רונן אהרוני להורי רחובות: " השגיחו על ילדיכם ותשננו את נושא בטיחות בדרכים"

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

ח"מ העיר רחובות רונן אהרוני פונה להורים: " השגיחו על ילדיכם ותשננו את נושא בטיחות בדרכים". מנתוני עמותת אור ירוק: " 

 

במסגרת פעילות הקיץ שמפעילות עיריית רחובות באמצעות החברה העירונית "נפלאות ליד הבית", בגנים ציבוריים בשכונות העיר, מקיימת המחלקה לבטיחות בדרכים של עירית רחובות, מערך הסברה רחב על חשיבות נושא בטיחות בדרכים בקרב ילדים. המייצגים מתמקדים במספר בחידוד ההוראות להורים ולילדיהם, "ילד עד גיל 9 לא חוצה כביש לבד אלא באמצעות מבוגר, משחקים רק במקום בטוח כמו גן שעשועים/מרחבי דשא/גינות, רכיבה בטוחה באופניים באמצעות חבישת קסדה על הראש בלבד". במחלקה לבטיחות בדרכים של עיריית רחובות; בהובלת אייל לוי, רואים חשיבות רבה בהעלאת המודעות בקרב הילדים בכל טווח הגילאים, בכל ימות השנה. 

 

חבר מועצת העיר רחובות רונן אהרוני, מחזיק תיק תחבורה ובטיחות בדרכים סיכם: " כפי שאנחנו פועלים לכל אורך השנה, גם בחודשי חופשת הקיץ, פועל המטה לבטיחות בדרכים במבצע פעילויות  הסברה ופעילויות להעלאת המודעות בנושא מניעת תאונות דרכים. בנוסף, תלינו בשלטי חוצות מודעות הסברה, אנחנו מקיימים פעילויות הסברה בקרב הנוער והילדים בבתי הספר, בגני הילדים, בגינות ציבוריות ובשכונות כאשר הדגש שלנו הוא על חצייה בטוחה במעבר חצייה ורכיבה בטוחה על אופניחם. בהזדמנות זו אני מודה לאייל לוי ולכל עובדי המחלקה ומאחל לכולם קית מהנה ובטוח".

עמותת אור ירוק מפרסמת אלו הם החודשים המסוכנים ביותר בשנה. חודשי הקיץ מאופיינים בימים ארוכים, חופשות רבות ובילוי מחוץ לבית. מעבר לכך הם מלווים ביותר נפגעים בתאונות דרכים מאשר שאר חודשי השנה. העלייה בנפגעים ובהרוגים בחודשי הקיץ איננה מקרית. בחודשי הקיץ יותר אנשים מבלים מחוץ לבית, כמו כן הילדים נמצאים מחוץ למסגרות, רבים נוהגים בכבישים לא מוכרים, החום הכבד מגביר את העייפות. רבים בוחרים לרכוב על אופניים או אופנועים. בחינת  ההיפגעות בתאונות דרכים על פי חודשי השנה חושפת כי שלושת החודשים המובילים במספר הנפגעים מתאונות דרכים הם אוגוסט, יוני ויולי. החודש שבו נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים בעשור האחרון (2023-2014)  הוא חודש אוגוסט, שבמהלכו נפגעו בתקופה זאת 19,954 בני אדם. החודש הבא במספר הנפגעים הוא יולי שבמהלכו נפגעו 19,379 בני אדם, לאחריו יוני שבמהלכו נפגעו 19,192 בני אדם בתאונות. החודש בו ההיפגעות הנמוכה ביותר על פי הניתוח של עמותת אור ירוק הוא חודש נובמבר –16,388 נפגעים בעשור האחרון.

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/L7EUriSYO6lF5tqbzLBo5i

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *