פרסום ראשון: בכיר לשעבר בחברה העירונית הורשע בהטרדות מיניות ומעשה מגונה כלפי עובדות

חדשות רחובות - אישה, אלימות כלפי נשים - רחובות ניוז

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

פרסום ראשון:  בכיר לשעבר בחברה העירונית הורשע היום בארבע הטרדות מיניות ומעשה מגונה כלפי נשים שעבדו תחתיו. מנכ"לית החברה בעדותה מסרה " לאחר עזיבתו, הגיעו אליה תלונות על התנהלות משפילה מצדו של הנאשם, יצירת פחד והשפלות". בסביבתו של העובד מכחישים את המיוחס ואומרים " אנחנו בוחנים את הכרעת הדין ושוקלים את צעדינו".

 

סגנית בית משפט השלום ברחובות השופטת אפרת פינק הרשיעה היום (ראשון), בכיר לשעבר ששימש כמנהל תחום הצהרונים בחברה העירונית. בהכרעת הדיון נכתב " נגד הנאשם הוגש כתב אישום המייחס לו חמישה אישומים של עבירות הטרדה מינית ומעשה
מגונה (האישום השלישי נמחק). הנאשם ביצע את העבירות במהלך השנים 2014 – 2015 כלפי עובדות החברה העירונית לתרבות ולספורט, עת שימש כמנהל הצהרונים בעיר רחובות מטעם החברה העירונית. באותה תקופה עבדו תחת הנאשם בין 150 ל-180 עובדים, %80 מהם נשים, חלקם עובדי מנהלה וחלקם עבדו ב-26 בתי ספר, לרבות רכזות צהרונים ועובדות בצהרונים. קודם להעסקתו של הנאשם בחברה העירונית הועסק בתפקיד דומה במסגרת חברה אחרת".

השופטת אפרת פינק (צילום בתי משפט)
השופטת אפרת פינק (צילום בתי משפט)

השופטת פינק המשיכה " הכרעת הדין מגלה התנהלות שיטתית של הנאשם בביצוע עבירות של הטרדות מיניות ומעשים מגונים כלפי המתלוננות. הנאשם ניצל את מעמדו הרם, באותה העת, כמנהל כל הצהרונים בעיר
רחובות אל מול המתלוננות, שהן ברובן עובדות זוטרות. יתר על כן, הנאשם השתמש באופן ציני ומכוער בקשיים הכלכליים והאישיים שסבלו חלק מהמתלוננות, על מנת ליצור עמן קשר אישי וכר לביצוע העבירות, תוך ניצול מצוקתן. הנאשם ביצע את העבירות במשך תקופה בלתי מבוטלת כלפי מספר עובדות, אשר עבדו בצהרונים שונים ובמסגרות תעסוקה שונות. בכך פגע הנאשם בכבוד האדם של המתלוננות, באוטונומיה שלהן ואף בתעסוקתן. יתר על כן, הנאשם נהג להתנכל לחלק מהעובדות, שסירבו לפניותיו ולמעשיו. למרבה הצער, למרות שגורמים מתוך החברה העירונית נחשפו להתנהלותו של הנאשם, עד שהמתלוננות לא החלו לפעול במישור החוקי והמשפטי, נמשכה התנהלותו הפוגענית של הנאשם בלא שהופסקה על ידי הגורמים הממונים על כך. מכאן ראוי, כי הרשויות הרלוונטיות ייתנו את דעתן למחדלים שאירעו בהקשר זה. מפאת ריבוי הגורמים המעורבים הרלוונטיים, ולצורך הנוחות, יוצגו בשלב זה בעלי תפקידים, בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, המוזכרים לאורך פסק הדין: יוספה חליבה – מנהלת החברה העירונית לתרבות ולספורט והממונה על הנאשם להלן – "יוספה" שמרית אליאסם רכזת תחום צהרונים מטעם החברה העירונית וסגניתו של הנאשם להלן – "שמרית", מרה קנבל – אחראית הטרדות מיניות מטעם העירייה להלן – "מרה", ועוד.

עתה יחלו הטיעונים לעונש בסופו תחליט השופטת וכיצד לקצוב את עונשו.

בקרבתו של הנאשם מסרו " אנחנו מאמינים בחפות מרשנו, בוחנים את הכרעת הדין ושוקלים את צעדינו".

עו"ד שרית תורן תאלר המייצגת את העובד " זה יום שחור לצדק במערכת המשפט".

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *