מתי כדאי לבצע קידום ממומן בגוגל ואיך להפיק ממנו מקסימום תועלת?

ofir

גוגל הוא מקור המידע הראשון שאליו אנחנו פונים במגוון רחב מאוד של מצבים. בהתאם עסק שיופיע בגוגל באופן בולט, עבור חיפושים רלוונטיים, עשוי למשוך אליו לקוחות פוטנציאליים רבים. קידום ממומן בגוגל מוביל לנוכחות כזו, בשטחים המיועדים למודעות – ואם הקמפיין מבוצע באופן מושכל, התוצאות יכולות להיות מצוינות. כאן בעמוד תמצאו מידע מפורט אודות האופציה הזו, וכך תוכלו לדעת אם היא מתאימה גם לעסק שלכם.

פרסום בגוגל – לתוצאות מידיות

מצב אחד שבו כדאי לבצע קידום ממומן בגוגל הוא כשרוצים תוצאות מידיות. בהקשר זה חשוב להכיר את ההבדל העיקרי בין קידום ממומן לקידום אורגני: הקידום האורגני הוא תהליך עומק שנועד לקדם אתר למקומות הראשונים בתוצאות חיפושים רלוונטיים, כלומר ברשימת האתרים שגוגל ממליץ לגולשים לפנות אליהם כדי לקבל מענה לחיפוש שביצעו. הופעה כזו מייצרת טראפיק משמעותי ואיכותי לאתר – אבל מחייבת את בעל או בעלת העסק להתאזר בסבלנות.

הפרסום בגוגל מוביל את האתר לדפי תוצאות החיפושים באופן מידי, ולכן הוא מומלץ מאוד כשלא רוצים להמתין מספר חודשים לזינוק בביצועים.

האם קידום ממומן בגוגל אפקטיבי?

הקידום הממומן מציב את העסק בשטחים שגוגל מקצה למודעות. מצד אחד, גוגל כמובן מודיעה לגולשים שמדובר במודעה ממומנת, ולא בתוצאה אורגנית. מצד שני, ההבחנה בין שני סוגי האתרים לא מובהקת, ולכן גם כשהגולשים יודעים שמדובר במודעה, הם מייחסים לה רמת אמינות גבוהה למדי, ועוד יותר מכך אפשרות לקבל תועלת אמיתית. בהתאם קידום ממומן בגוגל עשוי להניב תוצאות מצוינות, ובפרט כאמור כשהקמפיין מתוכנן היטב ומיושם בקפידה.

באילו מקרים הקידום הממומן מתאים במיוחד?

מאחר שהיתרון העיקרי של הקידום הממומן בגוגל על-פני הקידום האורגני הוא מידיות, האופציה הזו מומלצת מאוד לעסקים עם אתר חדש שעדיין לא הצליח לצבור נקודות זכות רבות מבחינת גוגל, ועדיין לא נחשב סמכותי.

בנוסף, מודעות בגוגל עשויות להיות אפקטיביות להפליא כשרוצים לקדם מבצע ספציפי ואטרקטיבי. גם כשיש מוצר או שירות חדשים, שילוב מודעות באסטרטגיה השיווקית הוא אופציה שבהחלט כדאי לשקול.

על מה חשוב להקפיד בכל קמפיין פרסומי בגוגל?

על-מנת להפיק את מלוא התועלת האפשרית מקמפיין פרסומי בגוגל, השלב הראשון הוא מחקר מילות מפתח – מחקר שנועד לגלות מהם הביטויים שעבורם כדאי להציג מודעה בדפי תוצאות החיפוש. בדרך כלל ממשק העלאת המודעות של גוגל, google adwords, יודע להציע בעצמו ביטויים אופציונליים, אבל כדאי להסתמך גם על ההיכרות של העסק עם הלקוחות שלו וגם על הידע של אנשי מקצוע בתחום השיווק הדיגיטלי.

בנוסף, קידום ממומן בגוגל מחייב תשומת לב לחלוקה נכונה של התקציב, כולל קביעת מגבלה יומית לסכום שישולם לחברת הענק. דגש שלישי הוא הצעת מספר כותרות אפשריות, שכולן גם יכללו הנעה לפעולה וגם יציגו באופן חד ומדויק את יתרונות העסק / המותג / המוצר / המבצע.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *