עונש קל מקומם! אישה לא קיימה הסדרי ראיה למעלה מעשר פעמים – תבדק בשירות המבחן ולא תורשע

חדשות רחובות - אילוסטרציה : ילדה במצוקה - רחובות ניוז

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

עונש קל ומקומם! אישה לא קיימה הסדרי ראיה למעלה מעשר פעמים – תבדק בשירות המבחן ולא תורשע כדי שתוכל לפרנס.

 

שופטת בית משפט השלום ברחובות אושרית הובר היימן גזרה את דינה של תושבת רחובות בת 40 שהוגשו נגדה שני כתבי אישום על הפרת הסדרי ראיה, שנה וחצי שירות מבחן וכן היא לא תורשע כדי שפרנסתה לא תפגע.

בית משפט השלום רחובות צילום רחובות ניוז

כתב האישום שהוגש אל בית משפט השלום ברחובות בשנת 2017, מגולל עשרה מקרים שונים, בהם הגיע המתלונן (הגרוש) אל בית הנאשמת במטרה לאסוף את הילדים בהתאם להחלטת בית הדין הרבני, אך הנאשמת לא אפשרה לו לעשות כן. בנוסף לעשרה המקרים, עשתה כן בשני מקרים נוספים ולא אפשרה לו לקחת את שלושת ילדיהם. הנאשמת מבחינתה כפרה תחילה בהאשמות נגדה ובמסגרת הסדר טיעון הודתה במעשיה שלא אפשרה לו לקחת את ילדיהם. עוד במסגרת הסדר הטיעון נקבע שהיא לא תורשע וכך תוכל לעבוד ולכלכל את ילדיה במקצועה כעובדת סוציאלית.

השופטת אושרית הובר היימן

השופטת  אושרית הובר היימן בגזר הדין: " נסיבותיה האישיות של הנאשמת עומדות כולן לזכותה ויש בהן כדי להעיד על
שיקומה: הנאשמת כבת 40 ,הודתה במיוחס לה, נטלה אחריות על מעשיה וחסכה בשמיעת הליך ההוכחות עד תום; הנאשמת היא אם דומיננטית ומשמעותית עבור ילדיה, הנאשמת גדלה במשפחה נורמטיבית וחייה את חייה כפרט מועיל בחברה; הנאשמת נעדרת עבר פלילי
וזו הסתבכותה הראשונה עם רשויות אכיפת החוק. גם לא נפתחו לחובתה תיקים חדשים בזמן שחלף מאז ביצוע העבירות; הנאשמת שירתה שירות צבאי מלא ולמדה לימודים אקדמאים. הנאשמת משתפת פעולה באופן מלא עם שירות המבחן ונכונה להשתלב בהליך טיפולי. להערכת שירות המבחן, הנאשמת אינה מאופיינת בקווי אישיות עבריינים ומכאן המלצתו. במסגרת ההליך השיפוטי, הנאשמת הודתה במעשיה, למעשה מתחילת ההליך, וכפירתה הייתה מנימוקים משפטיים. יתר על כן, באזני שירות המבחן ובית המשפט, הביעה בושה על
עצם ניהול ההליך הפלילי כנגדה וחרטה עמוקה".

בהמשך קבעה הובא היימן: " אני קובעת כי הנאשמת ביצעה את הפרות ההוראה החוקית, כפי שיוחס לה בכתב האישום המתוקן ובשני כתבי האישום הנוספים שבכותרת, וזאת מבלי להרשיעה. לצד זאת, אני מורה כי יוטל על הנאשמת צו מבחן למשך שנה, כהמלצת שירות המבחן.
רשמתי לפניי נכונות הנאשמת לבצע את צו המבחן. מובהר לנאשמת, כי אם לא תבצע את הצו בהתאם להוראות שירות המבחן, ניתן יהיה להרשיעה ולגזור את דינה".

 

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *