    בשביל לבנות בניינים
    הבית ספר עבר שיפוץ
    הבית ספר ממש חדש ונקי על שטח מטורף בשביל הילדים
    לא כמו רמת אלון שאין איפה לזוז
    למה לעשות קומבינות על הציבור ולסגור בית ספר טוב של למעלה מי 50 שנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *