עושים שוק

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

כמדי שנה, עם התקרב חג הסוכות הופכים 2 מקומות מרכזים בעיר רחובות למעין שוק אחד גדול של ארבעת המינים ומושכים אליהם קהל רב. באחד מהם במתחם בית הכנסת פא"י ברחוב עזרא זה בא על חשבון חניית הנכים .העירייה: " התמרור במקום מבוטל באופן זמני בלבד עד לסיום שוק ארבעת המינים".

זה לא סוד כי אתרוג כשר למהדרין הוא עסק מסובך ויקר מאד כמו שיודע כל מי שאי פעם התעניין. ולכן אין זה פלא שמדי סוכות נפרסים ברחבי ישראל לא מעט ירידי ארבעת המינים ובהם עוסקים בעיקר, ובכן, באתרוגים כשרים, מהודרים פחות או יותר לפי מה שמשגת ידו של הלקוח. יש כמובן גם לולבים, עוד אלמנט לא פשוט בארבעת המינים, ענפי הדס וערבה וכל שאר הדברים להם זקוק יהודי טוב בכדי להעביר את החג. שוק ארבעת המינים ברחובות נערך כל שנה בשני מוקדים מרכזים בעיר.


תמרור חניית נכים נבלע בתוך שוק ארבעת המינים בפא"י

מפאת מחסור בשטחים השוק מתקיים ברחבת "תקוותנו" ברחוב הרצל בשכונת שעריים ומנגד השוק השני נמצא ברחבת בית הכנסת פא"י ברחוב עזרא. ככה לרשות המאמינים יש אפשרות לזגזג בין 2 המקומות ממוצאי יום הכיפורים ועד ערב סוכות. בעקבות שלל הדוכנים הפרוסים בשוק, עיריית רחובות החליטה כי לטובת העניין היא מבטלת תמרור חנייה לרכב נכה שמוצב במקום במהלך כל השנה. נשאלת השאלה מדוע עיריית רחובות לא דואגת לאוכלוסייה עם מוגבלויות במקום הכי הומה ורוחש ברחובות . אחד המתפללים סיפר ל'רחובהוט' "מדובר באזור סואן עוד מלבד השוק, וכעת שאני רוצה להגיע לתפילות בבית הכנסת אני נמצא במצוקת חנייה לנכים מבלי להזכיר את הקושי למצוא חנייה רגילה . במקום להקל על אנשים עם מוגבלויות העירייה מוצאת לעצמה פרשנויות של החוק על חשבון הנכים"
מעיריית רחובות נמסר בתגובה :" כמידי שנה בתקופת חג סוכות, התמרור במקום מבוטל באופן זמני בלבד עד לסיום שוק ארבעת המינים.
חשוב לציין כי ממש בסמוך למקום ישנן עוד חניות ציבוריות המיועדות לנכים.
מיד עם סיומו של שוק ארבעת המינים, הסדרי החניה במקום יוחזרו לקדמותם".

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *