פרויקט הדיור המוגן לקשישים עולים בשכונת "רחובות החדשה" יצא בקרוב לדרך

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

בין שכונת רחובות החדשה לשכונת גבעתי צפוי בחודשים הקרובים התחלת הבנייה(העירייה לפני קבלת היתר) של פרויקט 200 יח"ד לקשישים עבור עולים זכאי.במקביל ,הודיע ראש העיר כי עוד 200 יח"ד דיור ציבורי לעולים יבנה בשכונת אושיות. ויכלול 400 יחידות דיור בסך הכל

בין הרחובות פנחס בן דוד קפרא ויגאל ידין, ייעדה עיריית רחובות שטח לבניית דיור מוגן לעולים חדשים. על פי התכנית העדכנית של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, הפרויקט השאפתני אמור להכיל כ-200 יחידות דיור מוגן על שטח של קרוב ל-12 אלף מ"ר,ומסביבו שטחי מסחר. אתמול(שני) אישרה מועצת העיר רחובות את ההתקשרות עם חברת הלר,החברה לפיתוח רחובות ,למתן שירותי תכנון,הקמה, ניהול ותפעול של הפרויקט החדש

מזה כ-6 שנים  שהפרויקט המדובר אינו מצליח להתרומם. זאת בעיקר בשל התנגדויות התושבים. נציגי שכונת גבעתי ורחובות החדשה. והנושא אף הגיע לדיון בעקבות שני עררים שהגישו תושבים המתגוררים בשכונות גבעתי ורחובות החדשה בעיר. התושבים, ביקשו לדחות את התב"ע החדשה וציינו כי היא מניידת באופן בלתי מוסבר זכויות בניה ממגרש ציבורי אחר, המרוחק מהם, אל מגרש ציבורי קטן שלא יכול להכיל 200 יחידות דיור.זאת  מבלי שהעירייה ביצעה בדיקה של הצורך במגרש למטרות ציבוריות אחרות של התושבים בסביבה. דוגמת גני ילדים. זאת, על אף שקיימות חלופות אחרות להקמת המתחם.

נציגי השכונות החליטו בסופו של עניין  לסגת מהרעיון להילחם בוועדה המקומית בניסיון לבטל את הקמת הדיור המוגן כליל, מתוך הבנה שהפרויקט  יקום.מה עוד שעיריית רחובות קבלה אישור מהוועדה המחוזית להמשיך בהקמת הדיור המוגן. במידה והעירייה מתכוונת להקים במקום גם מרכז מסחרי(לפי התכנון החדש), היא תידרש להגיש שוב את התכנית לאישור הועדה המחוזית.

במקביל, הודיע ראש העיר רחמים מלול במהלך ישיבת המועצה שנערכה שלשלום כי מלבד 200 יח"ד אושרה תוספת של 200 יחידות למקבץ הציבורי בעיר שעתיד לצאת לדרך בשכונת אושיות ,כפי שאישר משרד העלייה והקליטה אשתקד ויכלול בעיר התרבות והמדע 400 יחידות דיור בסך הכל.

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *