סאגת מקדולנד'ס בשבת: ראש העיר קיבל דרישה לסגור את העסקים בשבת

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

סאגת מקדולנד'ס בשבת: ראש העיר מתן דיל קיבל מכתב דרישה לאכוף את סגירת העסקים. בסיעת רחובות חופשית מגיבים: "לא ניתן לאף גורם קיצוני לאיים על העיר שלנו". 

עו"ד יגאל נמני פנה בשם התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית לראש העיר רחובות מתן דיל, ודרש ממנו לאכוף באמצעות חוק העזר העירוני סגירת העסקים בשבת בעיר. "על פי פרסומים בעיתונות, מתקיים בעיר רחובות שיח ער בנוגע לכוונה לפתוח בשבת את סניף מקדונלד'ס תוך שינוי מדיניות האכיפה העירונית" נכתב בדרישה. "עוד נכתב כי בעיר פועלים בתי עסק הפתוחים בשבת. הננו להפנות את תשומת לבך, כי אין בסמכות העירייה להתיר פתיחת עסקים בשבת ומחובתה לאכוף את החוק כנגד עסקים המפרים את החוק". בהמשך המכתב התיחסה התנועה לחידוש חוק העזר בתקופת יעקב סנדלר: " בחוק העזר החדש, שנועד לשקף את הסדרי הסטטוס -קוו בעיר, נקבע כי 'לא יפתח אדם ולא ירשה לאחר לפתוח, בימי מנוחה, בית עסק, בית אוכל או בית עינוג',  מדובר בחוק קשיח שאינו מאפשר כלל פתיחת חנויות, מסעדות ובתי קפה בכל שטחי השיפוט של העיר, לרבות באזורי תעשייה. רשות מקומית מחוייבת לאכוף את החוק ואינה רשאית שלא לפעול על פיו באיצטלה של 'מדיניות אכיפה'. הדבר נקבע בהלכת ברמר אותה קבע בית המשפט העליון. משכך, ככל שסבורה העירייה שהסטטוס -קוו שעוגן בחוק בשנת 95 'השתנה, ומצריך גמישות במדיניותה הגורפת לאסור פתיחת עסקים בימי המנוחה, עליה לתקן את החוק". בסיום המכב צוין: "נבקשך להורות על אכיפת סגירתם של כל בתי הקפה, המסעדות, והחנויות הפתוחים בימי המנוחה, כפי שמורה לך החוק".

יעקב סנדלר צילום: גילי לוי
יעקב סנדלר צילום: גילי לוי

תזכורת: השבת כאמור הגיע ראש עיריית רחובות לשעבר, יעקב סנדלר לתמוך במאבק מקדונלס. גילי לוי: "המאבק שלנו נגד אכיפה בררנית ובעד השארת עסקים פתוחים בשבת. חיה ותן לחיות!". את המאבק מנהלים ועד פעולה וחבר מועצת העיר רחובות יו"ר האופוזיציה יניב מרקוביץ'.

בשישי שעבר ישבו לראשונה תושבים סביב שולחן עגול עם ראש העיר מתן דיל וחברי מועצה, במטרה למצוא פיתרון לסוגייה.

איטל בציר אלשיך צילום: גל חרמוני
איטל בציר אלשיך צילום: גל חרמוני

חברת מועצת העיר רחובות יו"ר רחובות חופשית איטל בציר אלשיך, הגיבה בחריפות: " הבוקר קיבלו חברי המועצה מכתב איום בתביעה נגד עיריית רחובות על אי אכיפה לפי חוק העזר לפתיחת עסקים בשבת מצד ארגון משיחי קיצוני, 'התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית', שדורש שכל העסקים ברחובות אשר פתוחים בשבת שלא על פי חוק העזר ייסגרו, ושהעירייה תאכוף קניסתם וסגירתם. 'התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית' היא תנועה חרד"לית קיצונית אשר היתה מעורבת בעבר בעתירה נגד קיום משחקי ליגת הכדורגל בשבת, בדרישה לצמצום העבודה בטלוויזיה בשבת, בתמיכה בהסרת תמיכת חמ"ד בהשתלמות למורים בנושא התמודדות עם נוער להט"ב במערכת החינוך הדתית ועוד. אנחנו, סיעת רחובות חופשית ונציגיו האמיתיים של הציבור הליברלי במועצת העיר, מודיעים בזאת כי לא ניתן לאף גורם קיצוני לאיים על העיר שלנו, להיכנס לפה ממניעים פוליטיים ולנהל מלחמות דת. אף אחד לא יכתיב לנו איך לפקח. אנחנו משרתים את תושבי ותושבות רחובות ונעשה רק את מה שנכון לעיר".

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/L7EUriSYO6lF5tqbzLBo5i

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *