עדכון מאירוע נפילת הטיל בעיר רחובות: הבניין לא ייהרס!

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

עדכון מאירוע נפילת הטיל בעיר רחובות: הבניין לא ייהרס!

 

העירייה תקיים היום מפגש עם הדיירים, כמובטח- הבוקר החל שיקום הנזק מרכז תאיר והמוזיאון. חבלני משטרה הגיעו היום לבניין שבו נפל הטיל על מנת להוציא בזהירות את חלקיו שנתקעו בחצר הבניין (מצ״ב תמונות).

בהתאם לבדיקות המהנדסים, ככל הנראה הבניין לא ייהרס אלא יעבור חיזוקים. מהנדסת העיר יצרה קשר עם הדיירים והסבירה להם כי תלווה אותם לאורך כל הדרך (מצ״ב נוסח הודעתה).

היום ייפגשו אנשי מינהל הנדסה בפגישה שארגנו עם כל דיירי הבניין על מנת להסביר להם על תהליך שיקום הבניין, יחד עם אנשי מס רכוש. אנשי מס רכוש אף ביקרו בבניין שנפגע ביום שישי על מנת להתחיל ולאמוד את הנזק בתהליך השיקום.

ראש העיר, רחמים מלול, הגיע למקום כדי להתרשם מקרוב מתהליך השיקום: קבלן מטעם עיריית רחובות כבר החל בשיקום ההריסות במרכז תאיר לנפגעי פגיעה מינית, ופועליו הגיעו למקום הבוקר. עיריית רחובות כבר הגישה ביום שישי תביעה רשמית למס רכוש לשיקום הנזק במוזיאון השואה והתקומה ומרכז תאיר.

זהר בלום בזירת הפילת הרקטה עם מאיר דהן

זהר בלום, מ"מ וסגן ראש העיר, הזמין את המשלחת מטעם הסוכנות היהודית וראשי פדרציות מארה״ב שביקרו במקום, ובראשם איילת נחמיאס ורבין יו״ר הקרן למען נפגעי טרור של הסוכנות, והעבירו סכום ראשוני לדיירי הבניין בשל הפגיעה.

מהנדסת העירייה הודיעה לבעלי הדירות הבוקר: "ראשית אציין כי צר לי על מאורעות יום חמישי, אני בטוחה שהחוויה הייתה לא קלה כלל. מרגע זה אבקש ללוות אתכם, לאורך כל הדרך עד לרגע שבו כולכם תחזרו לגור בביתכם.

זירת נפילת הרקטה ברחובות בחמישי שעבר. צילום: רחובות ניוז

המהנדסים שלי קבעו שהבניין אינו בסכנת קריסה מיידית אך יש לפעול מהר כדי לעצור הידרדרותו, לחזק אותו ולהכין תוכניות כדי לטפל בו. אנשי מס רכוש יפעילו את הקבלן המבצע לשם שיקום המבנה והחזרת מצב לקדמותו. בשלב הראשון לאחר ניקיון והסדרת אמצעי בטיחות ראשונים ואטימת שלושת הדירות הבעייתיות, נוכל לאכלס את רוב הדירות , מתוך מטרה לחזור לשגרה מהר ככל הניתן".

"אנחנו – נציגי מנהל הנדסה , ניתן מענה בקבוצה זו לכל השאלות ההנדסיות שיעלו במהלך התקופה הקרובה, עד שכל הדיירים יחזרו באופן מלא לבתיהם. אני מאחלת לכולנו חזרה מהירה לשגרה, בריאות וימים שקטים".

 

באסון כזכור נהרגה אינגה אברימיאן בת 82, בהמשך נפרסם את מועד הלוויתה שתתקיים בבית העלמין גבעת ברנר.

אינגה אברימיאן ז"ל

 

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/FEXsZjS1BkMGHdn67sEFXx

 

תגובות