קריית החינוך אורט רחובות מודיעה על רישום למגמת המצוינות

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

קריית החינוך אורט רחובות מודיעה על רישום למגמת המצוינות

"מדעי הרפואה – מדעי הבריאות" מגמת מצוינות חדשנית על אזורית נפתחה השנה באורט רחובות

מגמת "מדעי הרפואה" היא מגמה חדשנית ויוקרתית המוצעת כיום לתלמידי התיכון. במסגרת המגמה, התלמידים נחשפים למגוון רחב של תחומים במדעי הבריאות ובמקצועות הבריאות השונים. המגמה משלבת למידה אקדמית לצד התנסות מעשית בתחומי הבריאות השונים. בכך, היא משפיעה על בוגריה כצרכני בריאות, כחוקרים לעתיד או כעוסקים באחד מתחומי הבריאות והרפואה. חשיפה לתחומים אלו בגיל ההתבגרות היא מאוד משמעותית ועשויה להשפיע על ההחלטה בעתיד לבחור בלימודים בתחום הרפואה והבריאות.
מטרות המגמה:
1. חינוך למקצועות הבריאות והרפואה הכולל התנסות בתחום של עזרה ראשונה והצלת חיים.
2. עידוד של התנדבות במד"א בקרב קבוצה גדולה ואיכותית של בני נוער.
3. עידוד של הצטרפות של בוגרינו אל מערך הרפואה בישראל ויצירת עתודה איכותית לתגבור מערך הרפואה בישראל.
4. "קידום בריאות" – בוגרי המגמה ירכשו מודעות והשכלה רחבה בתחום הרפואה המונעת ובכך הם יתרמו לבריאותם, לבריאות משפחתם ולבריאות הקהילה.
השנה, נפתחה בתיכון אורט רחובות מגמת "מדעי הרפואה", הכיתה מונה 25 תלמידים מצטיינים. צוות ההוראה כולל מורים לביולוגיה וגם רופאה ואחות, המלמדים לימודי אנטומיה ופיזיולוגיה של מערכות הגוף ובכללם קרדיולוגיה, פולמונולגיה והמטולוגיה וכן לימודים של "רפואה מונעת" והכשרה קלינית.
במסגרת הלימודים, התלמידים התמודדו עם בעיות שפתרונן מבוסס על שילוב ידע מדעי, רפואי יחד עם אמצעים טכנולוגיים מתקדמים. לשם כך, רכש בית הספר מכשור רפואי ואמצעי הוראה מתקדמים כגון אק"ג, מדי לחץ דם, מכשיר סיטורציה, סטטוסקופ, בובת החייאה, סימולטר לבדיקת לחץ דם, שלדים ודגמים רבים באמצעותם מרחיבים ומעמיקים התלמידים את לימודי הקליניקה גם בבית הספר.
הלימודים במגמה כוללים גם השתתפות בקורסים של מד"א. תלמידי המחזור הראשון סיימו בהצלחה את הקורס ובהמשך ישתלבו במערך ההתנדבות של מד"א כאנשי צוות באמבולנסים.

 

במהלך שנת הלימודים התלמידים נחשפו להרצאות והעשרות בתחומים רבים: חיבור בין גוף ונפש כדוגמת ליצנות רפואית, פיתוח תרופה ומוצרי קוסמטיקה ופתרונות לבעיות עור, מכשור רפואי חדשני, פיתוח של סטרט-אפ בתחומי מכשור רפואי וביוטק, סימולציות על ידי אוניברסיטת אריאל בשומרון בתחום הקרדיולוגיה וההמטולוגיה והרצאות רבות על ידי מדענים וחוקרים מתחום הרפואה והמדע.

המגמה פועלת בשיתוף פעולה מלא עם "המרכז הרפואי קפלן". על מנת לחשוף את התלמידים להיבטים היישומיים והמתקדמים של עולם הרפואה, יתקיימו סיורים לימודיים ותצפיות במחלקות ובמתקני ביה"ח. הסיורים יאפשרו לתלמידים להיחשף לעבודה בבית החולים, לצוות בית החולים ולציוד מקצועי מתקדם באופן מעמיק ויסודי.
החלק המעשי של תכנית הלימודים במערכות רפואיות הוא "עבודת גמר", במסגרתה, כל שלושה תלמידים יקבלו שלושה מטופלים החולים במחלה זהה ויחקרו כיצד המטופלים מנהלים את מחלתם. במהלך ביצועה של עבודת הגמר, נחשפים התלמידים לשאלות ודילמות שפתרונן מבוסס על שילוב ידע מדעי ואמצעים מתקדמים, הנדרשים להתמודדות הרפואה עם בעיות טכנולוגיות, מדעיות ואתיות.
בסיום כיתה י"ב התלמידים ייבחנו בבגרות המגמה במקצועות "מדעי הבריאות ומערכות רפואיות" אשר יקנו להם עשר יחידות לימוד. בחינות בגרות בביולוגיה ובפיזיקה יקנו להם עשר יחידות לימוד מדעיות נוספות.
לבוגרי המגמה ניתנת העדפה בקבלה לחיל הרפואה ולעתודה צבאית במקצועות הבריאות. תלמידי המגמה מקבלים הסמכה כמגישי עזרה ראשונה, הסמכה לעבוד עם רופא בתער"ן (תחנת עזרה ראשונה ניידת) והסמכה לעבודה על נט"ן (ניידת טיפול נמרץ). הסמכות אלו מאפשרות לתלמידים להיות חלק ממערך ההתנדבות בקהילה. בנוסף, מגע ישיר של התלמידים עם עולם הרפואה פותח בפניהם אפשרות לבחור בהמשך לימודים אקדמיים במקצועות הבריאות השונים.

החל משנת הלימודים תשפ"ב, במסגרת לימוד חטיבת הביניים, ייחשפו תלמידי כיתה ח' מצוינות מופ"ת לתכנית של מדעי הרפואה. לשם כך, נבנתה עבורם תכנית מיוחדת המשלבת תחומים שונים של מדעי הרפואה וכוללת סדנאות עם מרצים וחוקרים מעולם הרפואה, סיורים, ימי עיון, הרצאות ומעבדות בבית הספר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *