עיריית רחובות חילקה מלגות לימודים לתושבות העיר

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

הזדמנות שנייה לתואר ראשון: עיריית רחובות חילקה מלגות לימודים לתושבות העיר

כ-50 תושבות העיר רחובות קיבלו בשבוע האחרון מלגות לימודים בטקס חגיגי בלשכת ראש העיר

מלגת הלימודים מוענקת מדי שנה לתושבות העיר רחובות, בנות 35 ומעלה ומיועדת ללימודי תואר ראשון

תושבות העיר המעוניינות לקבל מלגת לימודים בשנה הבאה מוזמנות להצטרף למפגש זום שיתקיים ביום שלישי הקרוב (7.5) בשעה 19:45, להרשמה למפגש > https://did.li/Dv15q

טקס הענקת מלגות לנשים הלומדות במסגרת פרויקט "הזדמנות שניה להשכלה גבוהה" של פורום נשים בעיריית רחובות התקיים בשבוע האחרון במעמד ראש העיר מתן דיל, חברת המועצה ויו"ר הפורום לקידום מעמד האישה אוה גור, יועצת רה"ע לקידום מעמד האישה אביבה חלבי, כרמליה קמחי נציגת משפחות התורמים אייזנברג מרכס, רכזת התוכנית נירית שדה והסטודנטיות שקיבלו את המלגות.

פרויקט "הזדמנות שנייה להשכלה גבוהה" יצא לדרך לפני כשמונה שנים ביוזמת חברות הפורום לקידום מעמד האישה ברחובות. הפרויקט נועד להעניק לנשים תושבות העיר בגילאי 35 ומעלה הזדמנות ללמוד לתואר אקדמי ראשון והפרויקט מתקיים בשיתוף עם מפעל הפיס ומגוון מוסדות לימוד אקדמיים.

עד כה סיימו כ-150 סטודנטיות את לימודיהן לתואר במסגרת התוכנית. השנה הצטרפו ללימודים סטודנטיות נוספות ובימים אלה נערך הפורום לשנת הלימודים הבאה ולצאתו לדרך של המחזור התשיעי. כל הסטודנטיות הזכאיות למלגה מעניקות ותורמות מזמנן שעות התנדבות לקהילה.

במפגש עם ראש העיר הסטודנטיות שיתפו בחוויה והדגישו את עוצמת השינוי מאז החלו את לימודיהן: "כל הבית הפך להיות חלק מהתהליך, אני מצליחה לעזור יותר לילדים בלימודים וכעת כשהם רואים את אמא לומדת- יש להם יותר מוטיבציה לעסוק בלימודים בעצמם". אחת הסטודנטיות הוסיפה: "ההתנדבות נותנת לי תחושה נפלאה, התחברתי למקום ולאנשים ואני מתכננת להמשיך ולתרום גם לאחר סיום הלימודים" . סטודנטיות נוספות סיפרו שהצליחו למצוא עבודה טובה יותר מזו שעבדו בה לפני התואר ואף לשדרג את השכר שלהן.

ראש העיר מתן דיל: "המפגש איתכן מרגש אותי במיוחד כי כל אחת ואחת מכן מראה כיצד אפשר ליצור שינוי משמעותי בחיים גם בשלב מאוחר. היוזמה, המאמץ היכולות שלכן יובילו אתכן קדימה להישגים משמעותיים גם בהמשך. אני שמח שעיריית רחובות הייתה חלק משמעותי מהמסע שלכן באקדמיה".

אוה גור ח"מ מחזיקת תיק קידום מעמד האישה ויו"ר הפורום לקידום מעמד האישה: "זו השנה השמינית שאנו מחלקים מלגת לימודים לעשרות נשים בדרך להגשמת חלום של תואר אקדמי. אני גאה בכל אחת ואחת על הדרך שלה בדרך לקבלת התואר וקוראת לנשות רחובות, הצטרפו והירשמו למלגה בשנה הבאה- צוות פורום נשים רחובות ילווה אתכן בכל שלב ושלב".

אביבה חלבי יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה: "הפרויקט מוכיח עצמו בכל שנה מחדש כמשנה חיים. אחוזי ההצלחה בפרויקט גבוהים במיוחד: 98% מהסטודנטיות מסיימות את לימודיהן ומתוכן מספר מצטיינות דיקאן וכ-30% ממשיכות ללימודי הסבה או תואר שני. הצלחה זו מתאפשרת בזכות תמיכת עיריית רחובות. ההתנדבות של הסטודנטיות מייצרת פיתוח קהילתי וקשרים עמוקים בין הסטודנטית לקהל אצלו הן מתנדבות, דבר המהווה ערך חשוב מאד בתוכנית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *