נציגות של תושבי רחובות המודאגים שיגרה מכתב לראש העיר בדרישה למניעת ביצוע תוכנית פריסת אנטנות/משדרים סלולרים מטכנולוגיית דור 5

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

בתקופה האחרונה עיריית רחובות מבצעת  החלפת סוג התאורה בשטחים הציבוריים,בגני שעשועים, לתאורת לדים. לטענת נציגות של תושבי העיר רחובות מדובר בתאורה מזיקה. עוד הם טוענים כי פריסת האנטנות מטכנולוגיית דור 5 בתחומי העיר נעשית, ללא אישור וללא יידוע הציבור לגבי המשמעויות וההשלכות החמורות הכרוכות בחשיפה רצופה וממושכת לקרינה המשודרת מן האנטנות הללו. בעירייה הרגיעו: "הנושא בטיפול משרדי הממשלה הרלוונטיים: המשרד להגנת הסביבה ומשרד התקשורת. ברחובות אין כרגע בקשות לפריסה של דור 5" .

בתחילת השבוע שיגרה נציגות של תושבי העיר רחובות מכתב לראש העיר ,רחמים מלול בדרישה למנוע את ביצוע תוכנית פריסת אנטנות/משדרים סלולרים מטכנולוגיית דור 5 בכל האיזורים הנתונים בתחום המוניציפלי של העיר רחובות.  בתחילת מכתבם ציינו התושבים כי הם עושים זאת  מתוקף תפקידכם הציבורי היות והעירייה נושאת באחריות מקצועית ואישית מלאה לשלומה, רווחתה ובריאותה של האוכלוסייה האזרחית החיה בתחום הריבונות המוניציפלית עליו היא מפקחת. לטענתם, אם תאושר פריסת האנטנות/משדרים סלולריים מדור 5 ואזהרותיהם יסתברו בדיעבד כנכונות, העירייה תהיה הראשונה לשאת באחריות ישירה להשלכות נזקי הקרינה החמורות על בריאות תושבי העיר. וזאת משום שמדובר בטכנולוגיה צבאית שטרם עברה מבדקי בטיחות וטרם נוסתה על קהלים של אוכלוסייה אזרחית. אי לכך  יצאה עצומה לחתימת כל תושבי עיריית רחובות ! להפסקת פריסת דור 5.

לאחרונה החלה ברחבי העיר פריסת האנטנות מטכנולוגיית דור 5(עיר חכמה)  במספר מוקדים עירוניים ברחבי הארץ וביוזמתם של הרשויות וזאת, ללא אישור וללא יידוע הציבור לגבי המשמעויות וההשלכות החמורות הכרוכות בחשיפה רצופה וממושכת לקרינה המשודרת מן האנטנות הללו. כל זאת נעשה ללא ידיעת הציבור ובוודאי מבלי לשאול להסכמתו ותוך ניצול תמימות הציבור וגזלת המידע הפרטי שלו בלוויית הסתרת מקורות הטכנולוגיה הזו והנזקים הצפויים מראש אותם היא מחוללת לכלל צורות החיים הביולוגיות הקיימות בטבע, לחיי ולצומח לרבות חרקים מאביקים וכתוצאה שלילית ישירה מכך, פגיעה חמורה בשרשרת המזון. מחקרים אלו מצביעים באופן ישיר על השפעות בריאותיות חמורות הנגרמות מחשיפה לרמת הקרינה שעומדת בתקן האמור. לאור תוכנית פריסת אנטנות הדור החמישי של רשתות התקשורת הסלולריות העומדת לצאת לדרכה, מדענים מביני דבר מטעם התעשייה הזהירו בריש גלי שבחשיפה לרמות הקרינה מדור 5 אין כל מקדם הגנה מפני האפקט התרמי.

המידע על ההשלכות הבריאותיות מחשיפה לקרינה בתחום תדרים זה של דור 5 מצוי במסמכים מסווגים של הצבא ואינו נגיש לציבור. למרות זאת, ממספר מסמכים סודיים שנחשפו עולים ממצאים מהם ניתן ללמוד בבירור על השלכות החשיפה לקרינה בתחום תדרי הגלים המילימטרים על בריאות הרקמות הביולוגיות.  יש לציין עוד כי תדרים מילימטרים אלה הם בעלי מאפיינים דומים לאותם סוגי הנשק הצבאיים שפותחו בין היתר ככלי נשק בלתי אלימים לפיזור הפגנות ולמטרות נוספות בדומה.

גן ציבורי מואר בלד

בנוסף, העלו התושבים כי לאחרונה החלו החלפת סוגי התאורה לתאורה חסכונית(לדים) והעובדות הן  שכל תאורת הלדים מזיקהלא רק לבני אדם, גם לבעלי חיים ולצמחים. משבשת את השעונים הביולוגיים בגוף ובכל הטבע, כמו גם מגבירה ייצור של סרטן, פוגעת בראייה ועוד הרבה פגיעות בריאותיות..כאשר מחקרים רבים שמצביעים על קשר מוכח בין תאורת הלדים למחלות כמו סכרת, סרטן, הרס הראייה בגיל צעיר, דכאון, השמנת יתר, בעיות שינה ועוד.

"אנו פונים לראש העיר וחברי מועצת העיר – בואו נחזור לתאורה שמיטיבה עם הבריאות ולא פוגעת בילדים שלנו. גם אם זה אומר לשלם יותר על אנרגיה. בחלק מהפנסים החדשים יותקנו בהווה או בעתיד מצלמות, מיקרופונים, חיישנים, משדרי מיקרוגל ואנטנות מסוג דור5.מה שנתפס כקידמה טכנולוגית מבוסס על טכנולוגיה שמעולם לא קיבלה אישורי בטיחות משום גוף רשמי.אין בשוק אף מוצר ללא אישורי בטיחות והדבר יאפשר חדירה גסה לפרטיות שלנו ושימוש במידע, דבר שנעשה ללא הסכמתנו וידיעתנו. אין כאן שום כוונה "לחזור לגור במערות" אלא להגן על אלו החשובים לנו מכל, הילדים והדור הבא שלנו. בתקווה לדיון ציבורי פורה בעניין ולהפסקת פריסת הלדים וטכנולוגיית דור 5".

מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "הנושא בטיפול משרדי הממשלה הרלוונטיים: המשרד להגנת הסביבה ומשרד התקשורת. ברחובות אין כרגע בקשות לפריסה של דור 5" .

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *