עיריית רחובות פותחת הרשמה למלגות ללימודי תואר ראשון לתושבות העיר

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

נשות העיר זה בשבילכן: עיריית רחובות פותחת את ההרשמה למלגות ללימודי תואר ראשון לתושבות העיר

תושבות העיר רחובות בנות 35 ומעלה מוזמנות להגשים חלום ולהירשם למלגת לימודים במסגרת הפרויקט "הזדמנות שנייה להשכלה גבוהה" של פורום נשים בעירית רחובות, בשיתוף מפעל הפיס ומוסדות הלימוד. ניתן להירשם לקבלת המלגה עד ה-12.9.24. לקבלת פרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם חברת פורום נשים- נירית שדה בטל' 08-9352419 או במייל [email protected]

פרויקט "הזדמנות שנייה להשכלה גבוהה" יצא לדרך לפני שמונה שנים ביוזמת חברות פורום נשים בעיריית רחובות. הפרויקט נועד להעניק לנשים רחובותיות בגילאי 35 ומעלה הזדמנות ללמוד לתואר אקדמי ראשון ומתקיים במסגרת תוכנית מלגות עירונית לכלל תושבי העיר.

הפרויקט מתקיים בשיתוף עם מפעל הפיס ומכללת אחווה, שם לומדות רוב הנשים וכן עם מוסדות לימוד נוספים המוכרים מטעם המל"ג: המרכז האקדמי פרס, המכללה האקדמית אונו, מכללת תלפיות, מכללת ספיר, מכללת אשקלון, האוניברסיטה הפתוחה ומכללת אורט רחובות.

בימים אלה נערך הפורום לשנת הלימודים הבאה תשפ"ה ולצאתו לדרך של המחזור התשיעי של הפרויקט. הפורום מציע את האפשרות להגשת בקשה למלגה לכל תושבת העיר רחובות מעל גיל 35 הלומדת לתואר ראשון או תעודת הוראה במוסד אקדמי מוכר למל"ג או לתעודת הנדסאית מוכרת מטעם המה"ט. כל הסטודנטיות שיתקבלו למלגה לאחר אישור בוועדת מלגות עירונית, יוכלו לבחור את מקום ההתנדבות הקרוב לליבן מבין מגוון רחב של אפשרויות: חונכויות בבתי הספר, במועדוניות ובמתנ"סים, העמותה עזר מציון, המרכז הרפואי קפלן, התנדבות עם קשישים במסגרת ארגון על"ה, קהילה נגישה, הבית החם לנערות, בי"ס עידוד ועוד אפשרויות רבות. המלגאיות יתנדבו למען תושבות ותושבי העיר ובכך למעשה נתרמת הקהילה כולה מהפרויקט.

בנוסף, המלגאיות יקבלו ליווי אישי במהלך כל שנות הלימודים בשיעורים פרטיים וקבוצתיים המועברים על ידי מתנדבים/ות לא כל עלות. לפרטים נוספים צרו קשר עם נירית שדה מפורום נשים רחובות בטל' – 08-9352419

ראש העיר מתן דיל: "הפרויקט המיוחד הזה מוקדש לנשות העיר רחובות ומעניק להן מלגת לימודים שתפתח בפניהן את שערי האוניברסיטה ואפשרויות קידום חדשות בעולם התעסוקה. אני קורא לנשות העיר להצטרף לפרויקט, לקבל מלגת לימודים וגם לתרום לקהילת העיר רחובות. הצוות המסור של פורום נשים יעמוד לצידכן לאורך כל התואר ויעזור בכל הנדרש".

אוה גור, ח"מ מחזיקת תיק קידום מעמד האישה ויו"ר הפורום לקידום מעמד האישה: "מדובר בתכנית בעלת חשיבות גבוהה. הנשים שלומדות בתכנית בימים אלו עוברות שינוי משמעותי הן מבחינה אישית והן מבחינה תעסוקתית וכבר כעת משודרגות ומתקדמות מבחינת שכר ומבחינת קידום בעבודה".

אביבה חלבי, יועצת רה"ע לקידום מעמד האישה: "הפרויקט מוכיח עצמו בכל שנה מחדש כמשנה חיים. אחוזי ההצלחה בפרויקט גבוהים במיוחד. 98% מהסטודנטיות מסיימות את לימודיהן ומתוכן מספר מצטיינות דיקאן וכ-30% ממשיכות ללימודי הסבה או תואר שני. הצלחה זו מתאפשרת בזכות תמיכת עיריית רחובות, ובזכות ההשקעה הרבה של הסטודנטיות והסיוע של המתנדבים המלווים את הסטודנטיות בשיעורים פרטיים וקבוצתיים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *